Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
09-12-08: 15:35

Vil du være med til at nedbryde tabu om misbrug?

TV 2 laver ny programrække om misbrug af alkohol, medicin m.m. Vi vil skildre den pine og det dilemma, som både misbrugere og pårørende står i. Og vi vil også gerne tale om behandlingsmuligheder.

Har du et misbrug? Eller er du i familie, ven eller kollega til en misbruger? Så kan du hjælpe os i vores research til det nye program - og vi kan måske hjælpe dig.

Kontakt os for en uforpligtende researchsamtale

Tlf 41 10 00 66

eller mail til misbrug@koncern.dk

Dette er en mulighed for os, til at sætte vores præg. Hvis vi alle sender en mail, kan de umuligt ignorere det. Uanset hvad, er det et forsøg værd synes jeg, og er i færd med at udarbejde en email selv.

Hvad siger I, skal de ha' en tur?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Går ud fra du vil helst vil have svar i den her tråd... Hvad havde du tænkt dig der skulle i stå den mail? At vi er nogle stykker som kan finde ud af at bruge (og ikke misbruge) vores narko. At regeringen hellere skulle tage at beskatte narkoen, og bruge pengene til dem som gerne vil ud af et evt. misbrug? Eller hvilken retning havde du ligesom tænkt dig? :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tabuer er til for at omgås, ikke nedbrydes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jamen idéen er sku da meget god, det er måske en mulighed for at rykke lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
jamen idéen er sku da meget god, det er måske en mulighed for at rykke lidt.

Nej, for TV-2 er en moderne version af avisen "Fædrelandet" (gammel fascist-avis), og lige meget hvad du skriver/siger til dem vil det blive brugt
på en beskidt måde, hvis overhovedet.

Men ja lad os nedbryde alle tabuer uden mål og mening :cheers:

Hvis folk bare vidste... :lol:

Senest rettet af Moonage Daydreamer 19 dec 2008 00:09, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Må indrømme at jeg også er lidt halv-skeptisk overfor idéen, af nogenlunde samme årsag som MD. Desuden findes ordet tabu heller ikke i min ordbog, folk der ikke kan snakke om noget så relevant for samfundet som misbrug, burde måske bare blive inde i deres trygge lille boble(gælder selvfølgelig ikke misbrugerne, som i de fleste tilfælde skal have hjælp til at komme ud af "boblen").

TV2 skal ikke lave et program om alle de slemme ting stoffer kan gøre ved folk, det koncept er for brugt. De skulle i stedet tage at finde nogle af de mennesker, som har stor glæde af div. ulovlige rusmidler, uden at ødelægge sig selv, sin familie og omgangskreds, se det var et program jeg gad at se.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ambient skrev:
TV2 skal ikke lave et program om alle de slemme ting stoffer kan gøre ved folk, det koncept er for brugt. De skulle i stedet tage at finde nogle af de mennesker, som har stor glæde af div. ulovlige rusmidler, uden at ødelægge sig selv, sin familie og omgangskreds, se det var et program jeg gad at se.

Og det er præcis dét jeg ville skrive til dem! Og det ville være nyskabende journalistik, ihvertfald herhjemme, og en smule kontroverst. Altså burde det være det rene guf!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvis der var nogen der havde mod på at stille op i f.eks. God Aften Danmark kunne det også være fedt, hvis man ringede ind til dem ville de sikkert være friske på at mødes, snakke og evt. lave et interview. Det for udsætter selvfølgelig at der er nogen der ikke er bange for et kammera og ikke har problemer med at famillie med flere for kendskab til deres narko forbrug. Desuden ville det nok være en god ide et det var en "ældrer" person, 30 plus, da denne person nok ville blive taget mere seriøst og det ville nok være en fordel at man har snakketøjet i orden.

Det ville hvert fald være måden at komme ud til Hr. og Fru. Danmark

Insane psychedelia user!

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvis der var nogen der havde mod på at stille op i f.eks. God Aften Danmark kunne det også være fedt, hvis man ringede ind til dem ville de sikkert være friske på at mødes, snakke og evt. lave et interview. Det for udsætter selvfølgelig at der er nogen der ikke er bange for et kammera og ikke har problemer med at famillie med flere for kendskab til deres narko forbrug. Desuden ville det nok være en god ide et det var en "ældrer" person, 30 plus, da denne person nok ville blive taget mere seriøst og det ville nok være en fordel at man har snakketøjet i orden.

Det ville hvert fald være måden at komme ud til Hr. og Fru. Danmark

du kommer helt sikkert ud til hr og fru DK ja, men ligemeget hvad du siger i det program, kan du være 100% sikker på det er klippet og fordrejet på en sådan måde, at det der oprindeligt var dit budskab, ikke længere er der...

TV2 er højrefløjens propoganda megafon, tror du nogensinde de vil lave noget, der er bare lidt pro-drugs..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Så vidt jeg ved er Go Aften Danmark direkte, så de for da svært ved at klippe og redigere i det.
Jeg holder på at hvis der er en der har snakke tøjet i orden vil vores budskab komme ud, om de så vil ændrer flertallets menning er nok tvivlsomt, men så har vi da i det mindste fået chancen og folk for forhåbelig et mere nuanceret billed af stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
hmm ja det klipper det da ikk umiddelbart, der var jo ham der cykelrytteren derinde som blev temmlig stiv under udsendelsen, så det havde de vel ikk vist hvis de kunne undgå det? Mener det var ham der som havde indrømmet sit dopin misbrug og skrevet en bog om det, tror han hedder Jesper et eller andet, kan ikke huske det

8)

Insane psychedelia user!

ja okay, my bad. ejer ikke et tv, så ved sku ikke lige hvad der bliver sendt live, og hvad der ikke gør...

men en ting ved jeg da, hvis sådan et stunt skulle have bare en lille chance for at lykkedes, tror jeg i skulle sigte efter DR2, fx. programmet viden om, da de i det mindste, går bare lidt op i at formidle sandheden....

Junior medlem

FromCirclesAllRise skrev:
ja okay, my bad. ejer ikke et tv, så ved sku ikke lige hvad der bliver sendt live, og hvad der ikke gør...

men en ting ved jeg da, hvis sådan et stunt skulle have bare en lille chance for at lykkedes, tror jeg i skulle sigte efter DR2, fx. programmet viden om, da de i det mindste, går bare lidt op i at formidle sandheden....

Man godt høre du ikke har et tv, for der er sgu ingen der gider at glo på DR2 :D ... TV2 derimod rammer den brede befolkning... Jeg synes det er et forsøg værd, men er dog noget skeptisk.. :peace:

Insane psychedelia user!

chillum3140 skrev:

TV2 derimod rammer den brede befolkning...

det gør Se & hør også, men derfor formidler de på ingen måde sandheden...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men hvad er sandheden?.. , hvad er det I vil frem med?

At stoffer er gode eller at I personligt godt kan styre jeres forbrug af rusmidler?

Det kan I da bare glæde jer over for jer selv. Lad os se det i øjnene, stoffer er ikke kun gode. Rigtig mange er døde, og har fået ødelagt deres liv af dem i tidens løb, og det er et anti-narko-argument som ikke kan tilbagevises med "jeg elsker narko, men kan sagtens styre det".

Det er imo forståeligt at mange ønsker at beskytte folk mod en junkietilværelse. Vi andre kan jo skaffe livsingredienserne af andre veje. (selvom det unægteligt ville være lækkert med svampeguf på kioskhylderne :) )

Senest rettet af Moonage Daydreamer 21 dec 2008 14:01, rettet i alt 3 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
chillum3140 skrev:

Man godt høre du ikke har et tv, for der er sgu ingen der gider at glo på DR2 :D ... TV2 derimod rammer den brede befolkning... Jeg synes det er et forsøg værd, men er dog noget skeptisk.. :peace:

:roll:
det er kun jyder der ser TV2. Københavnerne ser DR. når der tales om den brede befolkning, så menes der jyder, fordi de er bredt ud over sådan et stort område. hvad fynboer ser har jeg ingen anelse om... lokaltv og playboychannel måske? jag kan bedst li fynboer.

@moonage:
jeg vil da ellers sige det er rimelig generøst, at tilbyde heroin til narkomaner der har gået gratis i skole. haft mulighed for at tage sig en gratis uddannelse. ikke arbejder eller betaler skat. får oven i hatten bistand og boligsikring og behandlingstilbud. der må være grænser for hvor meget man kan smide efter folk, der tilsyneladende er fast besluttet på at ødsle alt væk.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Så luk dog Tv2

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det var jesper skibby....haha..hahhhhh
han brækkede sig næsten (det røg ned igen),det var go´morgen danmark hvilket ikke gør det bedre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nogen der ligger inde med den video?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]