Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11404434.html?rss

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Et link taler ikke så meget, men her er noget af den:
Citat:
En 18-årig mand ligger på sjette døgn i koma på Odense Universitetshospital, efter han fredag aften prøvede det nye feststof methamfetamin til en lille privatfest i Nyborg, skriver Fyens Stiftstidende.

Fyns Politi beskriver hans tilstand som kritisk. "Han ligger på intensiv og har ikke været ved bevidsthed siden fredag," forklarer vicepolitikommissær Jan Poulsen.

Ifølge familien er der ikke nogen bedring at spore hos den unge mand.
...
På et tidspunkt var den unge mand forsvundet, og flere af festens unge deltagere forsøgte uden held at ringe ham op. Kort tid efter blev han fundet uden for huset.

"Han havde fråde om munden og begyndte at ryste, mens han blev lagt ind i en bil," siger festdeltageren.

En trist sag, men ved dog ikke nok om meth. til at kunne kommentere den yderligere, udover at dosen må have været helt skæv!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
nyt feststof ??? Det giver da ingen mening, nyt er det ihvertfald ikke og tror ikke det et udbredt feststof, håber det ihvertfald ikke. Var han ikke bare uheldig at få nogle "e" piller med forkert indhold. Tragisk at det er gået så galt, men man skal sgu holde sig fra de små unavngivne piller.

Mvh Mikkel

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De kunne også have taget fejl af pMMC og methamfetamin pga. deres næsten ens slangudtryk, meph og meth. Men det er en usædvanligt alvorlig reaktion, han har fået, så om det er det ene eller det andet eller noget helt tredje, det er jo umuligt at sige ud fra det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Citat:
Festdeltageren, der ønsker at være anonym, beskriver over for Fyens Stiftstidende, hvordan den 18-årige allerede var påvirket, da hun ankom til festen.

"Han sad i en stol og kiggede rundt på en underlig måde. Så det var ikke svært at se, at han havde taget noget," fortæller øjenvidnet, der ankom til festen omkring klokken 21.

Jeg tror ikke på det meth.

Det helt sikkert endnu en pænt farvet pille, med ukendt(e) aktiv(e) stof(fer), som indhold.
Eller endnu værre - en allergisk reaktion overfor et RC.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ellers er det fordi der lige har været tv om netop meth forleden.
Skræm livet af hr. og fru Danmark så hurtigt som muligt-politikken, i ved

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fråde om munden lyder ikke lige som meth, men nu må vi se.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

I må bare sparke mig hårdt hvis i mener jeg tager fejl, men det er squ da medierne som får de unge til at tage "nye" stoffer, eller for den sags skyld opsøge dem.

Nu så jeg den anden dag at meta-amf var den nye dile på det danske narko marked. Jeg grinte for det er da mange år siden jeg hørte om det her hjemme først.

Så jeg har en eller anden tro at der sidder nogle folk der ude og tænker "Nyt? Det skal jeg da prøve"..
Så for at de kan skaffe varen så opsøger de jo gud og hver mand, og ender op med et eller andet de ikke aner hvad er. Og ja desværre ender som denne 18 årig.

In our memories
Brugeravatar

ZaZZa skrev:
Nu så jeg den anden dag at meta-amf var den nye dile på det danske narko marked. Jeg grinte for det er da mange år siden jeg hørte om det her hjemme først.

Nu er det her her noget, der også generer mig i den virkelige verden, fordi alle folk tror kraftedeme, at der er noget, der hedder meta-amf: Der er ikke noget, der hedder meta-amfetamin... Det hedder methamfetamin som i meth-amf... Og på dansk hedder det metamfetamin - som i met-amfetamin. Sig det meget gerne videre til alle vennerne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Minimal skrev:
ZaZZa skrev:

Nu er det her her noget, der også generer mig i den virkelige verden, fordi alle folk tror kraftedeme, at der er noget, der hedder meta-amf: Der er ikke noget, der hedder meta-amfetamin... Det hedder methamfetamin som i meth-amf... Og på dansk hedder det metamfetamin - som i met-amfetamin. Sig det meget gerne videre til alle vennerne.

Beklager ;) .. Skal nok blive sagt videre.

BTW har eb.dk nu postet at han er død.. R.I.P...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den 18-årige mand fra Ullerslev, der sidste fredag blev indlagt på Odense Universitetshospital efter indtagelse af methamfetamin, er død

http://ekstrabladet.dk/112/article1003011.ece

R.I.P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
R.I.P. Det er så ærgerligt når det sker :cry:

In our memories
Brugeravatar

ZaZZa - Cool...

Det er meget trist, at han døde af det. Al respekt til venner og familie. Kan dog ikke undgå at undre mig over, hvad der har slået ham ihjel.

Samtidig virker det også sindssygt, at lige netop efter sådan en udsendelse, sker der et dødsfald pga. meth, som ellers overhovedet ikke er udbredt... og som de fejlinformerer om er "20 til 40 gange kraftigere end amfetamin", mens de viser et billede af noget, som ikke er meth. Man skulle fandeme tro, at det var et mediestunt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Han ville uden tvivl være i live i dag hvis:

1. Han havde kunnet få sit stof fra en kvalitetskontrolleret farmaceutisk virksomhed.

2. Hvis han var oplyst om stoffet.

3. Hvis hans venner havde kunnet ringe efter ambulancen øjeblikkeligt uden at der samtidig stiller 10 kampklædte pansere med narkohunde og en målsætning om at straffe, straffe og straffe deltagerne ind i helvede.

Som minimum burde der indføres amnesti for alle tilstedeværende i en situation, hvor en person OD'er. Men som sagen fra Mimi Jacobsens søn viste, så er politiet mere liderlige efter at stævne folk for pushervirksomhed og manddrab/at bringe andres liv i fare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Malkavian skrev:
Han ville uden tvivl være i live i dag hvis:

1. Han havde kunnet få sit stof fra en kvalitetskontrolleret farmaceutisk virksomhed.

2. Hvis han var oplyst om stoffet.

3. Hvis hans venner havde kunnet ringe efter ambulancen øjeblikkeligt uden at der samtidig stiller 10 kampklædte pansere med narkohunde og en målsætning om at straffe, straffe og straffe deltagerne ind i helvede.

Som minimum burde der indføres amnesti for alle tilstedeværende i en situation, hvor en person OD'er. Men som sagen fra Mimi Jacobsens søn viste, så er politiet mere liderlige efter at stævne folk for pushervirksomhed og manddrab/at bringe andres liv i fare.

Der burde oprettes en anonym abulance service af en art, på den måde kan man spare en del stofrelaterede dødsfald. For skid da med om der går et par "pushere" fri hvis man redder et menneskeliv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror stadigvæk ikke det var meth... men den meph...

Har set en ryge på hospitalet pga meth, der var ikke noget fråde omkring munden, ej heller var han gået kold... Han havde det bare rigtig ringe, var langt væk og havde det sygeste maniske smæk på. Han havde også spist en rimelige potent e pille. Men ingen fråde, intet af det som er bliver nævnt.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Hvor er det forfærdeligt mand. Hvil i fred!

Tænk at vi i vores højt udviklede samfund har så dårlig en stofkultur. Tænk hvis vi accepterede stofferne som en del af vores oplevelses univers og kollektivt udviklede de bedst mulige rammer for at bære sig trygt og sikkert ad med stofferne, så folk ikke kom galt afsted eller endte i misbrug. I stedet kører vi på med en forbuds politik, der skræmmer enhver lødig information væk fra de mange ofte unge mennesker der insisterer på de oplevelser de får med stofferne. Skræmmer folk fra at bede om hjælp når de behøver den akut.
De skræmmer fandeme folk ihjel, de stemmeliderlige lorte politikere! Jeg hader dem og det rådne system, som de hævder er så demokratisk at det med vold skal genemtvinges som globalt forbillede.

RIP endnu et ungt liv, der ofres på slagmarken for en ineffektiv og skadelig rusmiddelpolitik, der bare lyder mere "tough on crime" end en skadesreducerende legaliseret regulering af stofmarkedet lyder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
RIP, det er sørgeligt at det skal ske

Hvis vi blev oplyst om HR omkring stoffer ligesom mange bliver det med alkohol, drik med måde og så videre ville der ikke ske ligeså mange ulykker. Jeg tror Ras har ret i noget med at familien Danmark ikke lærer unge at omgås stoffer ansvarligt, men slet og ret forbyder dem det. Når en vis procentdel så alligevel trodser det forbud og indtager stoffer sker det uden nogen som helst viden end venners og pusheres myter og crap og så går det desværre galt nogengange

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:
RIP, det er sørgeligt at det skal ske

Hvis vi blev oplyst om HR omkring stoffer ligesom mange bliver det med alkohol, drik med måde og så videre ville der ikke ske ligeså mange ulykker. Jeg tror Ras har ret i noget med at familien Danmark ikke lærer unge at omgås stoffer ansvarligt, men slet og ret forbyder dem det. Når en vis procentdel så alligevel trodser det forbud og indtager stoffer sker det uden nogen som helst viden end venners og pusheres myter og crap og så går det desværre galt nogengange

Hvor mange mennesker drikker lige med måde? Synes det er sjældent jeg ser det, jeg gør det selv, men mest fordi alkohol blæser min hjerne væk og får mig til at gøre ting, som jeg altid fortryder.
Men der skal være mere oplysning omkring stoffer, jeg er glad for jeg er lidt oplyst hjemmefra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Haha "det nye fest stof". Før var det måske bare alm knark :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]