Lakhippien skrev:
^ Haha sikke en problematisk problemstilling

Det kan være at journalisten eller C. Soltoft EGENTLIG mente:
"at tusindvis af tilsyneladende narkomaner i realiteten er velfungerende mennesker"
Det værste er at du har ret.
Jeg bed også mærke i "tilsyneladende". Det er LATTERLIGT at almenheden anser selve det at benytte sig af et rusmiddel som værende nok til at man ikke kan anses for at være velfungerende. Problemet som der altid fokuseres på er jo, at man som narkobruger sælger sin sjæl, og mister alt foruden sit misbrug. Her konstaterer journalisten at flere og flere "rigtige" mennesker (altså din nabo/chef/bankdame etc.) bruger ulovlige rusmidler i fritiden. Man skal dog være opmærksom på at Soltoft formentligt møder MISBRUGERE, og derfor adresserer det som et problem at narkotikaen er spredt ud i hele samfundet, fremfor underklassen... tror jeg. Men det er spekulationer. Faktum er at de (ifølge denne artikel) er velfungerende= fornuftigt forbrug, i langt de fleste tilfælde. Så jeg kan ikke se andre problemer end at denne journalist samt en masse andre remoulade-danskere ikke kan acceptere det "ukendte".
Jeg er træt af denne slags propaganda, og at folk som regel ikke er i stand til at identificere den.