Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Citat:
20 lig bjærget fra tysk bus

05-11-08: 12:26 | af: kris / Ritzau

Mindst 20 personer mistede livet, da denne bus brød i brand på den tyske Autobahn ved Hannover.
Foto: Scanpix
20 ældre frygtes dræbt i ulykke

20 personer frygtes dræbt i tysk busulykke

Anklagemyndigheden i Hannover indledte i dag en efterforskning om uagtsomt manddrab, efter at 20 ældre tyskere sent i aftes brændte ihjel ved en alvorlig busulykke på motorvejen A2 i nordtyske Niedersachsen.

Kun buschaufføren og 12 passagerer, der sad tæt på dørene, nåede at slippe ud af flammehelvedet i live, da bussen pludselig brød i brand på vej hjem fra en ældreudflugt. Ifølge nogle af de overlevende var der kommet røg ud fra bussens toilet, hvor en af passagererne åbenbart nød en hemmelig cigaret.

Da døren ind til toilettet blev åbnet, kom der en eksplosionsagtig stikflamme ud og bredte sig med lynets hast.

Flere personer var tilmeldt
Eksperter prøvede i dag at bjærge de voldsomt forbrændte lig fra den fuldstændigt udbrændte bus og identificere dem hos politidirektionen i Hannover.

Arbejdet vanskeliggøres af, at der var flere tilmeldte til turen, end der tog med på den, så det skal afklares, hvem der overhovedet var med i bussen.

De ældres udflugt gik til kroen Prickingshof i Münsterland, hvor gæster og ansatte dagen derpå var i chok.

"Vi er dybt berørte," sagde værten Thomas Döpper, som fortalte, at mange af de ældre var stamgæster.

Og hvorfor nyder passageren en 'hemmelig' cigaret? Fordi rygning er blevet gjort forbudt stort set alle steder nu. Så FORBUDDET er altså den egentlige årsag der ledte til 20 døde!

Hvis rygning ikke havde været så tabuiseret efterhånden, og forbudt, ville passageren ikke havde gemt sig på toilettet for at ryge, og så ville denne bus-ulykke være undgået.

Nu er det altså på tide at vi også her i europa får sat FORNUFTIG FRIHED på dagsordenen, fremfor det gamle tvangs-tyrani der har udspillet sin rolle.

Det er åbenlyst bevist efterhånden at forbud kun fører til Uhensigtsmæssig adfærd og IKKE standser folk's 'laster'.
Nogle folk vil ryge og skaber man ikke rum til dem så gør de det hemmeligt med denne slags katastrofer til følge.
Politikere der ikke ka' forstå dette er imbecile og bør følge bush ud i mørket.

Og historien er herfra:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-17686872.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er ret sikker på at du mener det her seriøst så nu får du et seriøst svar:
Jeg har sjældent læst en så åbenlys manipulering af en historie for at gavne sin egen sag. 20 mennesker er døde fordi en idiot har røget på toilettet i en bus. Der har LÆNGE været rygeforbud på busser fordi det er fucking irriterende for medpassagererne at der bliver røget. At give rygeforbuddet skylden for ulykken er da rablende vanvittigt.
Ville du også give det skylden hvis en person brændte inde pga. rygning i eget hjem? Det er da klart fordi han er så forfulgt i samfundet at han er NØDT til at ryge derhjemme.

Den rigtige forklaring:
En person er ude af stand til at styre sin egen afhængighed af nikotin og for dum til at have købt nikotintyggegummi til en rejse han VED han ikke må ryge på. Han ryger alligevel og det ALENE er skyld i ulykken. Jeg fatter ikke hvordan du kan afskrive det personlige ansvar på den måde.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
jim fear skrev:
Jeg er ret sikker på at du mener det her seriøst så nu får du et seriøst svar:
Jeg har sjældent læst en så åbenlys manipulering af en historie for at gavne sin egen sag. 20 mennesker er døde fordi en idiot har røget på toilettet i en bus. Der har LÆNGE været rygeforbud på busser fordi det er fucking irriterende for medpassagererne at der bliver røget. At give rygeforbuddet skylden for ulykken er da rablende vanvittigt.
Ville du også give det skylden hvis en person brændte inde pga. rygning i eget hjem? Det er da klart fordi han er så forfulgt i samfundet at han er NØDT til at ryge derhjemme.

Den rigtige forklaring:
En person er ude af stand til at styre sin egen afhængighed af nikotin og for dum til at have købt nikotintyggegummi til en rejse han VED han ikke må ryge på. Han ryger alligevel og det ALENE er skyld i ulykken. Jeg fatter ikke hvordan du kan afskrive det personlige ansvar på den måde.

Jeg har ikke andet at sige end: HØRT.
Jeg er selv ryger, men også meget god til at tilpasse mig så det ikke genere folk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
...og sygehusbrande kunne undgås, hvis det var tilladt at ryge i sengen.

jesus JEL.

Senest rettet af Edward Coke 05 nov 2008 19:11, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

JEL jeg håber virkeligt at dette er ment i sjov da det fik mig til at le godt og grundigt.

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Jeg håber sku ikke du mener hvad du her har skrevet!? For det er virkelig, VIRKELIG langt ude!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tror du ikke at chancen for at der går ild i noget ude ved alle sæderne, fremfor på lokummet hvor det eneste der kan brænde er toiletpapiret? Forbuddet er skyld i at han sad og røg ude på toilettet ja, men selve ulykken er en serie af tilfældigheder, forbuddet værende en meget lille del af de tilfældigheder... :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan kun tilslutte mig alle indlæg efter JEL's, det var da utroligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
JEL skrev:
Citat:
20 lig bjærget fra tysk bus

05-11-08: 12:26 | af: kris / Ritzau

Mindst 20 personer mistede livet, da denne bus brød i brand på den tyske Autobahn ved Hannover.
Foto: Scanpix
20 ældre frygtes dræbt i ulykke

20 personer frygtes dræbt i tysk busulykke

Anklagemyndigheden i Hannover indledte i dag en efterforskning om uagtsomt manddrab, efter at 20 ældre tyskere sent i aftes brændte ihjel ved en alvorlig busulykke på motorvejen A2 i nordtyske Niedersachsen.

Kun buschaufføren og 12 passagerer, der sad tæt på dørene, nåede at slippe ud af flammehelvedet i live, da bussen pludselig brød i brand på vej hjem fra en ældreudflugt. Ifølge nogle af de overlevende var der kommet røg ud fra bussens toilet, hvor en af passagererne åbenbart nød en hemmelig cigaret.

Da døren ind til toilettet blev åbnet, kom der en eksplosionsagtig stikflamme ud og bredte sig med lynets hast.

Flere personer var tilmeldt
Eksperter prøvede i dag at bjærge de voldsomt forbrændte lig fra den fuldstændigt udbrændte bus og identificere dem hos politidirektionen i Hannover.

Arbejdet vanskeliggøres af, at der var flere tilmeldte til turen, end der tog med på den, så det skal afklares, hvem der overhovedet var med i bussen.

De ældres udflugt gik til kroen Prickingshof i Münsterland, hvor gæster og ansatte dagen derpå var i chok.

"Vi er dybt berørte," sagde værten Thomas Döpper, som fortalte, at mange af de ældre var stamgæster.

Og hvorfor nyder passageren en 'hemmelig' cigaret? Fordi rygning er blevet gjort forbudt stort set alle steder nu. Så FORBUDDET er altså den egentlige årsag der ledte til 20 døde!

Hvis rygning ikke havde været så tabuiseret efterhånden, og forbudt, ville passageren ikke havde gemt sig på toilettet for at ryge, og så ville denne bus-ulykke være undgået.

Nu er det altså på tide at vi også her i europa får sat FORNUFTIG FRIHED på dagsordenen, fremfor det gamle tvangs-tyrani der har udspillet sin rolle.

Det er åbenlyst bevist efterhånden at forbud kun fører til Uhensigtsmæssig adfærd og IKKE standser folk's 'laster'.
Nogle folk vil ryge og skaber man ikke rum til dem så gør de det hemmeligt med denne slags katastrofer til følge.
Politikere der ikke ka' forstå dette er imbecile og bør følge bush ud i mørket.

Og historien er herfra:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-17686872.html

Kære JEL.

Er du sikker på at du ikke er kørt fuldstændig fast i livet?
Hvad laver du til hverdag?
Det lyder mest af alt som om du bruger størstedelen af dit liv på at give andre skylden for hvorfor samfundet ikke fungerer efter dit hoved.

Hvor vil du hen med disse indlæg? vil du have vores forståelse over for dit forkvaklede livssyn?
Synes du selv, at du kan rette op på alt der er galt, hvis du bare fik lov?

Skulle du ikke til at stoppe med at nedgøre alle andres holdninger, og alle andre rusmidler, fordi jeg er sikker på at du ikke vinder sympati.
Jeg kan kun tale for mig selv, men hver gang jeg ser dine indlæg, tænker jeg "sikke da en rablende tosse!", hvorfor tror du jeg gør det?

Relativistisk båthorn

Min hoved-pointe er at forbud ikke standser folk i at gøre ting, men kun gør at de begynder at gemme det væk, sådan så man netop får flere farlige situationer fremfor hvis sådanne ting foregik i det åbne.

Forbuds-loven er med til at adfærds-bestemme hvordan folk opfører sig, så selvfølgelig er loven medansvarlig for de Ulykker den fører med sig.
Præcis ligesom narko-krigen også er medansvarlig for de der kommer tilskade fordi narko'en ikke ka' købes i ren lovlig form og fordi folk udstødes som følge af hetzen på narko-brugere.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
når folk ryger på offentlige steder hvor mennesker forsamles, krænker de andre menneskers personlige frihed, da det både er generende for mange, og en betydelig sundhedsrisiko. derfor er rygning blevet forbudt. du får meget svært ved at bevise at der skulle være en nettogevinst ved at lade rygere ryge så tosset de vil.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg er selv gammel ryger og synes det er helt ok med de forbud og at give rygeforbudet skylden for branden i bussen, er da kun dig(JEL) der forstår - der har været rygeforbud i busser i meget længere tid end der har været offentligt... Det er fordi man ikke skal genere andre passagerer og fordi bussen ikke falder så hurtig i værdi...

Men vil det sige at samtlige busulykker siden det blev gjort forbudt at ryge i busser, hvor der har været en ryger der røg en hemmelig cigaret, så har det faktisk været forbudet der er skyld i det...

Jamen klart mand - er totalt med dig...... øeh....... smak smak smak AU - hovsa der blev jeg sgu normal igen.

Hvad er det da for en påstand at komme med mand?
Altså en ting gør mig lykkelig ved dig JEL, du bliver aldrig politiker og det gør mig ret glad:)

Ellers er jeg ret glad for dine langt ude hippieagtige extreme mystisk indlæg gennem tiden - du har altid et eller andet og brokke dig og gud hvor er du god til det... ROS til brokrøven herfra....

Medlem

Er 100% med JEL her.

Alle ved jo vi ikke besidder en fri vilje, men er konstant styret indirekte/direkte af systemet - derfor er ulykken ene og alene statens fejl, og den_stakkels_mand_kan_ikke_klandres.

Eneste umiddelbare løsning er derfor at stille sig i bag Astral i køen ved bixen, der sælger alufoliehatte og derved undgå mindcontrol i stil med det, den stakkels fyr så groft har været udsat for.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Naturligvis er alt hvad der går galt statens skyld. Fx. mener jeg at det er statens fejl, at JEL bruger timevis på at skrive meningsløse påstande på psychedelia.dk, idet den betaler hans bistandshjælp, og dermed forhindrer ham i at indse, at han bør bruge sin tid på noget mere meningsfuldt/produktivt.

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Hvad jeg selv undrer mig over er hvordan fanden der blev dannet den der stikflamme da døren blev åbnet... Kan ikke være ren ilt a la hospitalsbrande, så det eneste jeg kan komme på et benzindampe. Og hvad fanden lavede de i bussen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis der er gået ild ude på toilettet først og den ild har opbrugt alt ilt i det lille rum, så kan branden godt blive "eksplosionsagtig" når der pludselig kommer frisk ilt til udefra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øv nogle nedladende svar I kommer med :evil:

Det er selvfølgelig en anelse frækt at bruge historien som argument mod rygeforbuddet, men det er et faktum at ulykken ikke var sket, hvis folk måtte ryge, hvor det passede dem.

In our memories
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:

Det er selvfølgelig en anelse frækt at bruge historien som argument mod rygeforbuddet, men det er et faktum at ulykken ikke var sket, hvis folk måtte ryge, hvor det passede dem.

øh? hvordan kan det være et faktum at han ikke havde røget der hvis han måtte ryge hvor han ville?

Jeg kender da flere der ryger mens de skider.

Relativistisk båthorn

Det er vildt at læse i jeres indlæg hvor meget i åbenbart støtter at staten ska' bestemme over jer. Det lyder som om i synes forbud er dejlige. Er det ikke lidt hyklerisk for en flok narko-brugere at hylde forbud når i selv bryder dem hver gang i bruger narko?

Anyway, til de af jer der er modne nok til at ku' holde jer til emnet;

Indenfor luft-farten har man haft flere farlige situationer siden det blev populært at forbyde rygning ombord på fly.
I flere tilfælde har fly nødlandet efter røg-alarmer på toiletterne indikerede røg, hvor det så viste sig senere at det var en smug-ryger der havde trigget den. Den slags tilfælde skete ikke ligeså hyppigt da det var tilladt at ryge mens man sad i sædet.

Når det er sagt, så er det naturligvis ikke ens-betydende med at folk aldrig alligevel røg andre steder end i sædet. Som jeg sagde så stopper forbud ikke altid folk's Uhensigtsmæssige handlinger, men gør i lige så høj grad at de istedet bare ændrer adfærd og flytter handlinger de før gjorde i det åbne over i det skjulte.

Og hvad er så bedst?

Ja i den enkelte historie her, så ville det naturligvis være bedst hvis personen enten havde røget i sædet, eller bedt bussen om at holde en pause (eller måske endda sætte personen af)

Var der blevet røget i sædet ville alle ha' større chance for at ku' nå at gribe ind hvis cigaretten feks faldt på gulvet eller noget. Man ville muligvis hurtigere ha' opdaget en potentiel farlig situation hvis ikke den havde været gemt væk på et lukket toilet.

Er den pointe helt Usynlig for jer?

Det er ligesom sort arbejde. Det er også skadeligt for samfundet (der fungerer dårligere når i ikke vil være med til at betale for det), og er FORBUDT.
Eller tuning af knallerter, det øger også farligheden (ikke kun for dem der kører på knallerten, men også for dem der måske bli'r ramt af en i højere end lovlig fart) og er FORBUDT.

Og har forbuddet så løst situationen? Nej vel? Enhver ved jo at der foregår masser af sort arbejde og kører tonsvis af tunede knallerter rundt.

Ergo er forbud ikke en ideel eller god løsning. Der ska' istedet noget andet til. Noget FORNUFT i folk's hoveder. Noget SELV-ANSVAR.

Og lige præcis selv-ansvar bli'r taget fra folk når man masser dem flade med forbud efter forbud. Alle de forbud, og "det må du ikke-nikke-nej" løftede moral pege-fingre, gør en del mennesker lede og kede af samfundet, og så skider de på det og opfinder deres egne regler.

De fleste har nok hørt folk sige at de synes skatten er for høj, og så brugt det som argument for at tillade sig at arbejde sort og snyde og bedrage på den måde.

Det er en gammel-kendt viden at mennesker opfører sig sådan. I 'højt fra træets grønne top', som jo er en sang nogle af jer nok snart vil komme til at synge, er der en linie der går sådan: "hvis du strammer garnet, kvæler du jo barnet", og den henviser lige nøjagtig til dette problem:

Hvis du laver for mange forbud, for stramme regler, for indskrænkede muligheder...
Så mister samfundet sin opbakning.

Og så opstår parallel-samfund og den slags (folk der smug-ryger på toilettet)

Alt dette betyder ikke at folk ikke har personligt ansvar. Jeg ved ikke hvor i får den lamme ide fra. En person har naturligvis altid ansvar for at minimere risici. Men det omkring-liggende samfund har også et ansvar for at hjælpe til med at minimere andre's risici. Og som jeg gjorde klart før, så ville det være til alle's fordel hvis personen i historien havde røget i sit sæde, istedet for i det skjulte, eller hvis chaufføren havde indlagt flere ryge-stops undervejs.

Ved at imødekomme folk's forskellige behov, gør man det ikke kun lettere for andre, men også for sig selv.

Jeg har brugt eksemplet før, men på kuverten til en gammel nummerplade jeg har, står der meget tydeligt "Drive defensively! You may be right, but don't be dead-right!".
Det er rigtig god fornuft. Man ska' ikke være så fanatisk imod noget at man reelt ødelægger mere end man gavner. Og anti-rygning er imo blevet alt for fanatisk i disse tider.

Men selvom man har personligt ansvar, så har loven også et ansvar. I det øjeblik loven fra-ta'r folk valg-muligheder, så er loven ansvarlig for eventuelle negative konsekvenser deraf.
Hvis, et ekstremt tænkt eksempel for at illustrere, en regering forbyder folk adgang til rent drikke-vand, og istedet si'r de bare ka' drikke regn-vand eller kloak-vand, så har den regering naturligvis et ansvar for at flere folk nok bli'r syge af forurenet vand. Så politikere og embeds-folk og medier ska' altså holde op med at løbe fra deres eget ansvar. Deres handlinger har også relevans for hvordan samfundet ser ud, og for hvordan folk opfører sig.

Men det er blevet så pop-smart blandt disse grupper at mene de er ansvar-løse. Fogh når han si'r at regeringen intet ansvar har for hvordan unge opfører sig, selvom det er ham der laver de love der sætter rammerne op for hvilke muligheder de har. Selvfølgelig har Fogh også et ansvar for at nægte folk at ku' træffe bestemte valg. Når folk dør af forurenet narko feks, så har regeringerne der forbyder adgangen til ren narko et klart med-ansvar. Man ka' ikke bestemme over folk og så samtidig ikke ha' et ansvar. Man er kun ansvars-løs hvis man intet bestemmer. Og medierne der altid rapporterer en-sidigt når de snakker om narko, de er med-ansvarlige for et stereotypt og ikke-korrekt billede af virkeligheden. Og policen når de mishandler folk på CA i deres vanvittige jagt efter få gram hash. River armene af led på 16-årige piger, som vi så i Balther's film. De har et med-ansvar for den forråelse og had til autoriteter den slags lede opførsel medfører.

Vi har alle et med-ansvar for det fælles samfund, og for om vi skaber god stemning eller dårlig stemning.

Halugenlampe skrev:
når folk ryger på offentlige steder hvor mennesker forsamles, krænker de andre menneskers personlige frihed, da det både er generende for mange, og en betydelig sundhedsrisiko. derfor er rygning blevet forbudt. du får meget svært ved at bevise at der skulle være en nettogevinst ved at lade rygere ryge så tosset de vil.

Det krænker ikke mig personligt at folk ryger en stille cigaret på offentlige steder.

Jeg ka' ikke se hvorfor ikke-rygere sku' ha' mere ret til at gå på offentlige steder end rygere. Er man Utilfreds med situationen på et bestemt sted, så ka' man eventuelt flytte sig et andet sted hen, eller forsøge at forhandle en anden situation frem (spørge om de vil være venlige at slukke et øjeblik feks. Hvilket dog også så ska' ku' gælde den anden vej, at man også indimellem tillader dem at tænde). Det gælder for rygere som for ikke-rygere.

Jeg ka' ikke se hvorfor den ene gruppe (ikke-rygerne) ska' ha' sær-status eller fortrins-ret til offentlige steder på netop deres lyst-betingelser. At nogle er bange for passiv-rygning er ikke ens-betydende med at de må undertrykke andre. Jeg er feks bange for partikler fra biler's udstødning, men hvor mange bilister ta'r hensyn til det? Ingen, jeg må bare finde mig i at folk kører i bil hvor de ligeså godt ku' cykle eller gå. Andre's dovenskab koster måske mig mit helbred. Er det rimeligt? Ka' jeg på den baggrund få al bil-trafik gjort forbudt? Næppe. Vi må alle finde os i at vi ikke er alene i samfundet.

Det handler ikke om netto-gevinster, men om personlig frihed. Med den argumentation gør du samfundet vigtigere end mennesket, og dét leder til dyb undertrykkelse. Hvis man ska' til at gøre op om folk's leve-vis er tilstrækkelig cost-efficient, efter en eller anden arbitrær teknokratisk måle-stok alle ska' leve op til, så er det imo en meget Uhyggelig tankegang.

Samfundet er til for menneskerne's skyld, ikke omvendt. Samfundet's opgave er at gøre det lettere for folk at leve som de vil, og at skabe flere muligheder for at folk ka' udfolde sig. Samfundet's opgave er ikke at sikre sin egen overlevelse på individdet's bekostning.

Har du set den gamle film "Metropolis" (1926 af Fritz Lang)?
Prøv det engang :)
Den handler netop om hvad der sker hvis man nedgør mennesker til blot at være tandhjul der ska' parrere ordre og være effektive i et samfunds-maskineri.

I et samfund ska' man ikke undertrykke mindretal bare fordi man er Uenig med dem, men være fleksibel og gi' plads til forskellighed.
Det er jo lige præcis den plads narko-brugere selv ønsker at få (og den gruppe er i vel med i?). Det er totalt hyklerisk at ville bestemme over andre samtidig med man selv kræver frihed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Moonage daydreamer skrev:

øh? hvordan kan det være et faktum at han ikke havde røget der hvis han måtte ryge hvor han ville?

Jeg kender da flere der ryger mens de skider.

Også 80-årige i touristbussen på vej på ferie :wink: ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]