Hvis nu de ville tvinge folk til at møde op hos en psykolog i X måneder, så kunne jeg sagtens støtte op om forslaget. Det er vel ikke meget anderledes end, at man tvinges til at møde hos kommunen/fagforeningen/A-kassen, og der ville rent faktisk være en ret god sandsynlighed for, at det ville være en god ordning!
Nogle er meget syge, har selvmordstanker, tager ikke bad og lignende. De møder ikke op og kan så risikere at miste penge. Det synes jeg er en meget dårlig idé.
Så det er bedre bare at lade dem være alene og uden hjælp, hvis de har selvmordstanker? Som sagt, så er det ikke meget anderledes end, at man skal mødes med sin sagsbehandler på kommunen i ny og næ og hvis ikke de kan klare det, så må kommunen tildele dem en bostøtte, der kan hjælpe dem afsted. Et par af mine venner har også nogle ret heftige diagnoser, der handikapper dem både socialt og personligt men det, men efter de fik en bostøtte er tingene virkelig begyndt at gå i den rigtige retning på mange områder.
Og hvis ikke de ramte folk får det bedre på den ene eller anden måde, så udløber deres sygedagpenge alligevel på et tidspunkt og så mister de stadig penge (men de kan så komme på bistand).
Så jeg holder fast i, at det ville være en fornuftig plan at "tvinge" folk i behandling, så længe der er tale om terapi/psykologsamtaler og ikke bare en håndfuld "lykkepiller". Hmm, det klinger så hult... Lykkepiller...