Citat:
Direktøren for Københavns Politi, Hanne Bech Hansen, erkender, at lukningen af Pusher Street er blevet en belastning for almindelige borgere
Citat:
»Det er blevet mere risikabelt at købe og sælge hash, og det er vejen frem«, siger politidirektøren.
Hun erkender, at en del af bandekrigen handler om hash, men afviser, at der er en direkte sammenhæng med lukningen af Pusher Street.
Modsiger Hanne Bech Hansen ikke sig selv temmeligt meget her? Alle der har udtalt sig til artiklen mener at problemet kun er blevet meget værrere, undtaget lige politiet selv som sikkert nyder at der er kommet en mere ganster-lignende situation ud af det, det gør vel politiarbejdet mere spændene for de uvidende politifolk, som i virkeligheden ikka aner hvad de har gang i og kun er blevet en del af politistyrken pga. deres had til ulovligt-gjorte rusmidler. Situationen er også blevet sådan at politiet kan tage hårdere metoder i brug, for det er jo en bandekrig det her!!
Vejen frem er altså at gøre hashhandlen synlig for alle, hmm.. At det så skulle gøre hashhandlen mere risikabel kan jeg ikke lige se hvorfor? Det er vel ikke kunderne de går primært efter, det er vel dem der sælger. Eller? Jeg fatter i hvert fald ikke København Politis taktik.
Jeg tror at Københavnerne hellere ville have genåbnet pusherstreet frem for at handlen skulle spredes ud over hele byen. Og det burde da være borgernes trivsel der kom i første række. Er det ikke derfor vi har en politistyrke?
Jeg tror ikke at dette nogensinde vil få en ende, efter lukningen af pusherstreet er der blevet skabt et nyt handelsmiljø som både er en forringelse for både alm. københavnere og hashkøbende kunder.
Politistyrker og hash-handlere er dømt til at skulle bekæmpe hinanden til evig tid, og nu skal det åbenbart foregå på alle offentlige gader i kbh. Er det virkeligt sådan vi gerne vil have verden til at se ud?
Hash er selvfølgelig ikke sundt. Hash kan være sudhedsskadeligt, men det giver ikke staten ret til at bestemme om hvorhvidt vi skal nyde det eller ej. De problemer der medfølger ved brugen af hash er skabt af den politik der bliver ført.
Et legalt kontrolleret marked er den eneste løsning jeg ser på problemet! For en genåbning af pusherstreet vil da skabe totalt kaos, eller hvad?