Dextrose skrev:
Treasure skrev:
På den anden side synes jeg folk der tager coke og amf er nogle fjolser, og hvis du ikke er påvirket i skolen eller har et misbrug så omfangsrigt, at det påvirker din adfærd eller din skolegang, så er der jo ikke noget at være bange for.
IMO er det at gøre grin med skolen når man møder op en mandag morgen og er fuldstændig udbanket fordi man i weekenden har taget diverse stimulanser og har sovet 2 timer. Der må man på et tidspunkt gøre op med sig selv hvad det er man vil med sit liv...
Freud var altså et fjols af karat!
Det med at møde op med søvnunderskud er jo ikke noget usædvanligt for elever på gymnasielle uddannelser, selvom de blot har indtaget statsnarko (aka alkohol).
Og hvem kender ikke til begrebet "morgenfødselsdag", hvor man drikker sig bankelam inden man tager i skole?
Om det så er alkohol eller illegale drugs, så syntes jeg at deres årskarakter er straf nok i sig selv - og hvis man formår at opretholde en pæn gennemsnitskarakter, samtidigt med indtagelse af rusmidler på weekendbasis, så IMO; fred være med det.
Hvad har Freud med den diskussion at gøre? At han tog coke var ikke særlig smart nej, men det har da ikke noget at gøre med hvad han ellers foretog sig? Men du synes måske det er sejt eller smart at tage coke? Og Freud var genial fordi han gjorde det?
Ja, man kan sagtens møde op med søvnunderskud på en mandag, men alkohol har næppe de samme konsekvenser for ting som koncentrationsevne og hukommelse, sammenlignet med coke og amfetamin. For ikke at snakke om hvordan den type stimulanser tærrer på kroppen rent fysisk.
I øvrigt vil jeg heller ikke mene det er særlig smart at møde op og være udkørt efter en lang weekend, men det sker naturligvis - sådan er det nu engang at være ung. Jeg har som sådan heller ikke noget imod at man fester i weekenden, men det skal bare ikke være med hverdagen som konsekvens. Hvis man sætter sin uddannelse og sin skolegang på spil for at feste og tage stoffer som coke og amf, så bør man, som jeg skrev før, overveje hvad det er man vil med sit liv.
Mht. morgenfødselsdage er jeg heller ikke den store tilhænger af det. Jeg var ihvertfald ikke til en eneste morgenfødselsdag i løbet af min gymnasietid. Synes hverken det er forsvarligt eller særlig rart, at sidde til undervisning en hel dag og være fuld. Der var endda en klasse på mit gymnasie der blev forbudt at holde morgenfødselsdage, fordi de alt for tit mødte op og var uoplagte og fulde.