Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2024 11:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 maj 2008 11:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2006 02:45
Indlæg: 374
http://www.metroxpress.dk/dk/article/20 ... /index.xml

...og han kalder sig misbrugsekpert... :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 11:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 okt 2006 16:16
Indlæg: 175
haha! .. sikke da en omgang vås! .. Får vi aldrig nogen her hjemme som ved hvad de snakker om, hvad angår stoffer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 11:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2006 02:45
Indlæg: 374
endnu en fra metroxpress - hvorfor nu den hetz hr. Rindom? :life:

http://www.metroxpress.dk/dk/article/20 ... /index.xml

...nåh ja, der har jo lige været fredelig Fri Hash March, så selvfølgelig må myndighedernes expert svare igen....
Hr. Rindom, hvis du læser med her, kunne jeg godt ønske, at du tog dig af de mennesker, der virkelig har brug for din "ekspertise" og lod os, der kan selv, være i fred.
Ingen har vel nogen gavn af, at du underminer din egen troværdig, ved at kaste dig over hash. Størstedelen af den danske befolkning ryger/har røget - så hvor pålidelig mon du virker i vores øjne?
Mon ikke mange, som jeg, ser dig som "no option", når det kommer til at søge hjælp til noget som helst?

- hilsen fra en ex-ryger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 13:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
Citat:
Han møder tit opfattelsen af, at hash gør en rolig, så man bare sidder og ‘stener’.

»Forældrene er derimod bange for alkohol, fordi her bliver de unge fulde, aggressive, kører galt og kommer i slåskampe. Der er en mere positiv omtale af hash blandt forældrene,« siger han.

Henrik Rindom advarer dog om, at hash er farligt og ikke må undervurderes. Det er nemlig nemmere at få et misbrug af hash end af alkohol.

Hvor finder man de forældre?!?! jeg vil gerne have en bytter?! -


Jeg undre mig over at det en opfattelse at hash gør dig rolig? det der er pure sandt. - Hvis jeg ryger mig skæv, er jeg stille og rolig...

- Jeg vil dog mene at han har ret, det er lettere at ryge sig skæv hver dag, end at drikke sig stiv, og derfor lettere at falde i et "hashmisbrug"

Jeg vil da vurdere, at hvis mit hashforbrug havde været et alkoholforbrug af samme skuffe, så havde jeg ikke gennemgået gymnasiet... -


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 14:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Citat:
Han møder tit opfattelsen af, at hash gør en rolig, så man bare sidder og ‘stener’.... Forældrene er derimod bange for alkohol, fordi her bliver de unge fulde, aggressive, kører galt og kommer i slåskampe. Der er en mere positiv omtale af hash blandt forældrene,« siger han


well... duh. Der understregede du jo lige selv pointen.

Den største fare ved hash som jeg ser det, er at konsekvenserne ved et MISBRUG(daglig indtagelse) faktisk er mindre end ved et alkoholmisbrug, og man således kommer længere ud i sumpen inden man indser problemet. Dessuden er gode alkoholvaner skarpt definerede og man følger ligesom en kotume når man drikker i weekenden(uagtet at mange stadig drikker alt for meget fredag og lørdag).

Der er også det at en person som er fuld i en ædru forsamling tiltrækker sig større(negativ) opmærksomhed end en som er stenet. Og lige netop i ungdomsårene hvor man endnu går i skole og for manges vedkommende, endnu ikke har et arbejde, kan man godt slippe af sted med at være lidt sløv. Man kan evt. afskrive det som ungdomssløvhed. Gad vide hvordan den betegnelse egentlig er opstået... :D

Citat:
Henrik Rindom startede ‘Stofrådgivningen’ i 2001. Tre år efter havde de fået 170 henvendelser. 119 af dem handlede om hashmisbrug, mens kun syv af henvendelserne handlede om alkohol.


Det er vel meget naturligt siden alkohol fra myndighedernes side ikke anses for at være et stof.(!) I alle brochurer omhandlende misbrug hedder det "alkohol & stoffer"(se bare netstof). Alkohol er altid klar adskilt fra det andet. Så hvis man henvender sig til stofrådgivningen med et alkoholmisbrug så er man vel nærmest gået forkert.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 18:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Fuck hvor dumt:P
Der er ingen grund til at hive de tal op.
Som om de tal på nogen måde er repræsentative!
Så skulle 119 ud af 170 misbrugere lide af et hash misbrug, mens blot 7 var alkoholikere!
Haha.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 19:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hvis jeg havde et ALKOHOL problem ville jeg nok melde mig til at behandlingssted for alkoholikere, ikke stofmisbrugere, da der stadig skelnes hårdt mellem disse 2 grupper i DK. Derfor er den "statistik" totalt ubrugelig, selvfølgelig er der LANGT flere alkoholikere end hashmisbrugere i Danmark, det burde Rindom som selvudnævnt ekspert da være klar over.

Fail.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 19:44 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
jim fear skrev:
Hvis jeg havde et ALKOHOL problem ville jeg nok melde mig til at behandlingssted for alkoholikere, ikke stofmisbrugere, da der stadig skelnes hårdt mellem disse 2 grupper i DK. Derfor er den "statistik" totalt ubrugelig, selvfølgelig er der LANGT flere alkoholikere end hashmisbrugere i Danmark, det burde Rindom som selvudnævnt ekspert da være klar over.

Fail.


Men i manges øjne er man hashmisbruger selvom man kun ryger hash en gang i mellem, men man er kun alkoholiker hvis man drikker hver dag :roll: Så hvis man ser sådan på det tror jeg der er flere hash nydere end desiderede alkoholikere. Og tror desværre der er mange dumme danskere der tænker sådan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 20:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
jim fear skrev:
Hvis jeg havde et ALKOHOL problem ville jeg nok melde mig til at behandlingssted for alkoholikere, ikke stofmisbrugere, da der stadig skelnes hårdt mellem disse 2 grupper i DK. Derfor er den "statistik" totalt ubrugelig, selvfølgelig er der LANGT flere alkoholikere end hashmisbrugere i Danmark, det burde Rindom som selvudnævnt ekspert da være klar over.

Fail.


Det skal du ikke være så sikker på, der findes behandlings institutioner hvor der er et mix af misbrug - og indenfor rådgivning er det da helt samme sted det forgår, indenfor den offentlige sektor i Kolding ihvertfald og resten af det daværende Vejle Amt, men det hed(der) så også Alkohol OG narkotika ambulatorium...

..ikke at jeg er uenig i at der er langt flere alkoholikere end hashomaner i dk...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2008 22:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Citat:
Henrik Rindom advarer dog om, at hash er farligt og ikke må undervurderes. Det er nemlig nemmere at få et misbrug af hash end af alkohol.




Og det er simpelthen det farlige ved hash? er det derfor det er ulovlig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2008 19:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2006 01:53
Indlæg: 1378
Geografisk sted: Helt væk
Jeg hader kraftedermende den idiot mere og mere for hver gang jeg ser noget nyt fra ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2008 20:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
Jeg syntes det er den værste gang lort jeg har hørt fra Rindoms mund. VI VENTER STADIGVÆK PÅ DIN FLITTIGHED VIL DEBATERE MED OS RINDOM!!

Udover det har jeg bemærket at hvis unge weekends-alkoholikere ikke drikker en weekend bliver de ofte frustrerede. Og de vil for næsten alt i verden ud og morer sig. Men (langt langt de fleste) unge KAN ikke morer sig i byen uden alkohol. En bytur uden alkohol er for dem som en fodboldkamp uden bold.. Ligegyldig og fandens akavet!

Men derimod har jeg bemærket (ikke mindst på egen krop), at hvis ikke jeg indtager alkohol i en længere periode, mister jeg komplet lysten til at fulde mig, indtil næste gang jeg har drukket mig fuld. Altså hvis jeg ikke drikker i 4-6 uger, og snupper en enkelt bytur/bare druk, så melder lysten sig automatisk igen weekender efter. Og DET vil jeg nærmere karaktisere som et (småt) alkoholmisbrug..

Men da man i dagens Danmark ikke kan blive afhængig af alkohol, bare fordi man drikke "et par øl med vennerne", (det vil sige bræk-fuld, hr og fru danmark), kan man UMULIGT udvikle en trang til alkohol.

De Danske unge er ikke direkte alkohol-misbrugere. Men de er dybt afhængige af optøjer, venner, hor og alt det andet der tilhører vores alkohol-kultur.. alt sammen pakker ind i "en brændert"..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2008 20:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Puttes skrev:
Jeg syntes det er den værste gang lort jeg har hørt fra Rindoms mund. VI VENTER STADIGVÆK PÅ DIN FLITTIGHED VIL DEBATERE MED OS RINDOM!!

Udover det har jeg bemærket at hvis unge weekends-alkoholikere ikke drikker en weekend bliver de ofte frustrerede. Og de vil for næsten alt i verden ud og morer sig. Men (langt langt de fleste) unge KAN ikke morer sig i byen uden alkohol. En bytur uden alkohol er for dem som en fodboldkamp uden bold.. Ligegyldig og fandens akavet!

Men derimod har jeg bemærket (ikke mindst på egen krop), at hvis ikke jeg indtager alkohol i en længere periode, mister jeg komplet lysten til at fulde mig, indtil næste gang jeg har drukket mig fuld. Altså hvis jeg ikke drikker i 4-6 uger, og snupper en enkelt bytur/bare druk, så melder lysten sig automatisk igen weekender efter. Og DET vil jeg nærmere karaktisere som et (småt) alkoholmisbrug..

Men da man i dagens Danmark ikke kan blive afhængig af alkohol, bare fordi man drikke "et par øl med vennerne", (det vil sige bræk-fuld, hr og fru danmark), kan man UMULIGT udvikle en trang til alkohol.

De Danske unge er ikke direkte alkohol-misbrugere. Men de er dybt afhængige af optøjer, venner, hor og alt det andet der tilhører vores alkohol-kultur.. alt sammen pakker ind i "en brændert"..


Enig. Førhen da jeg drak hver weekend, havde jeg også en trang til at gøre det igen og igen. Nu drikker jeg sådan 1-2 gange om måneden, og jeg har ikke den store trang til det. Faktisk god observation, havde jeg egentlig aldrig selv lagt mærke til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2008 21:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jan 2008 00:41
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nordsjælland
Gæst skrev:
Puttes skrev:
Jeg syntes det er den værste gang lort jeg har hørt fra Rindoms mund. VI VENTER STADIGVÆK PÅ DIN FLITTIGHED VIL DEBATERE MED OS RINDOM!!

Udover det har jeg bemærket at hvis unge weekends-alkoholikere ikke drikker en weekend bliver de ofte frustrerede. Og de vil for næsten alt i verden ud og morer sig. Men (langt langt de fleste) unge KAN ikke morer sig i byen uden alkohol. En bytur uden alkohol er for dem som en fodboldkamp uden bold.. Ligegyldig og fandens akavet!

Men derimod har jeg bemærket (ikke mindst på egen krop), at hvis ikke jeg indtager alkohol i en længere periode, mister jeg komplet lysten til at fulde mig, indtil næste gang jeg har drukket mig fuld. Altså hvis jeg ikke drikker i 4-6 uger, og snupper en enkelt bytur/bare druk, så melder lysten sig automatisk igen weekender efter. Og DET vil jeg nærmere karaktisere som et (småt) alkoholmisbrug..

Men da man i dagens Danmark ikke kan blive afhængig af alkohol, bare fordi man drikke "et par øl med vennerne", (det vil sige bræk-fuld, hr og fru danmark), kan man UMULIGT udvikle en trang til alkohol.

De Danske unge er ikke direkte alkohol-misbrugere. Men de er dybt afhængige af optøjer, venner, hor og alt det andet der tilhører vores alkohol-kultur.. alt sammen pakker ind i "en brændert"..


Enig. Førhen da jeg drak hver weekend, havde jeg også en trang til at gøre det igen og igen. Nu drikker jeg sådan 1-2 gange om måneden, og jeg har ikke den store trang til det. Faktisk god observation, havde jeg egentlig aldrig selv lagt mærke til.


Havde samme problem for omkring et år siden. I omkring 6-7 måneder drak jeg mellem 30-40 genstande om ugen, og det var hvis jeg ikke tog i byen torsdag. Når det blev torsdag/tidlig fredag, kunne jeg sgu godt mærke jeg ikke havde drukket - var små-pirrelig osv.

At jeg drak så meget, var der ikke nogen der sagde noget til. Da jeg begyndte at tage amfetamin engang i mellem, men egentlig også begyndte at drikke mindre, havde jeg et par klassekammerater og venner, der blev helt hysteriske - "Hvor er du langt ude, du bliver afhængig, det er mega usundt, du kan dø af det", osv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team