Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
Politiet rykkede ind på Christiania klokken 10.30 for at fjerne de hashboder, som igen er skudt op i området omkring Pusher Street. Politiet trak sig ud igen ved 14.30-tiden og det kom kun til enkelte sten- og flaskekast under aktionen.

- Den har ikke givet anledning til problemer, oplyser Tommy Lauersen fra politiets kommandostation.

Politiet fyldte en lastvogn med diverse inventar fra Pusher Street som borde og kabeltromler, der blev brugt til at sælge hash fra.

- Vi gik kun efter hashboderne. Vi har ikke fundet noget hash derude, siger Tommy Lauersen.

Aktionen var et led i håndhævelsen af Christiania-aftalen, der er indgået med Slots- og Ejendomsstyrelsen.

http://www.bt.dk/article/20080520/krimi/80520067/

Medlem

Arrrgh :cry: :cry:

:evil:

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hvordan kan en kabel tromle eller en træ bod dog være ulovlig hvis ikk' engang de finder noget hash der :roll:

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Ketasmølfen > Ja det tænkte jeg også da jeg læste det, hvordan kan de bare tage folks boder på den måde??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad fanden har de gang i? At nakke borde og andet som formådentligt bliver brugt til at have hash på er da til grin. Hvad bliver det næste? At de nakker vores bonger og piber?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Sikkert noget bygge lov under Christiania-aftalen (ved dog ikke hvad Christiania-aftalen er)

"Jeg tror du har haft en klump i dine bukser, dem nupper jeg lige :p"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det er garenteret det dilemma på politistationen med: "Jeg skal have nogle til at gå ud med skraldet og tage opvasken og så er der et par stykker der følger efter mig til christania" Og så ender det med at hele politistyrker stormer ud til christania for at undgå de ting de egentlig burde lave :wink:

Nej det er langt ude det der, forstår slet ikke de har rettigheder til det. Men de gør vel som det passer dem og slipper godt fra det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Det er garenteret det dilemma på politistationen med: "Jeg skal have nogle til at gå ud med skraldet og tage opvasken og så er der et par stykker der følger efter mig til christania" Og så ender det med at hele politistyrker stormer ud til christania for at undgå de ting de egentlig burde lave :wink:

Nej det er langt ude det der, forstår slet ikke de har rettigheder til det. Men de gør vel som det passer dem og slipper godt fra det.

Eller passer deres job? Tror du politiet får deres ordre fra en tilfældig politimand? Eller kunne det muligvis komme højere oppe fra.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Forstår ikke jeres drift til at forsvare en flok hashsælgende rockere...?
Det er da åbentlyst hvorfor de ryder boderne, når de bliver brugt til at sælge hash fra. Det har de gjort en del gange før, efterhånden.

Hvad med at addressere det virkelige problem, at hash er forbudt? Lovlig hash ville både løse problemet med organiseret kriminalitet og de virkningsløse politiaktioner. Problemer der jo i virkeligheden er to sider af samme sag.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Ja men de fandt jo ikk noget hash derinde, og det er da ikk ulovligt og står nolge mennesker ved en træ bod/kabel tromle hvis ikk de sælger hash (okay gør de jo slf. også) men de fik jo ikk bustet dem for hash handel. og kan ikk se hvordan en kabel tromle kan være ulovlig bare fordi de har mistanke om at nogle sælger hash ved den. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
drupe du har så ret..

- de fleste herinde burde have svært ved at støtte et sted, som tæsker folk til døde for holde deres monopol..

det er fandme rockermetoder..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Forstår ikke jeres drift til at forsvare en flok hashsælgende rockere...?
Det er da åbentlyst hvorfor de ryder boderne, når de bliver brugt til at sælge hash fra. Det har de gjort en del gange før, efterhånden.

Hvad med at addressere det virkelige problem, at hash er forbudt? Lovlig hash ville både løse problemet med organiseret kriminalitet og de virkningsløse politiaktioner. Problemer der jo i virkeligheden er to sider af samme sag.

Selvfølgelig skal det være lovligt, men bare det at politiet for ordre på sådan noget viser vel bare, at vi er laaaangt fra en legalisering. Der bliver jo kørt en nultolerance, mens man for nogle år siden kunne slippe med et par gram til eget forbrug. Vi kommer længere og længere væk fra legalisering. Der er dælme langt fra nultolerance til legalisering.

Site Webmaster
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Ja men de fandt jo ikk noget hash derinde, og det er da ikk ulovligt og står nolge mennesker ved en træ bod/kabel tromle hvis ikk de sælger hash (okay gør de jo slf. også) men de fik jo ikk bustet dem for hash handel. og kan ikk se hvordan en kabel tromle kan være ulovlig bare fordi de har mistanke om at nogle sælger hash ved den. Billede

Der bliver solgt hash fra dem. Det er deres eneste formål. Du ved det, jeg ved det, politiet ved det.

Selvom de ikke finder noget hash på det tidspunkt de tager bordende kan civil betjente have været inde og spotte det inden. Dermed er der intet illegalt idet.

Derudover er der formentligt noget med deres 'aftale' med Slots & Ejendomsstyrelsen.

Pusherne måtte meget gerne forsvinde fra staden for min skyld. Åndsvagt at staden ikke har smidt pusher grupperne ud af staden på samme måde som de gjorde rockerne eller heroin pusherne.

Ihvertfald bare fjerne dem fra pusherstreet. Så kunne folk sælge fra deres hjem på staden hvis de ville.
Lige nu optager pusherstreet en stor og essentiel del af staden. Jeg hader at jeg ikke bare kan gå en tur gennem staden uden der står en masse fedtede idioter og vil sælge mig hash.
Når jeg går igennem staden med en bærbar skal jeg høre på "HEY MAN! VIL DU KØBE NOGET LAPTOP HASH!? DET RITTI GODT!" og går jeg igennem med mine mere hiphop venner skal jeg høre på om vi "SKA HA NOGET HASH MED GANGSTER RABAT!?".

Ydermere fik en af mine venner lige hugget sin fon af en af pusherne så har selvfølgelig ekstra nedern over dem lige for tiden =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Og mon ikke der bliver sat nogle nye boder op på 2 sek.?
Det er jo nyttesløst.
Bare det at der ingen hash var da de kom, på trods af at salget går i gang en halv time efter de skrider, bevidner jo om at begge parter forstår at tilrettelægge.
Det rykker jo ikke en tomme på det hele at der smides et par lønninger og dårlige rygge på at fjerne en rådden træbod.

Medlem
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Hvordan kan en kabel tromle eller en træ bod dog være ulovlig hvis ikk' engang de finder noget hash der :roll:

Er det ikke tilladt for politiet at tage deres boder hvis det er en "præventiv beslaglæggelse" ?

Bare en tanke :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Åndsvagt at staden ikke har smidt pusher grupperne ud af staden på samme måde som de gjorde rockerne eller heroin pusherne.

Hvem skulle efter din mening tage det første skridt?
Jeg gad godt se en flok afdankede hippier stå op mod rocker- og perkerrelaterede hardcorekriminelle. Hvem mon trækker det længste strå?

Men jeg giver dig ret! Det er bunden af undergrunden, som pt. står for hashsalget derude. De er snotdumme, mange af dem er "tabt af systemet". Fælles for rigtig mange af dem er, at det i hvert fald ikke er studenterhuen der trykker på deres indholdsløse hoveder.
Jeg var selv meget tæt på at knalde én idiot en på hatten, da han bevidst ranede en 200 kr.-seddel som jeg tabte foran ham. Da han blev konfronteret med om ikke han skulle aflevere den tilbage, vidste han ikke hvad jeg snakkede om :roll:
Havde det ikke været for resten af klientellet i nærområdet, som selvfølgelig ville være på hans side, så havde jeg klappet ham en strubelammer efter det bedste jeg har lært. Men min fornuft sejrede heldigvis...herregud, sølle 200 kr...men det er jo princippet!
Jeg kender hans grimme fjæs og skulle jeg sidde i et firehjulet motoriseret køretøj, når jeg ser ham på offentlig vej, så skal han da også være glad hvis han overlever uden mén!!! Fucking klaphatte!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Såså Ögler :lol:
Men altså, hvornår har du set en pusher som var toppen af födekäden? :shock:
Tror ikke at pusherne på staden er exeptionelt dumme. Bare standart.
Stemningen derude er pisse dårlig. De tror fandme at hele livet handler om at se sej ud og före sig frem. Ikke ligefrem sådan man träkker kunder i biksen.

Relativistisk båthorn

Det er et godt tip til bygge-virksomheder der vil af med gammelt affald: kør det til staden og se ud som om der sælges hash fra det, så kommer policen og fjerner affaldet gratis. Smart trick 8)

En ægte legalisering er det bedste, så man ka' oprette forretninger/café'er ligesom i holland hvorfra der ka' sælges. Men jeg synes alligevel i skyder over målet ved at sige pusher-street ska' være pusher-free, eftersom selve gaden's navn jo kommer netop af at der bli'r solgt hash. Det er jo også primært pusher-street som turister kommer for at se. Men det er da meget muligt at stemningen ikke er den samme nu, som tidligere år (jeg kom der mest i 90'erne da de gode gamle boder stadig stod der. Sidste gang jeg var derinde, sidste år, virkede det hele ret rodet, så det ka' selvfølgelig være derfor det virker mere negativt nu (men det ka' vi jo så takke nul-tolerance regeringen for, og deres "nu kommer vi med bulldozerne" retorik))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men JEL, Hollands model er jo ikke en "rigtig" legalisering, nærmere et HR kompromis.
Foreks. er kaffebutikerne under politiovervågning, og et vist pres.
Samtidig er hash ikke legalt, blot tolereret.
Hollands model er dog langt mere jordnær end resten af vestens politik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Øgler skrev:
Citat:
Åndsvagt at staden ikke har smidt pusher grupperne ud af staden på samme måde som de gjorde rockerne eller heroin pusherne.

Hvem skulle efter din mening tage det første skridt?
Jeg gad godt se en flok afdankede hippier stå op mod rocker- og perkerrelaterede hardcorekriminelle. Hvem mon trækker det længste strå?

Men jeg giver dig ret! Det er bunden af undergrunden, som pt. står for hashsalget derude. De er snotdumme, mange af dem er "tabt af systemet". Fælles for rigtig mange af dem er, at det i hvert fald ikke er studenterhuen der trykker på deres indholdsløse hoveder.
Jeg var selv meget tæt på at knalde én idiot en på hatten, da han bevidst ranede en 200 kr.-seddel som jeg tabte foran ham. Da han blev konfronteret med om ikke han skulle aflevere den tilbage, vidste han ikke hvad jeg snakkede om :roll:
Havde det ikke været for resten af klientellet i nærområdet, som selvfølgelig ville være på hans side, så havde jeg klappet ham en strubelammer efter det bedste jeg har lært. Men min fornuft sejrede heldigvis...herregud, sølle 200 kr...men det er jo princippet!
Jeg kender hans grimme fjæs og skulle jeg sidde i et firehjulet motoriseret køretøj, når jeg ser ham på offentlig vej, så skal han da også være glad hvis han overlever uden mén!!! Fucking klaphatte!

Godt sagt og jeg kan ikke være mere enig. De er rimelig ligeglade med hvad de sælger bare de tjener penge og så er de fleste så snotdumme og ved intet om kundeservice. For et par uger siden blev jeg banned ad ham der krølle(ham med sangen) da han stod og passede en af sine venners bod, grunden fordi jeg havde kommet 3 gange på 2 uge og kigget uden at købe. LoL utroligt og ja han havde da ret. men jeg tog måske 20 sek af hans tid på 2 uger. men da jeg stod der kom der desværre ikke så meget brok ud. Kun at han ikke havde haft noget som var værd at købe de sidste par uger. Det blev han heller ikke så glad for at høre og jagtede mig væk et par meter. Kom dagen efter forbi samme bod med ejeren(whatever) og købte da han havde lidt lækkert nepal. de har åbenbart helt styr på sagerne...

Men tilbage til topic. De der borde de har hentet er jo noget pusherne har fundet/stjålet eller taget rundt omkring på lossepladser. Gamle haveborde alt muligt lort og hvis der så lige ryger 100.000 kr+ i kassen hver dag hos mange af pusherne så betyder det nok ikke det store. Det er totalt spil for galleriet. politiet ved godt det overhovedet ingen forskel gør.

Mvh Mikkel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]