Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Odden skrev:
Halugenlampe skrev:
at alle stoffer bør afkriminaliseres..... men at politikere og befolkning ikke er klar til det endnu.

vi skal starte med hashen sagde han.

Sagde han godt nok, at befolkningen ikke er klar til det endnu? Det er da lidt en arrogant, bedrevidende holdning.

Ikke desto mindre tror jeg, han har ret. Men nu tror jeg heller ikke, det skulle forstås som at vi ikke kunne administrere det. Men mere at den generelle befolkning og politikerne ikke var klar til at acceptere en legalisering af alle stoffer. Og det er jeg enig i. Størstedelen af befolkningen er stadig så fastgroet i deres normer, at der er lang vej endnu.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det bliver da spændende at se hvad der sker med det her, men kæft hvor har jeg hørt denne smøre mange gange efterhånden. Men det er sandt det som den politiske gruppe siger. Krigen mod narko har slået grueligt fejl, og det er også sandt når de siger, at en legalisering af cannabis, vil være et stort "slap in the face" til organiseret kriminalitet. Overvej bare herhjemme hvordan rockerne ville have det med en lempelse af cannabislovgivningen. Det er der størstedelen af alle deres penge kommer fra!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Ikke desto mindre tror jeg, han har ret. Men nu tror jeg heller ikke, det skulle forstås som at vi ikke kunne administrere det. Men mere at den generelle befolkning og politikerne ikke var klar til at acceptere en legalisering af alle stoffer. Og det er jeg enig i. Størstedelen af befolkningen er stadig så fastgroet i deres normer, at der er lang vej endnu.

Det var også sådan jeg opfattede det - og er i øvrigt helt enig... Men det er interessant at så markant en personlighed som Henrik R tør stille sig frem med den holding - han har trods alt en del erfaring med miljøet at trække på...
Og især hans kommentar med det ikke duer at Danmark går enegang - det viser sig jo tydeligt i den sag der lige har været oppe at vende om Holland og deres problemer med "narkoturisme"

Men mon ikke folketinget stikker hovedet i busken som sædvanlig? I det mindste kan de vel ikke fyre ham direkte lige som med David Nutt i England...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men Danmark går under ingen omstændigheder enegang mht. afkriminalisering. Der er masser af lande omkring os, der har har afkriminaliseret bla. cannabis brugeren. Tyskland, holland, belgien, polen, tjekkiet, spanien, portugal.
Så lad være med at lade vores forbudspolitikere slippe afsted med den undskyldning.
Vi er bestemt klar til ikke længere at gøre personligt brug/besiddelse til en forbrydelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Odden skrev:
Halugenlampe skrev:
at alle stoffer bør afkriminaliseres..... men at politikere og befolkning ikke er klar til det endnu.

vi skal starte med hashen sagde han.

Sagde han godt nok, at befolkningen ikke er klar til det endnu? Det er da lidt en arrogant, bedrevidende holdning.

Han mener vel bare, at folk ikke er parate til at støtte op om det. Det var jo netop hans personlige vurdering, at man burde afkriminalisere (på baggrund af argumenter lignende dem vi ofte læser herinde), men hvis folk ikke vil have det, uanset anledningerne, så sker det jo ikke. Det kan lyde bedrevidende, men det er formentligt sandt. Grunden til, at folk ikke er "parate", er nok, at de færreste bryr sig nok om problematikken til at læse ordentligt op på den, så deres holdninger vil nok være præget af vane og følelser. I så fald er de jo ikke "parate" eller "blødet op". Rindom kan jo ikke udgå fra at alle, der synes modsat af ham, har ret, for det ville jo underminere grunden til at have ham på tv i en debat om netop disse spørgsmål. Det lyder værre at sige: "Jeg synes, at vi bør afkriminalisere stoffer, men befolkningen ved lige så meget som mig, og de er imod det." . Han kunne jo i og for sig bare undlade at overhovedet vurdere noget om folks parathed, og så bare give sit bud på, hvad man burde gøre. Men i en samtale glemmer man jo hurtigt sådan nogle finesser.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, I har nok ret. Jeg tror bare manden har virket for irriterende på mig i for lang tid, så jeg kom til at læse en negativ holdning ind i hans udtalelse. Jeg har altid haft lidt indtrykket af, at han egentlig godt ved, at stoffer ikke er så skadelige som så, men har spillet med på de sikre tangenter for at se godt ud i offentligheden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]