Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 06:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Citat:
I løbet af de seneste otte år er andelen af unge, der har taget kokain inden for den seneste måned, fordoblet.

Dermed er det nu lige knap seks procent af unge under 25 år, der har taget kokain inden for den seneste måned.

Det viser Sundhedsstyrelsens rapport 'Narkotikasituationen i Danmark 2008', der offentliggøres i dag.

Kokain er blevet farligere
Det stigende kokainforbrug kan mærkes i sundhedsvæsnet. Landets skadestuer modtager nu tre gange så mange kokainforgiftninger som for ni år siden.

Sideløbende med at flere unge tager kokain, er det også blevet farligere at tage kokain, påpeger overlæge og ekspert i behandling af kokainmisbrug Peter Ege.

»Hvor man tidligere primært sniffede kokain, indtages det i dag oftere enten intravenøst eller ved at ryge det. Det betyder, at man kan indtage meget mere på en gang, og det gør det væsentligt farligere«, siger Peter Ege til Ritzau.

Den sidste del undrer mig.
Kan det være rigtigt at provinsknægtene sidder og skyder coke (eller for den sags skyld ryger det)??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ved ikke hvor ham Ege får det fra, at majoriteten efterhånden er begyndt at skyde kokainen. Men det passer jo så dejligt sammen med alt muligt andet propaganda.

Hvis det var tilfældet, så undrer det mig at jeg aldrig har set det nogen steder til dato. Eller endsige hørt om det, ikke engang som en løs røverhistorie i byen.

Edit: Godt med stavefejl.

Senest rettet af Halose 08 nov 2008 13:06, rettet i alt 2 gange.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Halose skrev:
Ved ikke hvor ham Ege får det fra, at majoriten efterhånden er begynde at skyde kokainen. Men det passer jo så dejligt sammen med alt muligt andet propaganda.

Hvis det var tilfældet, så undrer det mig at jeg aldrig har set det nogen steder til dato. Eller endsige hørt om det, ikke engang som en løs røverhistorie i byen.

Husk på, at Peter Ege næsten udelukkende er i kontakt med seriøse misbrugere, og så tror han fejlagtigt, at denne afgrænsede gruppe afspejler samfundet generelt.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
http://www.sst.dk/Nyheder/Seneste_nyhed ... px?lang=da

Rapporten:
http://www.sst.dk/publ/Publ2008/CFF/Nar ... 08_web.pdf

Efter hurtigt lige at have skimmet rapporten igennem, var det, jeg umiddelbart bed mest mærke i, renheden af stofferne på gadeplan, som er faldet markant de sidste år. (Selvfølgelig gennemsnittet) Amfetamin ligger på 6%
Derudover er det "i 2007 for første gang påvist LSD i ecstacypillerne"

Medlem
Brugeravatar

Lidt off topic:

Ifølge rapporten er antallet af hashmisbrugere (IKKE brugere) omkring 7500 personer.
Ved en hurtig google søgning fandt jeg antallet af ludomaner i dk til at være omkring 5000.
Spil accepteres af staten (og er lovligt omend kraftigt reguleret), trods der kan skabe afhængihed.
Burde det samme ikke gælde for hash?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil sige, at kokainrenheden passer meget godt med min opfattelse af, at det på gadeplan er omkring 15-25 procent rent (bedømt ud fra noget 20% rent og 85% rent)... Men jeg kan godt nok ikke få amfetaminrenheden til at passe ind nogle steder. Beslaglægger de bare kun det mest elendige? Ingen får da noget ud af 6% rent amf. Hvis vi antager, at methamf kun er dobbelt så stærkt, så vil en alm. dosis amfetamin alligevel svare til 50 mg rent... Det vil sige, at én dosis skulle ligge på over 0,7 gram, hvis det kun er 6% rent. Har indtaget amf med renheder på ~ 72%, 80% og 98%, og det var selvfølgelig rigtig godt det hele, men ikke mange gange bedre end gennemsnitsamf på det meste af Sjælland.

Medlem

Jeg har for første gang hørt rygter om nogle drenge (nogle venners venner så det kan godt være en røver selvf) der dryssede coke i deres jointmix, hvor de fik en go effekt ud af det. Er dette overhovedet muligt?

Insane psychedelia user!

Drugejogge skrev:
Jeg har for første gang hørt rygter om nogle drenge (nogle venners venner så det kan godt være en røver selvf) der dryssede coke i deres jointmix, hvor de fik en go effekt ud af det. Er dette overhovedet muligt?

jeps det er muligt, har selv prøvet det flere gange. synes dog ikke det er den mest optimale måde at bruge sit coka på, da der går en del til spilde, men det virker.

men det skal ikke være den normale gade-kvali, det er simpelthen for dårligt til at du kan mærke det imo.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jo det kan man godt har selv prøvet også men hvorfor gøre det hvis man stadig har sin næse?:)

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]