Forhåbentlig bliver det flyttet

Ikke desto mindre vil jeg give min mening på dette område tilkende.
Jeg er utrolig splittet på dette område. Jeg er 100% enig i de argumenter for lovligørelse af stoffer, som er nævnt ovenfor. Lige fra forbedring af levevilkår for narkomaner til bedre og renere sager, hvis de var statskontrollerede. bare for slet ikke at nævne, hvor fantastisk en verden ville være, hvor udforskning af ens egen psyke ikke hang uløseligt sammen med financering af større kriminalitets syndikater.
Men jeg kommer selv fra en familie, hvor flere af mine tætte familie relationer har fuldstændig smadret deres liv med alkohol. Og jeg kan frygte, at hvis man lovliggør en masse forskellige stoffer, så vil man også ende med at se flere svage individer falde i. Jeg synes ikke man skal tage hensyn til, hvad de fleste kan styre, men hvad de færreste ikke kan. Og jeg er udemærket klar over, at antallet af narkomaner er faldet i Holland efter legaliseringen af cannabis, men jeg synes man skal passe på med at bruge et sådan eksempel, da vi har en kultur, som i højere grad er præget af brug af rusmidler (især alkohol).
Hvis det stod til mig, ville vi i Danmark se en legalisering af stoffer med lavt eller intet afhængigheds potentiale, og en illegalisering af dem med højt, f.eks. alkohol.
Og hvis vi nu ser en legalisering af vores elskede rusmidler, hvordan ville vi så have det inden i, når vi hører om 14 årige benny, som købte 15,000 ug LSD i den lokale netto til sin første klassefest, fordi den ubemærksomme salgsassistent havde glemt at spørge om ID?