Minimal skrev:
Hvis du skal være helt ærlig, kendte du så selv til, at der var denne forskel? Det ser jo ud, som om man kun nyder det, hvis der er CBN'er i - ellers er THC farligt. Og er det helt sikkert, at det er dét, der har gjort udslaget i hendes forskellige reaktioner? Måske har hun fået mere THC, end hun kunne tåle. De nævner heller ikke noget om hendes injicerede dosis kontra dosis ved normal rygning.
Der er folk, der ryger produkter med et THC-indhold på 60-98%... hvorfor gør de dét, hvis THC'en er slem i sig selv? Har en THC-high ikke bare karakter af psykose, ligesom ethvert kraftigt psykedelisk trip er en midlertidig psykose - det er netop en del af virkningen, som er ønsket.
Det er en kendt sag, at THC er meget psykoaktivt i ren form, mens rusen fra en blanding (som hash, pot og andre ikke kemisk fremstillede THC produkter ALTID indeholder forskellige cannabinoider, som CBD der er meget sløvende), mens kombinationen giver en rus, der for mange er mere behagelig, pga. af den beroligende effekt. Jeg har ved selvsyn oplevet forskellen under flere besøg i Amsterdam. Kæresten holder sig fra skunk, og især ren sativa skunk og ryger istedet gerne sort hash eller lignende for at undgå noia. Grunden er netop, at pot og skunk gerne indeholder en større THC koncentration i forhold til andre cannabinoider, end hash. Grunden hertil er, at THC ved ilt og varmepåvirkning nedbrydes til bla. CBD, der virker mere sløvende end psykoaktivt. Samtidig med denne proces ændres farven fra lys til mørkere, hvorfor den gammel tommelfingerregel om, at mørk hash gør dig mere "stenet" end lys hash (såfremt begge er god kvalitet). Ligeledes har jeg mange venner (der måske kun nyder cannabis 1-2 gange om måneden) der synes de bliver for "underlige" af skunk, i forhold til hash. Jeg vil vove den påstand, at den relative sammenhæng mellem THC og andre cannabinoider er mere bestemmende for rusens karakter, end den egentlige mængde THC.
Hvad jeg synes det forsøg manglede var dog en uddybende forklaring. Det hun oplevede under den rene THC rus var en reel psykedelisk oplevelse, mere end end hyggelig skævert, som hun oplevede under injektionen af kombinationen. I det lys havde det været på sin plads med en kort kommentar om set og setting! Jeg havde ikke lyst til at gennemføre forsøget under de omstændigheder: Et koldt rum, med koldt lys, en læge der sidder og stirre og tager notater, mens du sidder og tripper (måske for første gang?) i en stol midt i rummet, med et helt kamerahold der stikker lys, mikrofoner og kameraer op i hovedet på dig. Fy skamme!