Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://news.yahoo.com/s/hsn/20060222/hl_hsn/loudmusichelpsdriveecstasybraindamage

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
WEDNESDAY, Feb. 22 (HealthDay News) -- Research with hard-rockin' rats suggests that loud music extends the harmful brain effects of the club drug ecstasy for up to five days.

Researchers in Italy found that an ecstasy-linked dampening of the rats' brain activity lasted long after the rodents were given the drug if they also exposed to music of 95 decibels, the maximum noise intensity permitted by law in Italian nightclubs.

If the rats weren't exposed to loud music, the drug's effects wore off within a day.

During the experiment, the team at the Institute of Neurological Science in Catanzaro monitored the rats' electrocortical activity (EcoG spectrum) using electrodes placed on the rodents' skulls. The EcoG spectrum was recorded from 60 minutes before the rats were given ecstasy and the music began, then again for up to five days after the music had been turned off.

Without music, a low dose (3mg/kg) of ecstasy did not modify the rats' brain activity any more than a dose of saline solution. However, loud music prompted significant changes in the brain activity of rats who received a low dose of the drug.

A high dose (6mg/kg) of ecstasy alone caused a reduction in the rats' brain activity and that effect was enhanced when loud music was played and lasted for up to five days. The brain activity of rats that received a high dose of the drug but were not exposed to loud music returned to normal within a day.

Rats that received saline solution and were exposed to loud music showed no changes in brain activity.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Nu er det jo rotter, og ikke mennesker, og man kunne da også forestille sig at rotterne fx. blev skræmt af den høje musik, eller havde en anden reaktion som er typisk for rotter, og ikke for mennesker når de hører høj musik.

De gange jeg har taget ecstasy har det været i hjemlige omgivelser med blid musik på moderat volumen, så jeg har ikke nogen erfaringer med det, men der er nogen af jer der tager det til techno-fester eller lignene der har oplevet at i har haft længere tids efter-effekter eller lign, i forhold til at tage det i mere stille omgivelser?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror ikke denne undersøgelse har så meget reelt at sige, ligesom Drupe er min teori også at rotterne reagerer væsentligt anderledes på lyd end vi gør. Jeg ku godt forestille mig at rotter helst vil have stilhed så de kan høre eventuelle fjender i nærheden (bare en teori).

Jeg synes personligt at blandingen af MDMA og højt musik er noget af det bedste :) Jeg har oplevet at følelsen ku være lidt længere i kroppen efter en fest med længere tids høj musik, men jeg tror mere det har noget at gøre med de sanseindtryk man får af musikken. Jeg har også oplevet at der var højere følsomhed i kroppen efter ovenstående selvom jeg ikke havde taget MDMA så jeg tror ikke det har så meget hold i sig.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Rats that received saline solution and were exposed to loud music showed no changes in brain activity.

LÆS NU HVAD DER STÅR!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tro I bare på hvad de siger...

Senest rettet af йети 26 feb 2006 17:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Min mor ringede godt og fortalte mig om det, hvor jeg også argumenterede, at hvad der for mig er blid og behagelig 155 BPM psy-smadder, så er det stressfaktor 100 for en rotte.

Men igen... vi er ikke rotter og får dør af at spise DMT.

Sådan er vi alle så forskellige.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Slap af!

Henholdsvis 3 mg/kg og 6 mg/kg :!:

Det er lige lovlig voldsomt til en førstegangsbruger-rotte...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Okay, vi kan altså konkludere at man ikke skal tage 200 mg MDMA mens man lytter til hvid støj med volumen på 95dB. Tak, videnskab! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Dextrose skrev:
Min mor ringede godt og fortalte mig om det, hvor jeg også argumenterede, at hvad der for mig er blid og behagelig 155 BPM psy-smadder, så er det stressfaktor 100 for en rotte.

Men igen... vi er ikke rotter og får dør af at spise DMT.

Sådan er vi alle så forskellige.

Og hunde kan ikke tåle chokolade så vidt jeg husker;-)

Og et eller andet sted: Hvad så hvis E + høj musik kan have bivirkninger? Det er der så meget der har. Jeg er overbevist om der er flere bivirkninger ved alle de E-numre der er i mad, slik osv. Og hormoner i shampoo og balsom. Og salmiak, banan-olie, lakrids i cigaretter. Aspartam i sodavand og andre light-produkter.

Vi er alle rotter på en synkende skude :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]