Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Tidligere holdmedlem

http://comon.dk/index.php/news/show/id=26428

Erhverv: På en dansk nyheds- og eventside om computerspil, der henvender sig til yngre mennesker, kan man i et forum helt åbent udveksle erfaringer og opfordre til brug af narkotiske stoffer.
Af Lars Otto Andersen
tirsdag 25. april 2006 , 14:06
click here
På et dansk nyheds- og eventside om computerspil, der henvender sig til yngre mennesker, kan man i et forum helt åbent udveksle erfaringer og opfordre til brug af narkotiske stoffer. Played.dk er et gratis nyheds- og eventsite om computer-spil.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Played.dk.

Et spørgsmål lyder sådan her i Played.dk-forummet:

»Jeg vil egentlig gerne spørge folk herinde, hvad deres mening er om psychedeliske stoffer. Læs (psylocobin svampe, lsd, meskalin) og alt i den dur. Jeg har selv haft et par fede oplevelser på lsd men ingen af de andre substanser,« skriver en bruger under navnet "Cicris".

Længere nede bliver der blandt andet svaret:

»Har kun prøvet psylocobin svampe én gang, men har ALDRIG prøvet noget så fedt. Man har det sgu alt for fedt! Hvis du har prøvet LSD, burde du sgu prøve svampe også,« skriver brugeren "KennethR".

»Hvis man tager sine forbehold og sørger for at forberede sig, så kan det(psykedeliske stoffer, red.) være en fantastisk ting,« svarer en bruger med navnet "Kiwi".

Brugeren Enjon svarer følgende:

»Jeg har prøvet svampe et par gange. Første gang nede i Amsterdam, hvor jeg spiste nogle friske nogen, som var nedkølet. De smagte bare klamt, men har aldrig prøvet et vildere trip. Spiste 60 gram sammen med en ven, som spiste det samme. Vi var helt blæste. Prøvede tørrede svampe herhjemme, og der var jeg også godt blæst. Det var ikke lige så fedt som de friske, men omgivelserne har nok også spillet et puds.«

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Nu er comon.dk jo ikke den mest seriøse nyhedskilde, ikke engang når det kommer til, hvad man skulle tro var deres spidskompetence, soft/hardware og IT. Jeg har en fornemmelse af, at comon.dk blot er en slags reklameorgan for visse firmaer.
Bortset fra det synes jeg egentlig at det er underligt, at en (slags) avis indirekte forsøger at undertrykke ytringsfrihed :?

EDIT: Hehe. Det er da "uheldigt" at comon.dk selv har et diskussionsforum. Taget fra http://comon.dk/index.php/forum/show/tid=48814 :

Mikkel deMib Svendsen skrev:
Hvad nu hvis jeg skriver her at jeg synes det er OK at ryge en fed, betyder det så atComon opfordrer til narkomisbrug? Nej.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er sgu lidt skørt, at de finder de her topics på andre fora. Var det ikke også arto eller noget lignende, der sidste år fik høvl for LSA-holdige frø? Og nu et IT-site. Hvad med psy.dk??? De glemmer os helt, snøft...

Titel:
Dedikeret medlem

lallehat skrev:
Hehe. Det er da "uheldigt" at comon.dk selv har et diskussionsforum. Taget fra http://comon.dk/index.php/forum/show/tid=48814 :

Ja, de bliver godt nok flået der, og så på deres egen side :D

Titel:
Dedikeret medlem

fandens til ballade

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Tjah.. HVis nogle af psy's brugere bruger andre sider kommer det jo næsten af sig selv, eller hvad?

Både SiCriS
SiCriS skrev:
fandens til ballade

Og Kiwi er herfra, ved ikke med den sidste

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Citat:
Erhverv: På en dansk nyheds- og eventside om computerspil, der henvender sig til yngre mennesker, kan man i et forum helt åbent udveksle erfaringer og opfordre til brug af narkotiske stoffer.

Hehe, jeg kan lige forestille mig hvordan journalisten har siddet og spekuleret i chock-effekten. Du godeste, tænk at unge mennesker snakker helt åbent om tingene? (...Hvem sagde ytringsfrihed?)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]