Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 124717.htm

www.dr.dk skrev:
Joints, koger eller en lille pind. Kært barn har mange navne, og hash er i den grad blevet kært. Misbrugsbehandlingscentrene kæmper med flere og flere helt unge, der indtager det sundhedsfarlige tobak, og mange, der arbejder med området, vurderer, at hash er blevet accepteret og semi-legalt.
Den illegale hashhandel giver 1 mia kroner om året, som går til rockerne og andre kriminelle grupper. Hashmarkedet menes at være noget af det, Hells Angels og indvandrerbanderne i øjeblikket slås om, og som har givet mange skyderier på åben gade den seneste måneds tid. Med Tom Behnke og Johanne Schmidt-Nielsen

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Det direkte link til udsendelsen er http://podcast.dr.dk/P1/P1DEBAT/2008/P1D_080923.mp3 -- lidt nemmere end deres afspiller. Forstår ikke hvorfor de ikke bare give et link. Hm.

I bør forresten høre det, ikke bare for udsendelsen, men også for den fantastiske nyhedsudsendelse lige før hvor en oplæser går kløjs i ordene. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tom Behnke er da godt nok en kegle at hører på.. De gode gamle idiotiske propaganda svar.
Ellers er det en hygsom debat - UDOVER lige ham Tom "EJ NEJ NEJ ! Skræmme kampagner er vejen frem !"
Fuck man kan da blive gal på sådanne nogle typer.. Vil lige linke til http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=26006

Medlem
Brugeravatar

Udsendelsen slutter med at tom får det sidste ord, hvor han siger at man skal huske på at hash er et narkotisk stof, som er meget farligere end alkohol
WTF!!!!! og det får han bare lov til at sidde og sige gennem hele udsendelsen.
Han nævner også at der er en kæmpe risiko for at få en hash psykose, samt at det bliver i kroppen i meget længere tid end alkohol(hvilket jo er sandt, men det er ikke aktivt og påvirker ikke hjernecellerne i den fedtlagrede form).
Jeg forstår ikke hvorfor man kan få lov til at komme med disse postulater når man har meget mere videnskabelig information om emnet i dag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
:roll: Tom Behnke :roll:

Billede

:stupid:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
"Det her skal være utrygt, det skal være ubehageligt, det skal være noget farligt!" <3

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Citat:
Den illegale hashhandel giver 1 mia kroner om året, som går til rockerne og andre kriminelle grupper. Hashmarkedet menes at være noget af det, Hells Angels og indvandrerbanderne i øjeblikket slås om, og som har givet mange skyderier på åben gade den seneste måneds tid

Ja, for der er jo vildt mange penge i hash :/ ..
Speed, sne, hero osv.. Er jo ikke andet end små penge ? Det er helt sikker det døde stof HASH det er skyld i det.. :peace:

Medlem

Det var da en underlig kommentar?

Selvfølgelig er der mange penge i hashmarkedet. Det er vel også hash der bliver handlet mest med? Ehh?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
iffo skrev:
Citat:
Den illegale hashhandel giver 1 mia kroner om året, som går til rockerne og andre kriminelle grupper. Hashmarkedet menes at være noget af det, Hells Angels og indvandrerbanderne i øjeblikket slås om, og som har givet mange skyderier på åben gade den seneste måneds tid

Ja, for der er jo vildt mange penge i hash :/ ..
Speed, sne, hero osv.. Er jo ikke andet end små penge ? Det er helt sikker det døde stof HASH det er skyld i det.. :peace:

Hash er jo det suverænt mest populære og efterspurgte illegale rusmiddel, så det er klart at det er det stof der tjenes flest penge på.
Og det er naturligvis ikke hash i sig selv der er skyld i bandernes rivaliseringer, men de store profitter de kan hente pga. forbudet mod hash.

Hash = kun i ringe grad et problem
Forbudet = et enormt problem
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Kan godt være det er det mest udbredte stof, det er nok bar lige dem jeg kender til hvor hash ikke er det der er penge i .. :)
Undskyld, min tilligere kommentár, det var bar lige min første tanke der kom ud :peace: sorry :(

Der bliver brugt mange penge på hash, men fx denne sag: http://www.berlingske.dk/article/20051116/danmark/111160917/
Det er 100 kilo amfetamin, i forhold til fx hash.
Hvis vi regner med der bliver sold meget standard og semi til "folk der prøver det en gang."
Så hash =50
og amf =200

Så er det 20.000.000kr amf og 50.000.000kr hash. Jeg ved godt at der bliver sold MEGET mere
hash end amfetamin, men når man også regnet overskudet ind ved: heroin, coke og xtc. Så giver
det også meget store tal. :peace:

Jeg er sikker på jeg tager fejl ved prisen, men det er bare af dem igen, jeg har stødt på :D
Og undskyld igen, hvis jeg kvejer mig, men jeg har et hoved der er tomt :D (begge to ;)) edit: Det lyder mega klamt, mener bonghoved self! :P

PS, jeg går ind for det fri-e, komma, :gud: Håber ikke det er for irreterene :peace:

Senest rettet af iffo 01 okt 2008 15:00, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Ehh, tror lige du skal gå ind og sove en halv times tid og vende tilbage til diskussionen når du er frisk oveni?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Iffo: Hash er, næst efter koffein og alkohol (og nikotin, velsagtens) det mest brugte nydelsesmiddel. Det er det mest benyttede illegale rusmiddel i verden.

Uanset hvad du siger, så er 1 mia den estimerede indtægt. Den er formentligt højere. Du kender jo ikke de reelle tal, for indtægten af heroin osv. så jeg kan ikke forstå hvad du argumenterer for?

Uanset hvad, så er der et større markede for cannabis. De andre rusmidler sammenlagt, kan da udgøre en god slat af markedet. D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@iffo

Det var satme ellers en underlig kommentar du fik postet der til sidst. Var det igen bare din første tanke der kom ud?

Medlem
Brugeravatar

tror i har misforstået hva jeg mente, "Jeg er sikker på jeg tager fejl ved prisen, men det er bare af dem igen, jeg har stødt på"
Det mente jeg som: At jeg IKKE kender de raelle intægter, men jeg satte det bare op, for at forklar at det OGSÅ er en stor del af indtægten, jeg siger ikke at der er mindre penge i hash end alle andre ulovlige rusmidler.. Jeg prøver bar at fortælle jer der, tror hash er det eneste der er penge i at der er penge i mange andre ting!...

Og så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal svines til på det grundlag at jeg siger der er mindre penge i hash, når det aldrig har været min point! .. Håber det er til at forstå den her gang..

Medlem

iffo skrev:
Kan godt være det er det mest udbredte stof, det er nok bar lige dem jeg kender til hvor hash ikke er det der er penge i .. :)
Undskyld, min tilligere kommentár, det var bar lige min første tanke der kom ud :peace: sorry :(

Der bliver brugt mange penge på hash, men fx denne sag: http://www.berlingske.dk/article/20051116/danmark/111160917/
Det er 100 kilo amfetamin, i forhold til fx hash.
Hvis vi regner med der bliver sold meget standard og semi til "folk der prøver det en gang."
Så hash =50
og amf =200

Så er det 20.000.000kr amf og 50.000.000kr hash. Jeg ved godt at der bliver sold MEGET mere
hash end amfetamin, men når man også regnet overskudet ind ved: heroin, coke og xtc. Så giver
det også meget store tal. :peace:

Jeg er sikker på jeg tager fejl ved prisen, men det er bare af dem igen, jeg har stødt på :D
Og undskyld igen, hvis jeg kvejer mig, men jeg har et hoved der er tomt :D (begge to ;)) edit: Det lyder mega klamt, mener bonghoved self! :P

PS, jeg går ind for det fri-e, komma, :gud: Håber ikke det er for irreterene :peace:

Der er selvfølgelig flere penge i pr g. Men du skal jo tænke på det tager rigtig lang tid at komme af med 100g amf, hvor 100g hash forsvinder med det samme.

i og med hash er hurtigst omsat og det er det mest attraktive stof på markedet, bliver der jo omsat for mange flere penge årligt. :mrgreen:

Og hvad fanden var det for et mystisk indlæg? :shock:

Forstår udmærket din pointé du forklarer det meget tydeligt. Men det er satme wacked'

btw, det er overhovedet ikke for at svine!

crUnk. :peace:

Medlem
Brugeravatar

det var bar en måde at forklare at det også var mange penge (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Du skrev: "Ja, for der er jo vildt mange penge i hash :/ .. "

Og det kan enten läses som at du er enig med os andre, eller det kan väre sarkastisk/ironisk = du er ikke enig i at der er penge i hash.

Men nok om det. Fred og kärlighed på jorden. Not.

Medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Du skrev: "Ja, for der er jo vildt mange penge i hash :/ .. "

Og det kan enten läses som at du er enig med os andre, eller det kan väre sarkastisk/ironisk = du er ikke enig i at der er penge i hash.

Men nok om det. Fred og kärlighed på jorden. Not.

Det var også lidt ironisk ment, som i at der er mange penge i så meget andet.. Giver jer ret, det er/var et underlig indlæg .. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

www.dr.dk skrev:
Kært barn har mange navne, og nikotin er i den grad blevet kært. Misbrugsbehandlingscentrene kæmper med flere og flere helt unge, der indtager det sundhedsfarlige tobak
:D

Synes det er grinern de skriver det sådan.. nååå ja, for almindelig tobak er jo IKKE sundhedsfarlig.. eller ... vent!?
Hvis et så fesent og carcinogent stof som nikotinholdig tobak er lovligt, hvordan fanden kan de så blive ved med at argumentere for at hash er åååh så farligt?

(Læs: Jeg mener ikke forbud er holdbart, heller ikke for almindelig tobak. Bare JEG kan blive fri for det ;))

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]