Hej!
Det er en kontroversiel film! Nogle vil sige den er latterlig... Andre vil sige øjenåbende.
Men den er spændende synes jeg, og jeg tror sikkert nogle her vil syns den er underholdende.
Har shrooms, og i særdeleshed Amanita Muscaria, spillet en
overraskende central rolle i udformningen af Kristendom og andre religioner? Er Fugl Fønix til at starte med intet andet end en Amanita Muscaria?
Jeg kan kun anbefale at læse bogen, Astrotheology & Shamanism af samme forfattere, men her er den gratis dokumentar som akkompagnerer bogen. Den handler om det astroteologiske ved religion og det 'enteogeniske'(?) med den røde fluesvamp, varer små to timer.
Goolgevideo 1 time 51 minutter:Pharmacratic Inquisition 2007 Free Online DVDForedrag fra 2004. Med en del småfejl som er rettet i den nye version, men er meget mere detaljeret.
Googlevideo 3 timer 23 minutter:Pharmacratic Inquisiton LectureJeg håber jeg har postet det rigtige sted eller det ikke er en repost.
Jeg hælder personligt overvejende til forfatternes overordnede teori, mens jeg må indrømme ikke at have læst meget om det. Fx. John Allegros spekulationer og teorier om Dødehavsrullerne og Biblen, som meget af forfatternes research er baseret på.