Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Ung drabsmand påvirket af hash

27-01-09: 13:52 | opd. 27-01-09: 14:33 | af: stsi
17-årig kan få mild straf for mord
Røverier i private hjem i 2009

Den 17-årige grønlandske dreng, der voldtog og dræbte 85-årige Gerda Møller, var påvirket af alkohol og stoffer, da han begik drabet i maj 2007. Det kom frem i dag i Retten i Aalborg.

Han forklarede i retten, at han havde drukket to øl og en halv flaske Bacardi-rom, og at han havde røget hash om morgenen. Drengen sagde også, at han fortryder drabet.

"Jeg kan ikke forstå, hvordan jeg kunne have gjort det," sagde den 17-årige under dagens retsmøde.

Han fortalte, at han ikke kunne sove natten efter drabet:

"Jeg var ked af det, fordi jeg vidste, at det var forkert, det jeg havde gjort".

Ville ringe til Grønland
Den 17-årige forklarede, at han var på drabsdagen var ked af det og ville ringe til Grønland. Men det havde han ikke taletid til. Derfor gik han ind i Gerda Møllers lejlighed for at låne telefonen. Her blev den dengang 15-årige dreng "sur på det hele," og han slog derfor Gerda Møller ned og voldtog hende.

Herefter gik han ud i hendes køkken, hvor han fandt en køkkenkniv, som han stak og dræbte den 85-årige dame med.

I retten kom det frem, at obduktionsrapporten viste, at Gerda Mølller havde fået 13 knivlæsioner.

Den 17-årige dreng blev i dag idømt otte års ubetinget fængsel.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 66260.html

Latterligt... Godt nok havde han drukket to øl og en halv flaske Bacardi-rom MEN MEN MEN ! det var hashen der gjorde det !
Reefer madness I tell you !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor fanden skal overskriften lyde sådan? Han havde røget en joint om morgenen, mens drabet sandsynligvis var om aftenen. Relevant info? Nej.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
John D. Rockefeller skrev:
Hvorfor fanden skal overskriften lyde sådan? Han havde røget en joint om morgenen, mens drabet sandsynligvis var om aftenen. Relevant info? Nej.

Hvad mener du? Alle ved da at hash gør folk psyko-voldelige!
Det er derimod ret irelevant at han har drukket alkohol. Det kan umuligt være det, det er jo lovligt!

Det kan ihvertfald slet ikke have noget med hans psykologiske tilstand at gøre. Og det ville da være fuldstændig horribelt at antage, at den dybereliggende årsag til hans adfærd, som han ikke engang selv fårstår, skulle ligge i barndommen, for alle ved jo hvor velfungerende alle grønlandske familier er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Drupe skrev:
Det kan ihvertfald slet ikke have noget med hans psykologiske tilstand at gøre. Og det ville da være fuldstændig horribelt at antage, at den dybereliggende årsag til hans adfærd, som han ikke engang selv fårstår, skulle ligge i barndommen, for alle ved jo hvor velfungerende alle grønlandske familier er.

Det kunne måske have noget at gøre med, at staten og den danske befolkning generelt har fordomme over for grønlændere.
I modsætning til mange andre minoriteter i danmark, så tør danskerne godt udtale sig om deres racistiske holdninger til grønlændere, måske har det noget at gøre med at der ikke er store befolkningsgrupper til at forsvare grønlændernes sag og måske at grønlænder i danmark ikke har ret til de vilkår som f.eks flygtninge og indvandre får når de kommer til landet.
Grønlændere er reelt danskere, men mange har det svært når de kommer til landet, som jeg sagde, med at de ikke får understøttelse i stil med flygtninge og indvandre, som man kunne sammenligne dem med.
Den respekt der burde være over for grønlændere som danskere er ikke eksisterende, og folk har en tendens til, at sammenligne alle grønlændere i danmark med de få stykker der står og drikker i københavn, men sandheden er en anden.

men ja drengen her har nok haft det svært, det retfærdiggør selvfølgelig ikke drabet. men lad nu vær med at falde på halen over en grønlænder har begået et mord.

Wiki Admin
Brugeravatar

Økologisk Bæver skrev:
Drupe skrev:

Det kunne måske have noget at gøre med, at staten og den danske befolkning generelt har fordomme over for grønlændere.

Mener du seriøst, at den dybereliggende årsag til at en 15-årig knægt umotiveret voldtager og dræber en 85-årig kvinde, og bagefter ikke kan forstå hvorfor han gjorde det, er, at danskere har fordomme overfor grønlændere? :shock:

Wiki Admin
Brugeravatar

PS: Hvorfor har du, mens jeg skrev ovenstående indlæg, skiftet navn til "lorten"? :lol:

Medlem
Brugeravatar

undskyld jeg formulerede mig forkert. Jeg tænkte mere på at forsvare grønlænderne i henhold til din sarkastiske påstand:
Citat:
for alle ved jo hvor velfungerende alle grønlandske familier er.

ps. fordi jeg har en passion for afføring

Insane psychedelia user!

Økologisk Bæver skrev:
Drupe skrev:

I modsætning til mange andre minoriteter i danmark, så tør danskerne godt udtale sig om deres racistiske holdninger til grønlændere, måske har det noget at gøre med at der ikke er store befolkningsgrupper til at forsvare grønlændernes sag og måske at grønlænder i danmark ikke har ret til de vilkår som f.eks flygtninge og indvandre får når de kommer til landet.
Grønlændere er reelt danskere, men mange har det svært når de kommer til landet, som jeg sagde, med at de ikke får understøttelse i stil med flygtninge og indvandre, som man kunne sammenligne dem med.

de kan vel få kontanthjælp så? -og så vidt jeg er informeret, er kontanthjælp højere end starthjælpen...

det er jo også velkendt at der er massive druk problemer i grønlanske famillier,jeg hørte en radio udsendelse forleden på P4, hvor de snakkede om fuldstændigt sindsyge tilstande på grønland - noget med hver 6. barn som ikke fik mad nok på grønland pga. fordrukne forældre, så problemet er ikke kun når de kommer her til...

...nå, men det er vel egentlig of topic det her...

Wiki Admin
Brugeravatar

Lorten skrev:
undskyld jeg formulerede mig forkert. Jeg tænkte mere på at forsvare grønlænderne i henhold til din sarkastiske påstand:
Citat:
for alle ved jo hvor velfungerende alle grønlandske familier er.

ps. fordi jeg har en passion for afføring

OK, så vil jeg også godt undskylde at jeg formulerede mig dårligt. Det var absolut ikke for at sige at grønlændere er dårligere mennesker end danskere eller noget i den dur. Slet ikke. Grønland døjer bare med en række sociale problemer, som nok delvist er forårsaget (forværret?) af Danmarks behandling at landet. Det var ikke for at give nogen skylden, men at prøve at udpege den dybere årsag til handlingen, istedet for mediernes tåbelige og overfladiske antydning af, at det var "stofferne" der fik ham til at gøre det. Og det kan da også godt tænkes, at en oplevelse af ikke at føle sig velkommen i Danmark, var dråben der fik det hele til at ramle for ham. Men ikke årsagen alene.

Wiki Admin
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Økologisk Bæver skrev:
Drupe skrev:

de kan vel få kontanthjælp så? -og så vidt jeg er informeret, er kontanthjælp højere end starthjælpen...

det er jo også velkendt at der er massive druk problemer i grønlanske famillier,jeg hørte en radio udsendelse forleden på P4, hvor de snakkede om fuldstændigt sindsyge tilstande på grønland - noget med hver 6. barn som ikke fik mad nok på grønland pga. fordrukne forældre, så problemet er ikke kun når de kommer her til...

...nå, men det er vel egentlig of topic det her...

Incest og vold er desværre også ret udbredt. Da vi ved at mennesker har en tendens til at reproducere de traumer de har været udsat for, mener jeg at det ikke er usansynligt at han selv har været udsat for vold og voldtægt som barn, og at det derfor netop er det han nu udsætter den 85-årige kvinde for. Især det med at han ikke selv forstår hvorfor han gjorde det bekræfter min formodning om, at det var en handling forårsaget af smerte, der lå i hans ubevidste og pludselig kom op til overfladen - sikker hjulpet på vej af alkoholen.

Medlem
Brugeravatar

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men som indvandre eller flygtning følger en række "tilbud" med, til nogle. Bla lejlighed stilles til rådighed, dansk undervisning, aktivering. ikke at jeg skal pege fingre, men til sammenligning.

På din kilde tyder det på at problemet også stammer derfra. Nu skal vi tænke på at grønland hører ind under den danske stat, det er så også horribelt at børnene skal sulte pga. forældrene og at de ikke får hjælp, både børn og forældre. Det bunder måske også i dårlige levevilkår, eller som du så fint kalder "sindsyge tilstande".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
hvor det fucking plat man

Medlem

:(
Sikke en nasty historie - Ville ha skrevet et eller andet, men efter at have læst den igen blev jeg lidt tom for ord ... suk!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Hold da kæft, og jeg troede at jeg havde nogle vilde byture, det er ubehageligt at vide, at nogle mennesker kan have sådan en tankegang.
Men om hans historien passer, det kan man ikke vide. Det er mellem ham og offeret... jeg kondolerer...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]