Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 12:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har tilladt mig at snuppe dette link fra Petter's tidligere tråd, for jeg synes det fortjener en for sig selv.
Stofmisbrugere skal fratages kørekortet

Jeg synes på ingen måde at en sådan fremgangsmåde hører nogen steder hjemme i et moderne retssamfund. Det kan ikke være rigtigt at man kan straffes for noget man ikke har gjort og som der absolut ingen garanti er for at man vil gøre.
Det der virkelig bekymrer er at det virker som om det bare er et endnu et skridt på vejen til total kontrol, for hvad bliver mon det næste?
At man begynder at fængsle folk der måske vil begå vold eller røverier?
Eller begynder man at uddele bøder præventivt?
Hvad med at man istedet for kun en dåbs/fødselsattest også får en allerede udfyldt tilståelseserklæring, så politiet kun skal udfylde feltet markeret "Forbrydelse", og på den måde sparer lidt ressourcer?
Jeg stopper med eksemplerne for ikke at give de skingrende vanvittige magthavere alt for mange gode ideer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er jo fuldstændig vanvittigt...

Så er vi tilbage til den samme gamle sang omkring weekendsdrankere, skal de så også fratages kørekortet fordi de er alkoholikere? (Læs: Drikker engang imellem)

Folk der arbejder tidligt skulle også forbydes at køre bil da risikoen for at falde i søvn bag rattet er mange gange større om morgenen? Eller hvad?

Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle retningslinjer for hvornår Staten skal beskytte befolkningen og hvad der er ens eget valg, om det er det ene eller det andet. Skal det fx. være ulovligt at skade sig selv? Hvad med hvis man gør det meget langsomt? Så skal det meste mad jo forbydes da det ved højt indtag er yderst sundhedskadeligt? Eller skal Staten kun beskytte folk fra at blive skadet af andre? Hvor går grænsen???

Så må de komme med nogle faste retningslinjer hvor der står hvornår ting skal forbydes, i stedet for at gøre undtagelser for noget bare fordi der er mange stemmer bag :roll:

Jeg er efterhånden ved at være træt af DK, flytter snart ud i en skov med en bunke svampe og lever af skunk-dyrkning :evil:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
som sagt, det er dybt latterligt.

hvis nu jeppe på 12 år er blevet taget med en klump hash i sine unge dage, skal han så straffes når han får mulighed for kørekort?

inden særlig længe begynder de sikkert osse at gå efter tidligere kriminelles børn, for det må jo ligge i generne :roll:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
det her får nok folk til at lukke munden.
jeg synes det er en dybt underlig fremgangsmåde.

Citat:
Som anklagere hører vi ofte tiltalte sige i retten, at de regelmæssigt tager narko. Sådan nogle oplysninger skal vi registrere, så det kan vurderes, om de skal have lov at beholde kørekortet, fortæller politianklager Lisa Dissing

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
odyssey skrev:
det her får nok folk til at lukke munden.
jeg synes det er en dybt underlig fremgangsmåde.

Citat:
Som anklagere hører vi ofte tiltalte sige i retten, at de regelmæssigt tager narko. Sådan nogle oplysninger skal vi registrere, så det kan vurderes, om de skal have lov at beholde kørekortet, fortæller politianklager Lisa Dissing

Det der er komplet SINDSYGT!! Det kan da næsten ik være lovligt at gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, jeg har altså også mine tvivl om lovligheden i dette, men det passer jo glimrende med regeringens ideer, og det er en del nemmere for dem at ændre loven fremfor deres overbevisning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Nej, jeg har altså også mine tvivl om lovligheden i dette...

Det var også lidt tænkte. Det minder mig lidt om minority report, og bare alt det der med at dømme folk for noget de endnu ikke har gjort :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
waggafnipsen skrev:
hvis nu jeppe på 12 år er blevet taget med en klump hash i sine unge dage, skal han så straffes når han får mulighed for kørekort?

Ja!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
DeHades skrev:
Nej, jeg har altså også mine tvivl om lovligheden i dette...

Det var også lidt tænkte. Det minder mig lidt om minority report, og bare alt det der med at dømme folk for noget de endnu ikke har gjort :wink:

Det er næsten ordret hvad min kæreste sagde da jeg fortalte hende om det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
det er helt hen i vejret, længere er den ikke..

men det er måske nu man skal begynde at gøre noget?... erhm..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Følgene personer vil få frataget deres kørekort: Alle der tar' stoffer, alle der drikker, alle der ryger, alle overvægtige, alle undervægtige, alle under 35, alle over 50, alle med plettet straffe attest, alle uden en gymnasial uddannelse, alle fysisk og psykisk syge, alle homosexuelle, alle med en indkomst på under 500.000,- om året (alle der tjener over før nævnte beløb må selvfølgelig kører som det passer dem, en privatchauffør kan også blive tildelt) og selvfølgelig alle ikke ariske racer...

MVH

Den Danske Regering

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Atna skrev:
Følgene personer vil få frataget deres kørekort: Alle der tar' stoffer, alle der drikker, alle der ryger, alle overvægtige, alle undervægtige, alle under 35, alle over 50, alle med plettet straffe attest, alle uden en gymnasial uddannelse, alle fysisk og psykisk syge, alle homosexuelle, alle med en indkomst på under 500.000,- om året (alle der tjener over før nævnte beløb må selvfølgelig kører som det passer dem, en privatchauffør kan også blive tildelt) og selvfølgelig alle ikke ariske racer...

MVH

Den Danske Regering

Særligt sidste punkt, synes jeg er en god ide. Det er også lettere at se de gule stjerner, når bærerne er tvunget til at gå på fortorvet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]