basssher skrev:
Visias den tror jeg nu ikke helt. Folk på produktions skole er generelt ikke klogere end folk på handen eller teknisk. det er jeg næsten 100 på...
Det er vel nok en intelligent udtalelse.. Føler du dig truffet?

Men som jeg sagde før er det hvad
jeg har oplevet! Det er meget forskellige mennesker man møder på produktionsskolen. Det er mennesker som sagtens kunne blive kategoriseret som værende teknisk- eller handelsskole- studerende.
Elever på f.eks HG er jo ikke til at tage seriøst, og elever på Teknisk er oftest nogle bad-ass typer, som spiller så pisse smart at det ikke er til at holde ud at se på. Elevernes holdning til deres eget skoleophold kan også være negativ og det er til at brække sig over! "Så skrid dog hvis ikke du kan lide at være her"
Produktionsskole-eleverne derimod er mere openmindede og parat til at kaste sig ud i nye udfordringer da de mangler et gøremål med lidt mere mening i. Jeg ved godt at det ikke er sådan man måler intelligens, men jeg har ikke ligefrem været rundt med IQ-tests.
Der er selvfølgeligt også nogle enkelte socialtbelastede elever på produktionsskolerne, og det er tit dem man forbinder med produktionsskoler, men det er altså forkert at tænke sådan da det er en meget lille del der har problemer med at omgåes med andre mennesker eller er "uintelligente"!
Men det kan iøvrigt også være fuldstændigt ligegyldigt.
Back to topic!!

ps. undskyld generaliseringerne