Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey folkens !!
Læste tilfældigt en artikel idag fra Århus Stiftidende. Den handler om de fester der bliver holdt på moesgård, og om min vens dødsfald derude!! Der er citeret meget fra den tråd der omhandler den afdøde!! (dødsfald ved fest i århus)
Må de citere som de vil fra denne her side??

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article ... 002/AARHUS

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Artiklerne er også at finde her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15287

brake skrev:
Må de citere som de vil fra denne her side??

Jeg har faktisk også undret mig en smule over dette. Der er jo visse copyright-regler, der her gør sig gældende. Har de spurgt om lov til at citere os? Hvis nej, overtræder de så ikke visse love? Og skal der ikke skrides ind overfor Stifstidende i dette sammenhænge?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Har selv undret mig. CP reglerne står jo på forsiden, men dem har de åbenbart valgt at ignorere.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
ja man skal på med hvad man skriver her inde ;s - lige pludslig er man med i en eller anden skummel artikel :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Nej, copyright-reglerne står ikke mere på forsiden.

Titel:
Dedikeret medlem

Ladys and gentlemen, jeg tror psychedelia.dk går en meget mørk tid i møde,
Syntes det virker som om stiftidende ligger an til et angreb :P. alt den her media omtale skal nok få nogle til at snakke om hvorvidt den her hjemmeside er god osv. men det har vi jo set før :) !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

SiCriS skrev:
Syntes det virker som om stiftidende ligger an til et angreb :P. alt den her media omtale skal nok få nogle til at snakke om hvorvidt den her hjemmeside er god osv. men det har vi jo set før :) !

Suk!

Titel:
Dedikeret medlem

.Kjaer skrev:
SiCriS skrev:

Suk!

AND BY THAT YOU MEAN ? :twisted:

Titel: Well well....
Medlem

Eftersom der er ytrings og trykkefrihed i det her land er der ikke meget der kan gøres imod psychedelia.
Ligeså ser det ud til at det er svært at angribe stiften.

Medierne har magt, og lige nu er det "os" der er under luppen.
Jeg håber at disse sensations liderlige og usaglige udtalelser der blandt andet pryder visse af disse artikler, ikke bliver til holdninger og sandheder.

Det er sandt at visse personer bryder loven med ulovlige fester, men der findes tilsyneladene intet sted for deres musik og udfoldelser, hvilket de tilsyneladene ikke er ene om. Man kan ikke undertrykker kunst og kultur!

Idag ville jeg ønske at der aldrig var faldet så meget som et ord omkring disse fester, og at folk ville forstå at fester og musik ikke er farligt.
Ligeledes har jeg ondt af dem som fejlagtigt og mere eller mindre ude af kontekst, er blevet citeret.

Der er intet galt med det miljø der skaber disse fester, kun det miljø det forfindes i.
Der er således heller intet galt i konceptet "Psychedelia" andet end at de beskæftige sig med et emne som Danmark og Sundhedstyrelsen har erklæret tabu.

Til de forargede forældre er der bare at sige:
Vågn op og erkend at verden ikke ER, som i har valgt, den ser ud til :)
I har også et blandings misbrug af koffein, alkohol, nikotin, psykofarmika og andre præperater. Samtidig med dette fylder i jer med meningsløse sid-coms, ligegyldige quiz programmer og holdningsdannene aviser/nyheder.

....øhh ja, ville bare lige opsumere mine tanke omkring dette...

Kærlig hilsen én der bekymrer sig om alle... :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

SiCriS skrev:
.Kjaer skrev:
SiCriS skrev:

Suk!

AND BY THAT YOU MEAN ? :twisted:

Jeg sukker over al den dækning af medierne. De fleste journalister er jo bare en flok sensationalistiske klaphatte. Det hele ender garanteret med negativ omtale i medierne, og det bliver hermed endnu mere hårdt at kæmpe for vores fælles sag.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Det er efterhånden sket et par gange at psy.dk har været oppe at vende rundt omkring.. Og vi er da altid kommet videre..?
Syntes faktisk det er en rigtig god artikel, de der har fået skrevet om Tjille (igen RIP).. Godt med research og ingen fordomme osv..
-

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja så må man vel citere, jeg synes bare det er lidt noget pis lige pludselig være citeret i Stiftidende. Folk som ellers ikke skulle vide hvem jeg er i the "real" world har godt kunne regne det ud igennem de citater der var !! Og synes ikke de omhandlet min afdøde ven med respekt!! Men ja sådan er det nu jo bare. Jeg vil blive ved med at bruge psychedelia, da den er god til at få suget noget viden til sig fra andre, der har de samme interesser og give noget igen hvis man kan!!

Man bliver træt af at den ensretning der køre mod folk der færdes omkring de elektroniske miljøer, om hvad de laver og hvem de er. Og hvad de står for!! Det er ærgeligt folk ikke bare åb ner øjnene og ser verden i stedet for at være fanget i mediernes spind !!

Fra stiftidende:
Citat:
Hvis det var en misbruger, der havde taget en overdosis, kunne det jo lige så godt være sket i en lejlighed inde i byen eller et hvilket som helst andet sted, siger han.

Der siger polititet indirekte at min ven faktisk var misbruger, men det har de intet belæg for. Medmindre at man er misbruger ved at tage stoffer en dag! Det synes jeg ikke er sagligt nok!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
OT!

Set med juridisk og medicinsk optik var din ven misbruger. Han misbrugte amfetamin til at beruse sig med, og ikke til at behandle "sygdomme" som ADHD eller DAMP.

Ikke for at deraile det her topic alt for meget, men alle folk der bruger "medicin" i beruselses øjemed er misbrugere.

Brug af alle ulovlige stoffer er misbrug.

Ikke at jeg er enig i denne definition, men det er sådan deres verden ser ud. Jeg forstår desuden godt din harme, brake. Medierne skal bruges af folket og ikke omvendt, men den ide er vidst gået tabt i scoop hungerens mørke dyb for mange mange år siden.

Det bliver straks meget nemmere at definere en misbruger (i ordets anden forstand; overdrevet forbrug) når det kommer til brug af alkohol for eksempel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det er jo det, hvis du tager bare en streg er du misbruger. Synes det er misvisning af ordet "misbrug"
Men som du siger det er i juridisk og medicinsk sprog et misbrug!

Citat:
Det bliver straks meget nemmere at definere en misbruger (i ordets anden forstand; overdrevet forbrug) når det kommer til brug af alkohol for eksempel.

Ok, hvornår har man et overdrevet forbrug med alkohol?, er det bare de 21 genstande om ugen ?

Titel:
Medlem

Med fare for at lyde som en gal konsprations teorist, vil jeg sige at et tidligere medlem på religion.dk er blevet retsforfulgt af PET for udtalelser på denne side. Folks....tænk lige over hvad det er jeg siger. PET retsforfølger en mand for at udtale sig på et forum på internet, der har endelsen ".dk" hvilket vil sige at de har overvåget stedet. I kan æde jeres hat på at den her side bliver kigget godt og grundigt efter i sømmene, så hvis i minimerer at røbe hvem i er, og spoofer eller proxyer så skulle der ikke være noget. Men mange af de billeder folk lægger op, specielt af deres grows, ville jeg ikke turde. Ikke længere.

specielt da jeg har set dem igen og igen forsøge at kæde narko og terror sammen. Nako financierer terror, har i hørt den?

Titel:
Dedikeret medlem

Ærligt talt tror jeg ikke de interesserer sig særligt meget for os. Vi er ufatteligt små fisk. Hvis en eller anden skrev at de have syntetiseret en ordenlig gang amfetamin, eller havde smuglet et par kilo heroin over grænsen ville de nok kigge efter, men på de niveau de fleste af os herinde opererer, så tror jeg PET har bedre ting at tage sig til.
Men selvfølgeligt skader det ikke at være forsigtig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Enki skrev:
Med fare for at lyde som en gal konsprations teorist, vil jeg sige at et tidligere medlem på religion.dk er blevet retsforfulgt af PET for udtalelser på denne side. Folks....tænk lige over hvad det er jeg siger. PET retsforfølger en mand for at udtale sig på et forum på internet, der har endelsen ".dk" hvilket vil sige at de har overvåget stedet.

Har du evt. nogle referencer til hvor man kan læse noget om den historie der?

Citat:
specielt da jeg har set dem igen og igen forsøge at kæde narko og terror sammen. Nako financierer terror, har i hørt den?

Uhm ja. Opiumsproduktionen i Afghanistan f.eks...

Titel:
Medlem

ikke andet end at jeg er bruger der, og fik det af vide af en moderator. Hvor han vidste det fra ved jeg ikke, men adspugt om nogle havde anmeldt, ham sagde han at det vidste han ikke. Men da det blev sagt åbent, kan du stadig frinde indlægget derovre. Søg på den moderator der hedder arentzen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
OK, jeg fandt det topic der hedder "Bølgegang på debatten..." og googlede lidt på ham NBL og det lader jo til at han deler visse ligheder med Bo Warming. Er det normalt at PET tager sig af sådanne personer?

Titel:
Medlem

Det er også det som undrer mig. PET ligefrem. Men jeg finder det mere betænksomt at *.dk domænet nu er under administration tilsyneladende. Hvor jeg selvfølgelig ikke mener at racisme er iorden, bryder jeg mig heller ikke om at tåber ikke kan få lov at udstille dem selv. Ligesom f.eks DNSB. Lad dem for Guds skyld tale sig hæse offentligt, så ved vi præcist hvor vi har dem, og hvem de er. HVis først vi skaber skjulte sub kulturer ved at ulovligøre det står vi hurtigt med en situation som tyskland hvor neonazier pludseligt befinder sig i folketinget, og det er jeg ikke så interreseret i. Forær aldrig tåber et martyrium, det vil bare få større tåber til at tro at de har ret. Og stupiditet er hverken ulovligt eller noget vi kan kurere så lad os holde det hvor vi kan holde øje med det.

Den anden side af det er...hvordan fandt de ud af det? Det er det som gnaver i nakken af mig lige nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]