Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 06:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
RuneK skrev:
Det hele ligger forresten på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=1poFDz18Uuo

Fedt! Tak :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Blev sgu overrasket da hun lige pludselig sad med nålen i armen for at injektere THC.
Bekræfter virkelig nogle propaganda myter :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Shperma skrev:
Blev sgu overrasket da hun lige pludselig sad med nålen i armen for at injektere THC.

Såsom hvad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Halose skrev:
Shperma skrev:

Såsom hvad?

At du er junkie hvis du stikker?

Synes også der var en rigtig god doku, men synes nogengange den blev farvet lidt for meget af hendes oplevelser. F.eks da hun fik skudt ren THC i armen. Lige dette eksperiment, gjorde ikke ret meget andet end at sætte urten i dårligt lys .Der var mange andre forsøgspersoner i eksperimentet, som man ikke fik resultater på?
Den almene dansker som ser dette i fjernsynet vil med det samme tolke på hendes oplevelse og komme frem til, at det er noget farligt noget det der hash, se bare der i fjernsynet! :hm:
Hvad de selvfølgelig ikke kender til, er forskellen på rusen imellem ren THC og thc+cannabinoider.

For at sige det kort: Jeg synes at den mangler en masse vigtig information. Men det er måske også vigtigt at holde det simpelt, for at nå et bredest muligt publikum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Halose skrev:
Shperma skrev:

Såsom hvad?

-at man efter få joints sidder med nålen i armen! Vil jeg tro...

Rigtig godt program, sagligt, og dog super underholdende med en hyggelig balance mellem hyggelige optagelser af skæve mennesker og gedigen info.

Klippet med THC-bilkørsel var guld værd! Hun var fuldstændig skrækslagen ved en fart på 70 kmt. Man kender det godt selv, ofte fravælger jeg cyklen når jeg er skæv. Simpelthen fordi det går for stærkt....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Ambient

Øh, at man er junkie hvis man stikker? Hvad har det med at bekræfte myter at gøre?

Hvordan kan det at se en kvinde få skudt ren THC ind i armen på tv under et kontrolleret forsøg, bekræfte propaganda myter?

@Bull Lee

Det var jo i forsøgs øjemed, og under kontrol? Det hænger da ikke sammen med den gængse narkoman ude på gaden der er begyndt at stikke sig, hvis det er det du mener.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ambient skrev:
Den almene dansker som ser dette i fjernsynet vil med det samme tolke på hendes oplevelse og komme frem til, at det er noget farligt noget det der hash, se bare der i fjernsynet! :hm:
Hvad de selvfølgelig ikke kender til, er forskellen på rusen imellem ren THC og thc+cannabinoider.

Hvis de ser dette program, så kender de jo også til forskellen mellem ren THC og THC+cannabinoider. Hvis du skal være helt ærlig, kendte du så selv til, at der var denne forskel? Det ser jo ud, som om man kun nyder det, hvis der er CBN'er i - ellers er THC farligt. Og er det helt sikkert, at det er dét, der har gjort udslaget i hendes forskellige reaktioner? Måske har hun fået mere THC, end hun kunne tåle. De nævner heller ikke noget om hendes injicerede dosis kontra dosis ved normal rygning.

Der er folk, der ryger produkter med et THC-indhold på 60-98%... hvorfor gør de dét, hvis THC'en er slem i sig selv? Har en THC-high ikke bare karakter af psykose, ligesom ethvert kraftigt psykedelisk trip er en midlertidig psykose - det er netop en del af virkningen, som er ønsket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Hvis du skal være helt ærlig, kendte du så selv til, at der var denne forskel? Det ser jo ud, som om man kun nyder det, hvis der er CBN'er i - ellers er THC farligt. Og er det helt sikkert, at det er dét, der har gjort udslaget i hendes forskellige reaktioner? Måske har hun fået mere THC, end hun kunne tåle. De nævner heller ikke noget om hendes injicerede dosis kontra dosis ved normal rygning.

Der er folk, der ryger produkter med et THC-indhold på 60-98%... hvorfor gør de dét, hvis THC'en er slem i sig selv? Har en THC-high ikke bare karakter af psykose, ligesom ethvert kraftigt psykedelisk trip er en midlertidig psykose - det er netop en del af virkningen, som er ønsket.

Det er en kendt sag, at THC er meget psykoaktivt i ren form, mens rusen fra en blanding (som hash, pot og andre ikke kemisk fremstillede THC produkter ALTID indeholder forskellige cannabinoider, som CBD der er meget sløvende), mens kombinationen giver en rus, der for mange er mere behagelig, pga. af den beroligende effekt. Jeg har ved selvsyn oplevet forskellen under flere besøg i Amsterdam. Kæresten holder sig fra skunk, og især ren sativa skunk og ryger istedet gerne sort hash eller lignende for at undgå noia. Grunden er netop, at pot og skunk gerne indeholder en større THC koncentration i forhold til andre cannabinoider, end hash. Grunden hertil er, at THC ved ilt og varmepåvirkning nedbrydes til bla. CBD, der virker mere sløvende end psykoaktivt. Samtidig med denne proces ændres farven fra lys til mørkere, hvorfor den gammel tommelfingerregel om, at mørk hash gør dig mere "stenet" end lys hash (såfremt begge er god kvalitet). Ligeledes har jeg mange venner (der måske kun nyder cannabis 1-2 gange om måneden) der synes de bliver for "underlige" af skunk, i forhold til hash. Jeg vil vove den påstand, at den relative sammenhæng mellem THC og andre cannabinoider er mere bestemmende for rusens karakter, end den egentlige mængde THC.

Hvad jeg synes det forsøg manglede var dog en uddybende forklaring. Det hun oplevede under den rene THC rus var en reel psykedelisk oplevelse, mere end end hyggelig skævert, som hun oplevede under injektionen af kombinationen. I det lys havde det været på sin plads med en kort kommentar om set og setting! Jeg havde ikke lyst til at gennemføre forsøget under de omstændigheder: Et koldt rum, med koldt lys, en læge der sidder og stirre og tager notater, mens du sidder og tripper (måske for første gang?) i en stol midt i rummet, med et helt kamerahold der stikker lys, mikrofoner og kameraer op i hovedet på dig. Fy skamme!

Dedikeret medlem

Det var da overdrevent. Det må da være utroligt stærkt hvis hun får det skidt af 1/10 gram pot - og det var endda den svageste slags... plus hun ikke fuldendte jointen? Senere røg hun så 2 sug fra en joint med 0,1g i - altså måske omkring 0.001 gram- og så kan hun ikke samle et skab? Ren placebo, siger jeg!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Det var da overdrevent. Det må da være utroligt stærkt hvis hun får det skidt af 1/10 gram pot - og det var endda den svageste slags... plus hun ikke fuldendte jointen? Senere røg hun så 2 sug fra en joint med 0,1g i - altså måske omkring 0.001 gram- og så kan hun ikke samle et skab? Ren placebo, siger jeg!

Jeg siger, at du har ikke røget "pot" i Amsterdam. Selv den tarveligste coffeeshops 3 euro pot, kan sende enhver, der ikke er vant til det, til tælling. Kvaliteten er flere niveauer over noget som helst dansk gadehash.

En tur værd!

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
@Bull Lee: jeg gir dig så meget ret , det er noget virkelig sygt stas det de har, jeg fandt 1 gram skunk foran en coffeshop og røg ca. 0.3 i en joint med en af mine kammerater , på det tidspunkt røg vi bong hver dag og jeg har aldrig været så skæv som jeg blev af den joint, jeg kunne slet ikke bevæge mig og da jeg endelig fik rejst min mærkelige gele krop, så troede jeg at jeg svæved for jeg kunne ikke rigtigt mærke mine ben da jeg begyndte at gå , vi var total skæve resten af aftenen helt ud til natten hvor vi blev nød til at gå hjem og sove for vi var dumme nok til at ryge 0.2 i en joint mere og den slog os helt ud . hva kan man så lære af det , jeg kunne hvertfald ikke blive mere skæv medmindre man kan sove og ryge .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]