.Kjaer skrev:
Ja, jeg synes også "Danmark på coke" virker som en lidt tvivlsom udsendelse på mange punkter. Men derimod vil jeg sige, at jeg ikke oplevede den form for "skræmmekampagne" i udsendelsen, som jeg egentlig havde forventet.
Nej der er ikke noget skræmme over det... synes bare det viser det er endnu mere halvhjertet... Den der sammenkædning mellem nogle tilfældige skolebørn og cokebrug i jetsettet i 90'erne, er mere end normalt tvivlsom for den type programmer... det er så klodset lavet at man direkte kan se det er nye og gamle optagelser man har klippet sammen (farve, lyssætning osv er væsenligt anderledes i jetset delen)... og uden nogen konklusion - eller anden sammehæng end at man har fået nogle tilfældige skolebørn til at sige de kender nogen der sælger narko (vel at mærke skolebørn i den alder der vil sige hvad som helst for lidt kameratid)... måske er det bare mig der er ved at blive gammel, jeg vidste sgu ikke noget om narko i 5. klasse
Det minder mere om den gængse Ekstra Blads logik... ung man dør af at blande svampe, esctasy, robber og har i øvrigt svagt hjerte... overskriften næste dag: DRÆBERSVAMPE KRÆVER ENDNU ET DØDSFALD! - en hel by i chock, teenagere dør på stribe, politiet er magtesløse overfor den nye type livsfarlige dræbersvampe der lurer i enhver villahave... EB's mand er på sagen... og bla bla bla det sædvanlige ævl...