Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 07:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Narkotestet?
Ville gøre det på mine egne børn 18%  18%  [ 7 ]
Ville ikke gøre det på mine egne børn 82%  82%  [ 31 ]
Afgivne stemmer : 38
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Med en hjemmetest kan forældre afsløre om deres børn tager stoffer. Flere og flere forældre benytter sig af muligheden

Pernille Christensen - 11:34 - 23. mar. 2005

Tillid er godt, men kontrol er dobbelt så godt. Derfor er flere og flere danske forældre begyndt at købe narkotests hos private firmaer på internettet, der skal afsløre, om deres børn ryger hash eller tager amfetamin og ecstacy. Det skriver Information.

I UAS er de private narkotests allerede en meget efterspurgt vare, og den tendens ser nu ud til også at ramme Danmark.

- Efterspørgslen er steget gennem de seneste to år, siger Uffe Ynill, direktør i Pilgrim Medical, som er et af de danske firmaer, der tilbyder narkotests.

Firmaet sælger især urintest, hvor stoffer som hash, amfetamin, ecstasy og kokain kan spores flere dage efter, de er blevet indtaget. Men også såkaldte overfladetests, der kan vise, om der har ligget kokain på et cd-cover eller et dankort, er populære.

Tendensen bekræftes hos andre danske firmaer.

- Vi sælger tests til to-tre private kunder hver eneste dag, og efterspørgslen stiger op til weekenden, siger Robert Blum, direktør i BlumLab.

Men ikke alle synes, det er en god idé, at forældre tester sine børn. Kaj Frost, misbrugskonsulent i Odense kommune, er skeptisk over for forældres brug af hjemmetest.

- Det er en dårlig idé. For hvad vil man som forælder med den kontrol? Hvis det bruges til at skaffe et slags bevis, så må man som forælder også gøre sig klart, hvor man bringer situationen hen ved at gøre det. Jeg går meget mere ind for dialog, siger Kaj Frost til Information.

Kilde : Ekstra Bladet
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=287699

HVAD FAEN SKER DER...

Er det den rigtige måde at opdrage sine børn på?
Er dialog ikke vejen frem?
Jeg synes det virker som om de forældre kaster sig magtesløse for fødderne af et billigt produkt, som kun avler mistillid og usikkerhed.

Senest rettet af xun 26 mar 2005 12:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Welcome to 1984.

Citat:
I UAS er de private narkotests

Fanme også skidt at stave USA forkert :lol:

Nå, men det er en kedelig tendens samfundet tager i disse tider. Der er ikke meget plads til at udforske livet, og tage tingene i sit eget tempo. (selvom der altid lægges meget vægt på individets frihed i de her ideologier som fremfører disse kontrol mekanismer :S)

Jeg har ikke andet at sige end, at når jeg har nasset nok på det her samfund, og forhåbentligvis fået lidt penge til at skride herfra, så skrider jeg fanme også.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg stemte nej. Hva faen skal disse tests gøre godt for?! Man får da kun et godt forhold til sit barn gennem tillid IMO. Det er da det samme som at sende en privatdetektiv til at følge sit barns mindste bevægelser. IMO er det sgu ikke verdens bedste forældre der gør sådan noget.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Årvågenhed, gensidig tillid og kommunikation er nøgleordene. Jeg stemte nej.

Stoftests er til nød noget man kan bruge som en lille del af dét, at hjælpe misbrugere i deres forsøg på at blive(/holde sig) stoffri. Ikke andet. Slut.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg stemte - enten ja eller nej, men jeg mente nej...
klaphatte af forstyrede kællinger, som render ud og køber sådanne produkter.... bvadr

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg ved ikke hvad der er værst - knægten der har et misbrug eller forældrene der er de vilde kontrolfreaks og tester deres børn i hoved og røv istedet for at have et åbent og tillidsfuldt forhold til dem...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Jeg Stemte så ja
Men det skal lige siges at det er ikke noget jeg ville gøre for at være en krontrol freak, men hvis jeg havde mistanke om at min datter var begyndt på stoffer og efter en snak om stoffer med hende hvor hun ikke ville indrømme hun gjorde det. Ja så ville jeg nok gøre det.
Begrundelse:
Fordi det ville så være den eneste måde hvor på vi ville være ude af den diskution om at hun ikke tog sotffer og så kunne vi komme videre til næste punkt der hed snak om stoffer hvor jeg ville kunne hjælpe og guide hende så hun ikke kom til skade med dem. Men håber da at min datter vil være så godt opdraget at hun vil fortælle mig det hvis hun prøver/begynder på noget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]