Prometheus skrev:
And skrev:
Det er der så meget der har.. Skal vi til at regulere alt? Hvorfor så ikke skærpe narkotikalovgivningen? Eller forbyde hjemmet, det er trodsalt dér de allerfleste dør!
Jeg ved godt det er et forsøg på ironi, men må hvilken måde vil du mene at det kan nedbringe antallet af dødsfald/ulykker at skærpe narkotikalovgivningen? Det er ligesom forsøgt, igen og igen.
Jeg tror at et forbud mod biler ville nedbringe antallet at dødsofre i trafikken, men selvfølgelig er tanken absurd lige nu. Flere bilfri zoner i storbyerne synes jeg dog slet ikke er noget dårligt forslag.
Stramning af narkotikalovgivningen var bare et eksempel på, at ikke alt bør reguleres. Og at lave bilfrie byer er, som du siger direkte absurd atm. Derudover ser vi også, at det langsomt går i den udvikling i hovedstadsområdet, hvor flere og flere cykler, går eller bruger offentlligt transport. Helt af sig selv, fordi biler i hovedstadsområdet ikke er så praktisk når der alligevel er metro og stog.
Men herude i provinsen - vestfyn - der er virkeligheden en anden. Vores toge går aldrig til tiden, ligeså gør busserne heller ikke. Der er også ofte langt til alting så cyklen duer heller ikke altid.