Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Budha skrev:
man lær ik noget på en produktions-skole, man laver bare ting for firmaer-skoler-dagplejemoren-børnehaven, u name it, det har da intet med undervisning at gøre medmindre man friviligt melder sig på de enkelt fag der er, også er det da ens eget problem hvis man fucker det op med hash-forbrug/mis-brug.

Er det din meskalin/LSA-combo der har gjort dig dummere at høre på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Halose skrev:
And skrev:
Halose skrev:
And skrev:
Tænkte nok at jeg ville få høvl for den udtalelse, så jeg kunne ikke lade være!

Så det var bare for at provokere at du skrev det?

Nej, det var for at provokere at jeg ikke holdte min personlige forudantagelse/fordom tilbage.

Var de ting du fik at vide nu her nok til, at du ikke har den fordom længere?

Skulle der ikke mere til?

Well, jeg har kun kendt til få personer der skulle på produktionsskole, og de var sgu ikke noget at råbe hurra for. Og det er da nok også dem jeg har baseret denne fordom på. Ligeså vagt et fundament er, ligeså lidt skal der til at vælte bygningen. For jeg ved oprigtigt talt meget, meget lidt om produktionsskole, både som begreb og egentlige skoler, da det aldrig har interesseret mig.
Og ja, selvfølgelig er der både argumenter for pro- og con-, ligesom der er i alle antagelser/postulater, og hovedessensen er selvfølgelig at man skal vurdere pr. person.

Okay? Eller så tager vi den PM.

Beklager OT-materiale

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Blæste Nico skrev:
hamp skrev:
Er der grund til at tro på en bedre udvikling hvis alle der bruger narko får lov til at sejle i egen sø, er det ikke at bede folk om at finde en kriminel løbebane?

Er det ikke direkte at kalde alle på dette forum kriminelle?

8)

Det jeg prøvede at sige er at eftersom en produktionsskole skal støtte folk i deres egen udvikling og stimulere denne, at så er det sku ikke super smart hvis man tester samtlige elever for narko, og derpå smider alle ud der har spor af noget og ikke ønsker at stoppe. Fordi det er da helt sikkert for mig, at nogen mennesker har brug for en produktionsskole, og hvis de ikke kan være der kommer de måske ikke videre i deres liv. Og hvis de ikke kan få nogle penge derfra så er det i min optik kun realistisk at der er nogen som kunne have et øget incitament til at begå kriminalitet.
Jeg kan godt se at det var en unuanceret sætning jeg skrev før.

Medlem

Visias den tror jeg nu ikke helt. Folk på produktions skole er generelt ikke klogere end folk på handen eller teknisk. det er jeg næsten 100 på...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

basssher skrev:
Visias den tror jeg nu ikke helt. Folk på produktions skole er generelt ikke klogere end folk på handen eller teknisk. det er jeg næsten 100 på...
Det er vel nok en intelligent udtalelse.. Føler du dig truffet? ;)

Men som jeg sagde før er det hvad jeg har oplevet! Det er meget forskellige mennesker man møder på produktionsskolen. Det er mennesker som sagtens kunne blive kategoriseret som værende teknisk- eller handelsskole- studerende.

Elever på f.eks HG er jo ikke til at tage seriøst, og elever på Teknisk er oftest nogle bad-ass typer, som spiller så pisse smart at det ikke er til at holde ud at se på. Elevernes holdning til deres eget skoleophold kan også være negativ og det er til at brække sig over! "Så skrid dog hvis ikke du kan lide at være her"

Produktionsskole-eleverne derimod er mere openmindede og parat til at kaste sig ud i nye udfordringer da de mangler et gøremål med lidt mere mening i. Jeg ved godt at det ikke er sådan man måler intelligens, men jeg har ikke ligefrem været rundt med IQ-tests.

Der er selvfølgeligt også nogle enkelte socialtbelastede elever på produktionsskolerne, og det er tit dem man forbinder med produktionsskoler, men det er altså forkert at tænke sådan da det er en meget lille del der har problemer med at omgåes med andre mennesker eller er "uintelligente"!

Men det kan iøvrigt også være fuldstændigt ligegyldigt.

Back to topic!! :offtopic:

ps. undskyld generaliseringerne ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Elever på f.eks HG er jo ikke til at tage seriøst,

Nu indbefatter handelsskolen jo også lidt mere end HG. :P

Medlem

ja lige præcis - der er jo også hhx og alt det andet. og der vil jeg da sige de nok er en del klogere en produktions . Og teknisk elektriker er nu ikke helt nemt ( mig ) ;I
Men ja det er meget med at generelisere :D. Jeg troede det var sociale tabere alle der gik på produktions-skole for sådan som jeg har oplevet det i hillerød er det godt nok nogle tabere der går der. 70-80% af dem er nok afhængige af hash og de laver intet når de er der.
Men okay så har jeg da også fået et lidt andet syn på det..

og ja, HG elever er ikke til at tage seriøst nej :D
peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
men du generalisere jo selv, og det er meget idividuelt fra by til by kan jeg forstå på det hele.
for den der går på HG hernede de er sku rimelig hardcore, og vi laver fandme noget på vores pruduktionsskole.
- eller noget af skolen laver noget.

jeg syntes til gengæld ikke de laver en SKID på Vuc eller HF her i byen. men det er sikkert bare mig der generalisere :D

Medlem

HG er bare et sted for folk der er endnu mere dovne end dem på teknisk skole..
Jeg valgte selv HG :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]