Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 06:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Er dette en god idé ?
Ja 11%  11%  [ 4 ]
Nej 61%  61%  [ 23 ]
Jeg har fået paranoia over at ryge så meget, så jeg tør ikke bruge min mobil 29%  29%  [ 11 ]
Afgivne stemmer : 38
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Sms i kamp mod hash

De unges foretrukne legetøj - mobilen - bliver nu brugt i kampen mod de unges stigende hash-forbrug

Pernille Christensen - 9:17 - 18. apr. 2005

Smash! Under det navn lancerer Vestsjællands Amts Misbrugscenter en ny tjeneste, der kan sende sms-beskeder til de unge med fakta om hash og tilbud om hjælp, oplyser DR Regionalen.

Gennem de unges foretrukne kommunikationsmiddel, mobiltelefonen og sms-beskeder, vil amtet have fat i de unge, der eksperimenter med hash, og de unge der ryger for meget.

15 unge har været med til at udvikle projektet, der foreløbig er et pilotprojekt i Vestsjælland og på Frederiksberg, men på længere sigt skal projektet udbredes til hele landet.

Rusmiddelekspert, Flemming Wentzer Licht håber, at projektet bliver en succes, fordi man via mobilen kan få fat i de unge, der ikke har en voksen at tale med.

- Der er nogle unge derude, der ikke har nogen voksne at tale med, de bange for at blive smidt ud af efterskolen, hvis de fortæller om deres problem, eller de er bange for at læreren sladrer, siger Flemming Wentzer Licht til DR Regionalen.

Det bliver gratis for de unge at tilmelde sig Smash og modtage tekstbeskederne. De unge vil også - via mobilen - få mulighed for at være med i en cyper-selvhjælpsgruppe.

Smash går i luften til efteråret.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290232

Titel:
Admin
Brugeravatar

IMO lyder det som en rigtig dårlig idé. Jeg vil vædde med at der bare bliver lukket en masse misinformation ud, og at det bare skærper folks fordomme om cannabis :x Man burde sgu lave en SMS kampagne mod "Smash!"

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
I princippet lyder det der som en meget god ide. Hvis bare det er de rigtige oplysninger de kommer med og ikke et eller andet propaganda.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
ja så er det en god ide.
Men det bliver med 100 procent lort og propaganda de lukker ud.
Så jeg stemte nej..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Jeg synes i princippet, det er en god idé, at man ønsker at hjælpe mennesker med et misbrug. Specielt hvis de selv beder om det. Og mobilen "de unges foretrukne legetøj" er nok ikke et helt dumt medie at nå ud til de unge igennem.
Men jeg har ligesom jer andre også mine bekymringer angående indholdet i disse beskeder. Subjektiv fakta er nok ikke lige det, der hjælper, hvis man er kommet ud i et decideret misbrug. Derimod kunne oplysninger om hvor man kan få hjælp og lignende måske være en god idé.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Tror I selv der kommer noget godt ud af det?

Jeg har mine tvivl. Før man ved af det, har man brugt en helvedes masse penge på noget unyttigt pis, som de er nødt til at droppe igen.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ja - hvad med at bruge pengene på at hjælpe folk der har problemer med hash, istedet for at bruge dem på at sende åndssvage sms'er rundt. Helt ærligt :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg tror helt seriøst ikke at det projekt kan gøres uden at pengene på den ene eller anden måde trækkes fra borgerne.

Og hvem skal så stå for indholdet? En selvretfærdig hat på 54, som engang i 60erne røg en pind og blev syg af det? Eller et par unge der har set lyset ved ikke at ryge? Jeg tror aldrig at vi i danmark får en ordenlig oplysning fra det offentlige. :roll:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hold venligst en seriøs debat kørende. 2 indlæg slettet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
kan godt lide at de skriver at de vil have fat i dem der ryger for meget

det er sjældent man ser på det på den måde fra den offentlige side, at man faktisk godt kan have et forbrug af hash uden at ryge for meget.

Well, da det kommer fra misbrugscenteret tror jeg ikke det bare bliver noget standart lortepropaganda.

Men det skal være frivilligt, har ikke helt forstået hvordan det vil foregå, at man kan henvende sig, eller de henvender sig til en?
For det skal helt klart være frivilligt ellers kan det være ligemeget.

De kunne evt. tilsætte noget MSN.
Kunne være fedt hvis ens kommune havde nogle rådgivere til unge, hvor man både kunne få kontakt med dem via telefon, komme til samtale, eller msn eller lign.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg skal fandme ikke udsættes for mere lort på MSN. Først gør Microsoft det til et af de mest poptøsede programmer på jorden, og dernæst skal vi fyldes med mere narkopropaganda? No way! Så er jeg den der er skredet fra det program.

Jeg synes staten skal blande sig fuldstændig udenom. Hvis de absolut vil gøre noget ved problemet, så bør de først kigge på hvad der får folk til at blive stressede, deprimerede eller flygte fra virkeligheden med misbrug (loven, samfundsstrukturen, etc), og derefter oplyse mennesker med ikke-propaganda-information om stoffer.

Hvis det foregår på andre måder, er det dømt til at gå galt... og enhver ulovliggørelse er en promovering og spild af ressourcer der kunne være brugt på noget andet mere nyttigt. Jeg venter spændt på at se hvornår det går op for dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]