Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jeg tror venstres ungdom har været inde på denne tråd http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=21589 (eller nogle af de tusind andre om piolitik herinde) og tænkt: "Aarh, det er DE unge vi skal have fat i!"

Men meget nobel tanke de har, bare ærgeligt at de prioriterer stimulanser så højt, hvis amf. f.eks. bliver lovliggjort, så kan jeg nemt forestille mig alle danmarks unge tage en streg inden skole mandag morgen, fordi de ikke har sovet hele weekenden.
Legalisér depressanter og psykedelika istedet. Så kan folk få sovet ud og tænkt igennem.

Titel:
Medlem

IDE? måske kan vi alle li splejse til en s(pind)-doktor som går undercover på
borgen og skaber splid og harme blandt alle partierne også presser debatten ud i et helt ekstreme, til sidst blir det så håbløst at alle bar siger fuck it. lets go and legalise.. FRISKE?? jeg har en tier?

Titel:
Dedikeret medlem

Man kan bestille gratis plakater og flyers inde på VU's hjemmeside. (under webshop)

0 kroner. :D gratis jointpapir.. (joke) (for de tungnemme..):)

Senest rettet af Vinkelsliber 11 mar 2008 23:21, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay, siger fn's psykotropkonvention jer noget.. vi kan iKKE lovliggøre hash på nogen som helst måde. (her kunne man så indsætte en bunke om at holland IKKE har legaliseret det, og at det for netop ikke at komme på kant med pk er administrativt, men det gemmer vi til en anden gang).

intet vestligt land kan legalisere narko på den liste, med midnre de vil bryde deres fn forpligtelser, hvilket ingen er interesseret i.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Xtreme skrev:
Jaspar skrev:
Xtreme: det ville ikke være klogt. Det ville nemt bære præg af, at "det kommer fra et narkoboard, der favoritiserer hashen.

Jo vist, kan vi sende en pakke med links til sider, som videnskabeligt dokumenterer det, så er det tip top, men vi skal ikke komme med ubegrundede udmeldinger - det er bare et selvmål.

Sorry for offtopic.

Mente heller ikke der skulle stå "hilsen psychedelia.dk" men altså bare vi samlede en masse dokumentation osv som nævnt ovenfor, og sendte anonymt eller som Ayers Rock siger, personligt.
For at gøre vores del i en kamp som vi (forhåbentlig) alle her på boardet er interesserede i :)

Jeg er nu VU'er, og hvis I kommer med noget fornuftigt materiale skal jeg forsøge at sende det videre i systemet. Har faktisk også kontakt til én med stærk position i RU.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Lige en kommentar til et tidligere reply. Det er ikke muligt at få gratis jointpapir på deres side. Det er en flyver der ligner en pakke rizla(kort) der nok har skabt lidt forvirring.

En ting som undrer mig er dr og tv2`s manglede dækning af den her udmeldning. Har læst tekst tv på begge kanaler og der står intet. Har set nyhedsudsendelse for hele dagen og det bliver kun omtalt kort i kl.07 tv avisen på tv2. Ellers ikke i de efterfølgende udsendelser på nogen af de 2 kanaler.

Det er mærkeligt siden at sådan en kovending fra VU ikke får mere omtale.

Mvh mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DYSW: Husk hvor meget medierne kan styre, hvis de ikke vil have det frem og ikke vil have fokus på det, snakker de bare ikke om det. Dog så jeg det i morgen i en eller anden tv avis

Titel:
Dedikeret medlem

DoYouSpeakWak?? skrev:
Lige en kommentar til et tidligere reply. Det er ikke muligt at få gratis jointpapir på deres side. Det er en flyver der ligner en pakke rizla(kort) der nok har skabt lidt forvirring.

En ting som undrer mig er dr og tv2`s manglede dækning af den her udmeldning. Har læst tekst tv på begge kanaler og der står intet. Har set nyhedsudsendelse for hele dagen og det bliver kun omtalt kort i kl.07 tv avisen på tv2. Ellers ikke i de efterfølgende udsendelser på nogen af de 2 kanaler.

Det er mærkeligt siden at sådan en kovending fra VU ikke får mere omtale.

Mvh mikkel

Jeg hentydede til, at plakaterne/folderne kunne bruges til jointpapir.. og jeg skrev også "joke" med småt for at gøre folk klar over at det var en joke...

Jamen jeg skal da med glæde rette det til "stor" skrifttype i stedet.. gosh :?

And skrev:
Jeg er nu VU'er

Lige netop hvad VU er ude efter... Får mig til at tænke på "join the darkside, we have cookies"-billedet... Det er da lidt useriøst at gå med i et parti fordi de lover at de kæmper for fri hasssssss :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja And, der må jeg faktisk give Vinkelsliber lidt ret, det er lidt slapt. Men det er selvfølgelig din holding ingen tvivl om det

Titel:
Medlem

Det er sgu typisk! Så snart VU gør noget for at legalisere rygeren så er der en eller anden klam afdanket vrag der skal stille sig op på tv og fortælle at det er en dårlig idé.

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.vu.dk/content.php?type=18&id=19234

Citat:
Hvorfor fri hash?

Er det klogt at drikke sig fra sans og samling? Er det rationelt at ryge cigaretter? At spise usundt? At undgå motion? Svarene er åbenlyse; nej! Ud fra en bredt anerkendt sundhedsvidenskab er disse valg ikke kloge, men det er dig der træffer dem. Det er dig der har ansvaret for dit eget liv og dine egne valg.

Forbud eller ej?

At føre forbudspolitik kan være nødvendigt. I f.eks. fødevarer, hvor skjulte tilsætningsstoffer skader forbrugeren. I legetøj, hvor kemiske ingredienser på varedeklaration øger risikoen for kræft og lign. Her giver det god mening med et forbud. Men der er forbudspolitik som trænger til at blive udfordret. Vi mener at forbuddet mod cannabis er uhensigtsmæssigt for den enkeltes valgfrihed og uden effekt i forhold til at mindske forbruget, af ikke bare cannabis, men narko i al almindelighed.

Hvad siger fagkundskaben?

For det første er der en faglig uklarhed om omfanget af skadevirkningerne ved brug af cannabis. Mange eksperter mener, at alkohol og cigaretter i realiteten bør betegnes som mere skadeligt end cannabis. Socialoverlæge Peter Ege har sagt det meget rammende; ”En stort set enig fagkundskab mener, at hash ikke er mere skadeligt end alkohol og tobak” (Politiken den 27. marts 2007). Det er ganske enkelt ulogisk, at der er et forbud imod cannabis, når det samtidig er muligt at drikke sig ihjel og ryge sig til en livstruende sygdom.

Frihed handler også om retten til ukloge valg

Det andet aspekt er den principielle ret til selvstændigt, at træffe beslutninger vedrørende egen krop. Det er ikke politikerne, der skal træffe beslutning om hvilke rusmidler man må bruge indenfor lovens rammer. I hvert fald ikke i forhold til, at fagkundskaben har dømt det lovlige mere farligt end det ulovlige. Her går grænsen for politik. Her bør den enkelte selv træffe beslutninger om handlinger vedrørende sit eget liv. Her må den enkelte tage ansvar for sine valg. Der er bred enighed om at der er stor forskel på cannabis og hårde stoffer. Til gengæld er cannabis at sammenligne med alkohol, og derfor bør man lade det være op til den enkelte at vælge inden for denne ”kategori” – ikke staten. I et frit samfund er den personlige frihed også friheden til at træffe ukloge valg.

Bekæmpelse af organiseret kriminalitet og farlige tilsætningsstoffer

Et tredje perspektiv er det rent praktiske. Politiet anslår, at salg af hash er den væsentligste og mest indbringende indtægt for rockere, indvandrerbander og andre kriminelle grupperinger. Vi skal ikke gennem et forbud skabe økonomisk grobund og potentiale for organiseret kriminalitet. Dertil kommer, at det sorte marked er et kynisk marked, hvor man ikke kan regne med at farlige tilsætningsstoffer ikke blandes i cannabissen. Det ville være formålstjenstligt, hvis vi kunne få kontrolleret indholdet af et stof som mere end 40 % af den danske befolkning har prøvet mindst en gang.

Stop for adgangen til hård narkotika

Et fjerde, og meget væsentligt argument er, at de der i dag sælger hashen også sælger andre ulovlige rusmidler. Der eksisterer en teori om, at hash fører til brug af farligere stoffer. Det er ikke spor overraskede. For der hvor man køber hashen bliver man også tilbudt langt mere skadelige rusmidler. Derfor skal vi sætte en stopper for pusheres hashmonopol. Vi skal sikre, at langt færre bevæger sig op ad på denne narkotrappe, og det gør vi kun ved at fjerne forbuddet mod cannabis og kontrollere fremstillingen af stoffet. Alle erfaringer fra Holland, hvor man har en såkaldt Coffee-shop model, viser at en legalisering af cannabis effektivt blokerer for adgangen til hård narkotika.

Der er brug for nuanceret debat

Vi mener at der er brug for en fornyet og nuanceret debat om cannabisforbuddet. Der er brug for at evaluere en narkopolitik, som ikke i dag virker effektivt og efter hensigten. Det er den enkelte der må forvalte sin frihed, også i forhold til at ryge cannabis. Staten skal ikke agere smagsdommer i forhold til ukloge valg.

Lad være med at ryge hash!

For god ordens skyld skal det kraftigt pointeres, at vi ikke opfordrer nogen til at ryge hash. Tværtimod fraråder vi det. Vi føler dog, at vi har pligt til at sikre en principiel såvel som praktisk debat om et forbud, som i dag er frihedsberøvende for den enkelte og i øvrigt forbundet med en række yderst uheldige konsekvenser for samfundet i almindelighed.

Bestil kampagnen her:

http://vu.dk/content.php?type=26&id=19235
Forårskampagne 08

I Danmark er det ulovligt at ryge hash. Det forbud er VU imod. Forbuddet kan nemlig hverken forsvareres ud fra en videnskabelig eller ideologisk vinkel.

At føre forbudspolitik kan dog være nødvendigt. I f.eks. fødevarer, hvor skjulte tilsætningsstoffer skader forbrugeren. I legetøj, hvor kemiske ingredienser på varedeklaration øger risikoen for kræft og lign. Her giver det god mening med et forbud. Men der er forbudspolitik som trænger til at blive udfordret. Vi mener, at forbuddet mod cannabis er uhensigtsmæssigt for den enkeltes valgfrihed og uden effekt i forhold til at mindske forbruget, af ikke bare cannabis, men narko i al almindelighed.

Du kan bestille flyers og plakater på VU.dk's webshop under hhv. "Pjecer og løbesedler" og "Plakater".

Er der nogle spørgsmål til det politiske indhold, så kan Thomas Banke kontaktes på 4040 5151 / thomasbanke@vu.dk og er der spørgsmål til selve kampagnen, så kan AKU-formand Lars Farsøe kontaktes på 2823 3959 / larsff@vu.dk.

Lars Friis Farsøe
AKU-formand

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Der er allerede postet et link til deres kampagne herinde i en af de første indlæg.

Fedt nok at VU prøver. Det er et lille bitte skridt på vej til legaliseringen. Desværre tror jeg ikke ligefrem legalisering bliver en mulighed den næste tid, af de åbenlyse grunde som der allerede er blevet nævnt herinde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men muligvis om nogle år. Jeg synes faktisk det er ganske gode argumenter og fine pointer de sætter op og det er ganske vist hold i rigtig meget af det, for næsten ikke at sige det hele. Nu er jeg ikke hajen til politik det er godt nok noget anderledes at den fløj går i den retning, men igen, rigtig godt at se logisk tankegang og holdningen "nu virker den metode vi har brugt så længe ikke, så må vi da prøve en anden" :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Lige netop hvad VU er ude efter... Får mig til at tænke på "join the darkside, we have cookies"-billedet... Det er da lidt useriøst at gå med i et parti fordi de lover at de kæmper for fri hasssssss :?

Nah, jeg er ikke SF'er, sådan gør jeg ikke :wink:

Jeg har det sidste halve til hele års tid gået og flirtede med tanken om større politisk engargement i liberale kredse, og nu gjorde jeg noget ved det. Jeg overvejede både VU og EU's ungdom.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And>>

Citat:
Jeg er nu VU'er, og hvis I kommer med noget fornuftigt materiale skal jeg forsøge at sende det videre i systemet. Har faktisk også kontakt til én med stærk position i RU.

Ja, jeg har også flirtet med kasseren i KU (som også er bøs'), og det giver præcis ligeså lidt mening. Prøv istedet at dan et helt billede af hvordan vi kan ændre på tingene og kom videre i teksten. Reel liberalisme findes hverken i VU, ZU eller KU.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
And>>
Ja, jeg har også flirtet med kasseren i KU (som også er bøs'), og det giver præcis ligeså lidt mening. Prøv istedet at dan et helt billede af hvordan vi kan ændre på tingene og kom videre i teksten. Reel liberalisme findes hverken i VU, ZU eller KU.

Er du homoseksuel?

Men jeg synes da, udfra partiprogrammet, at VU er det mest liberale (ungdoms)parti der har bare en smule indflydelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
And skrev:
Er du homoseksuel?

Men jeg synes da, udfra partiprogrammet, at VU er det mest liberale (ungdoms)parti der har bare en smule indflydelse.

Tendenser i den retning fremgår da rimelig tydeligt, det har bare ingen relevans på noget niveau.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep, jeg er. Og han vil æde mig som en mansteak, vil han. Undskyld iøvrigt min arrige tone, jeg er bare meget træt af ungdomspartier der pusher 'liberal' lovgivning når deres synspunkter går i den anden retning på mange områder. Men hey, undskyld for OT, det var overhovedet ikke meningen der sku gå politik i den :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nomad skrev:
Tendenser i den retning fremgår da rimelig tydeligt, det har bare ingen relevans på noget niveau.

Nu skrev jeg jo heller ikke FØJ! EN BØSSE!!! :evil: , det var udelukkende af nysgerrighed - hvorfor jeg også skrev det så afslappet, så at sige.
Tias skrev:
Jep, jeg er. Og han vil æde mig som en mansteak, vil han. Undskyld iøvrigt min arrige tone, jeg er bare meget træt af ungdomspartier der pusher 'liberal' lovgivning når deres synspunkter går i den anden retning på mange områder. Men hey, undskyld for OT, det var overhovedet ikke meningen der sku gå politik i den :oops:

Ja, med både brun sovs og flødesovs til. :lol:

Rettet

Senest rettet af And 13 mar 2008 19:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
And skrev:
Nomad skrev:

Nu skrev jeg jo heller ikke FØJ! EN BØSSE!!! :evil: , det var udelukkende af nysgerrighed - hvorfor jeg også skrev det så afslappet, så at sige. Folk kan jo ikke gøre for at de er hjerneskadede, hvilket både homoseksuelle og venstrehånede er.

Straight up (no pun intended), det der er en af de mest ubehagelige udtalelser jeg længe har set.
Og hvis det er en joke, så er det et ualmindeligt usselt forsøg på at være sjov.
Not cool, dude...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]