LSDrejø skrev:
Det er jeg nu ikke helt enig i - personligt kæmper jeg mod sukkeret (og nej jeg er ikke tyk)... Har en ubændig lyst til chokolade/slik osv og får nemt lavet mig nogle dumme vaner med et stykke chokolade hver dag når jeg kommer hjem fra job fx - føles virkelig som en afhængighed nogen gange og ofte kan jeg bare ikke lade være, undskylder for mig selv at det jo ikke gør noget når jeg ikke er tyk, at jeg stopper i morgen osv... Omvendt har jeg ikke det fjerneste problem med at holde mig fra stofferne - bevares jeg har da lyst; men det er ikke så jeg finder på undskyldninger til mig selv for at blive ved og kan sagtens sidde i selskab med andre, som tager for sig - uden at blive fristet nok til at ryge med i når jeg har besluttet mig for at lade være

Det kan godt være, at du ikke er helt enig, men jeg håber ikke, at du er dybt uenig.
Det er da nemt at købe en chokolade, hver gang man handler ind, især når der ikke er nogen grund til at lade være.
Men der er altså temmelig stor forskel på kraften af sukkers og kokains effekt på dit belønningssystem.
Kokain skaber en bevidsthed, som man føler, at man gerne vil blive hængende i, og det stimulerer lige så meget som sex.
Sukker er mere ligesom kaffe eller bare mad. Det er også svært at kæmpe imod sult, men kokain er så voldsomt,
at du bliver mere ligeglad med mad, når du tager det. Jeg har personligt aldrig oplevet en person mene ønsket om sukker
så alvorligt, at det kunne sammenlignes med den gennemsnitlige cokebrugers lyst til mere coke.
Jeg synes ikke, der er noget spændende ved resultatet af forsøget. Sukker er vigtigt for os, vigtigere end kokain,
som kun får os til at tro, at det er vigtigt. Men hvad beviser det, at man SKAL have sukker?
Så lyder det, som om coke lige pludselig ikke er så vanedannende,
men i virkeligheden er det jo vanvittig vanedannende, og det har nogle lidt værre bivirkninger end sukker.