Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkend ... 288385.ece

Dunst: Jeg kan godt lide marihuana

Kirsten Dunst mener, at verden ville være et bedre sted, hvis alle røg marihuana, og hun mener, at USAs syn på marihuana er latterlig

Sola Kruchov Sørensen - 10:51 - 10. apr. 2007

Spiderman-stjernen Kirsten Dunst lægger ikke fingre imellem, når hun fortæller om sine egne erfaringer og holdninger til narkotiske stoffer.

- Jeg drikker moderat, og jeg har prøvet narkotika. Jeg kan godt lide marihuana. Jeg har et noget andet synspunkt på marihuana, end USA har, siger Kirsten Dunst ifølge The Sun.

- Jeg har aldrig selv været stor-ryger, men jeg synes, at Amerikas syn på marihuana er latterlig. Jeg mener - er de seriøse? Verden ville være et bedre sted, hvis alle røg marihuana, fortæller Kirsten Dunst og henviser til en venindes far.

- Min bedste venindes far var astronaut. Han var den største marihuana-ryger i verden, og han var et geni, forklarer hun.

Alligevel har filmstjernen dog også et rationelt forhold til stofferne.

- Jeg taler ikke om at være høj hele dagen. Jeg mener, at hvis det ikke bliver brugt rmed omtanke, kan det hæmme kreativiteten og gøre dig indelukket.

De kontroversielle holdninger kommer blot en måneds tid, før Dunst medvirker i den tredje Spidermanfilm i rækken.

Spiderman 3 har premiere i de danske biografer d. 7. maj.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
God artikel. :)
Dejligt at flere og flere kendte springer ud af skabet. Eller hvad man nu skal sige. :P

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg så nu hellere, at flere intellektuelle sprang ud af skabet. Det er jo ingen hemmelighed, at kendisser ofte har problemer med narko, - altså alvorlige problemer - så politisk set rykker det ikke en skid, hvis endnu en hjernedød Hollywood-skuespiller erklærer, at hun ser mere liberalt på stoffer end menigmand. I Hollywood er der ikke langt fra rekreativt brug til misbrug, så når kendisserne springer ud af skabet kan det nærmere bruges som modargument af politikerne.

Næh, lad os få alle professorerne på banen. Og cheferne for erhvervslivet. Lad os få flere folk som Steve Jobs frem, som indrømmer, at en af de vigtigste ting, han har gjort i sit liv, var at tage LSD. Det er den slags mennesker, som kan lave gennembrudet.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes det er fed nok at folk "springer ud". Dog ved jeg ikke hvor meget det hjælper. Overvej forsiderne for et par år siden da Anjas' Viktor sniffede coke!

Ville fandeme gerne fyre en fed med Kirsten Dunst.

Titel:
Dedikeret medlem

Men han er jo også en nar. Det her Kirsten Dunst! Hun er jo supercute. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
TheBo skrev:
Næh, lad os få alle professorerne på banen. Og cheferne for erhvervslivet. Lad os få flere folk som Steve Jobs frem, som indrømmer, at en af de vigtigste ting, han har gjort i sit liv, var at tage LSD. Det er den slags mennesker, som kan lave gennembrudet.

Word mothafucka! ;)

Men os "almindelige" mennesker må jo også gøre vores indsats. Hvis alle stofbrugere ofrede sig noget mere for at åbne folks øjne, ville vi også nå et skridt videre på et såkaldt gennembrud. :D

Titel:
Insane psychedelia user!

TheBo skrev:

Carl Sagan? Kary Mullis? Richard Feynman? Nej, det er jo små fisk. :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Jeg så nu hellere, at flere intellektuelle sprang ud af skabet.

Enig!

Jeg vil tro, at grunden til de mere intellektuelle ikke udtaler sig om deres stofbrug til pressen, er, at de jo netop godt kan regne ud, hvilke konsekvenser, det kan have at stå frem i medierne som "stofmisbruger".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]