Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

...vejen frem ! :shock:

Juhuu !

http://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx? ... id=8721255

EDIT:
" "Vil man have unge mennesker til at lade være med at ryge hash, er der brug for en anden kurs," siger han og understreger, at VU arbejder for at gøre hash legalt.

"Det skal kunne købes anstændige steder, hvor man ikke bliver tilbudt alt muligt andet. Og så skal det i øvrigt kunne købes på en sådan måde, at de penge, som helt uskyldige og fredelige danskere, der har valgt hasheuforien frem for alkoholeuforien eller det, der er værre, ikke smider deres penge fra køb ned i kasserne hos kriminelle indvandrerbander eller rockere," lyder det fra VU-formanden. "

AMEN!

Senest rettet af MrMAL 26 jun 2008 21:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg får normalt disse anfald af dyb dyb DYB indestængt frustration når jeg støder på artikler omhandlende cannabis og lovgivning på grund af den ofte ensporede synsvinkel, og diverse journalisters inkompetence, men denne her er faktisk god. Rapporten fra EMCDDA viser sort på hvidt at forbuddet IKKE virker. Hvor mange undersøgelser og rapporter skal der til før der bliver gjort noget ved det? *Håbe håbe håbe håbe*

I mellemtiden vil jeg fortsætte min civile ulydighed :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Hvordan har de tænkt sig at få færre til at ryge hash, ved at gøre det lovligt?

Tallet (de 50%) er bare dem som har prøvet at ryge hash (altså 1+ gang). Ved en lovliggørelse vil dette tal nok stige, da staten derved anerkender at deres kurs mod hash har været forkert/spild.. Det kan vel godt få nogle mennesker til at prøve, som ellers holdte sig fra det (f.eks. når de finder ud af at hash ikke er = psykose).

Så danskerne er ikke nødvændigvis de skæveste..

Og hvad sker der lige for at kalde aldersgruppen 15-34 for børn? Fucking msn news :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jo, men partypoo, forbrug er ikke det samme som misbrug.
Det kræver dog at man ikke blot legaliserer, men følger op med moderniserede programmer som hjælper misbrugere samt formidling af info.

Junior medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Jo, men partypoo, forbrug er ikke det samme som misbrug.
Det kræver dog at man ikke blot legaliserer, men følger op med moderniserede programmer som hjælper misbrugere samt formidling af info.

Jeg er helt enig, men i artiklen bliver der ikke snakket om misbrug - de prøver at give en idé om at hvis vi legaliserer, så falder vi helt automagisk ned til 30% der har prøvet hash - sådan vil det jo aldrig blive.

En model jeg kan gå ind for ville måske være noget med at man køber det på apoteket, skal være 18 år og at alt overskud går til forebyggelse og behandling. En legalisering vil i sig selv betyde en stor stigning af HR-info som så hjælper til at holde os fra misbrug ;)

Jeg nægter at tro på at unge ville lade vær med at ryge hvis det bliver lovligt!!! Den eneste grund til at jeg ryger så pisse sjældent er da at jeg ikke gider til at skaffe noget :lol:
Men måske der ville ske en kæmpe stigning i starten som så over årene vil falde igen når det bliver old news?

Har bare svært ved at forstille mig hvordan det skulle sænke forbruget!

Moderator
Brugeravatar

Amsterdam har jo med deres afkriminalisering jo ikke flere cannabisbrugere end mange andre EU-lande. Så det behøver ikke føre til 68'er-agtige tilstande hvor alle ryger. Det er da positivt at højrefløjen også er ved at få øjnene op for at vi ikke kan fortsætte med skræmmekampagner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]