Fra DR.
Nørrebro lider under regeringens hashplan
05. dec. 2006 07.48
Forældre finder pusheres hashklumper i børnenes barnevogne og Nørrebro lider under regeringens tåbelige hashplan.
Så kraftigt lyder det fra to beboere på Nørrebro, der samtidig sidder i Københavns borgerrepræsentation for socialdemokraterne og SF.
De to skriver i et åbent brev til justitsministeren i Politiken, at lukningen af Pusher Street på Christiania har haft mærkbare konsekvenser for resten af byen.
Samtidig gør en ny lov det nemmere for politiet at lukke hashklubberne. og det er noget som betyder, at hashhandlen bare er rykket ud på åben gade, fortæller SF'eren Ninna Thomsen:
- Det rørte jo ikke mig, dengang hashklubberne var indenfor, og folk stille og roligt kunne gå ned og købe deres hash. Men jeg synes, det er provokerende, at nu hvor jeg går ned ad gaden med mine børn, ser pusherne sælge hash, siger hun.
Ninna Thomsen mener, en løsning kan være at legalisere hash på linie med alkohol.
Københavns Politi har siden 2001 lukket 140 hashklubber. Dermed er der ifølge politiet kun en enkelt hashklub tilbage i byen.
Skrevet af: Mathilde Riis Holm
Lyd:
Krimi Hør indslaget her Jacob Pries-Hansen taler med Ninna Thomsen i Jægersborggade på Nørrebro (02:16)
direkte link til art.:
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Krimi/2006/12/05/074825.htm[/url]