Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
[iframe]http://politiken.dk/indland/article649801.ece[/iframe]

POLITI STAT NU!

Bare sæt endnu flere betjene ind, så løses hash problemet sigh helt sikkert.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Manglen på selvkritik skriger til himlen. For helvede, det virker ikke, har aldrig virket og vil aldrig virke at prøve at udrydde hashhandlen. Det er ikke engang lykkedes dem blot at begrænse den. Giv nu dem der har lyst lov til at ryge hash, og brug ressourcerne et andet sted.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Direktøren for Københavns Politi, Hanne Bech Hansen, erkender, at lukningen af Pusher Street er blevet en belastning for almindelige borgere
Citat:
»Det er blevet mere risikabelt at købe og sælge hash, og det er vejen frem«, siger politidirektøren.

Hun erkender, at en del af bandekrigen handler om hash, men afviser, at der er en direkte sammenhæng med lukningen af Pusher Street.

Modsiger Hanne Bech Hansen ikke sig selv temmeligt meget her? Alle der har udtalt sig til artiklen mener at problemet kun er blevet meget værrere, undtaget lige politiet selv som sikkert nyder at der er kommet en mere ganster-lignende situation ud af det, det gør vel politiarbejdet mere spændene for de uvidende politifolk, som i virkeligheden ikka aner hvad de har gang i og kun er blevet en del af politistyrken pga. deres had til ulovligt-gjorte rusmidler. Situationen er også blevet sådan at politiet kan tage hårdere metoder i brug, for det er jo en bandekrig det her!!

Vejen frem er altså at gøre hashhandlen synlig for alle, hmm.. At det så skulle gøre hashhandlen mere risikabel kan jeg ikke lige se hvorfor? Det er vel ikke kunderne de går primært efter, det er vel dem der sælger. Eller? Jeg fatter i hvert fald ikke København Politis taktik.

Jeg tror at Københavnerne hellere ville have genåbnet pusherstreet frem for at handlen skulle spredes ud over hele byen. Og det burde da være borgernes trivsel der kom i første række. Er det ikke derfor vi har en politistyrke?

Jeg tror ikke at dette nogensinde vil få en ende, efter lukningen af pusherstreet er der blevet skabt et nyt handelsmiljø som både er en forringelse for både alm. københavnere og hashkøbende kunder.

Politistyrker og hash-handlere er dømt til at skulle bekæmpe hinanden til evig tid, og nu skal det åbenbart foregå på alle offentlige gader i kbh. Er det virkeligt sådan vi gerne vil have verden til at se ud?

Hash er selvfølgelig ikke sundt. Hash kan være sudhedsskadeligt, men det giver ikke staten ret til at bestemme om hvorhvidt vi skal nyde det eller ej. De problemer der medfølger ved brugen af hash er skabt af den politik der bliver ført.

Et legalt kontrolleret marked er den eneste løsning jeg ser på problemet! For en genåbning af pusherstreet vil da skabe totalt kaos, eller hvad?

Relativistisk båthorn

Problemet med genåbning af PS er nok at de er for stædige mht deres normaliserings-idioti. De vil hellere ha' bande-krig end fredelige hash-rygere.
Hvis man prioriterer sådan er man da idiot (eller politi-stat's elsker)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hold kæft hvor er det godt klaret at hele artiklen handler om at den massive politiindsats har haft ingen effekt overhovedet, hvorefter hun så konkluderer at det har været en succes.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
jim fear skrev:
Hold kæft hvor er det godt klaret at hele artiklen handler om at den massive politiindsats har haft ingen effekt overhovedet, hvorefter hun så konkluderer at det har været en succes.

Hehe, den er for vild den her artikel. Faktisk synes jeg godt man kan sige at det har haft en effekt, bare i den negative retning. Folk er blevet mere utrykke, både hashrygerne, pusherne og den gængse borger. Pushere, der sikkert også kan skaffe våben, hælervare og hard drugs er kommet tætter på børne institutioner og andre steder hvor børn færdes. Der er kommet mere organiseret kriminalitet og flere skyderier på åben gade. Der er blevet brugt mange hundrede millioner kroner af politiets penge på ingen ting, udover nitternes, christianias besøgende og turisters irritation , samtidigt med at andre typer kriminalitet som vold og indbrud er vokset. Og sidste men ikke mindst, der er kommet dårligere hash på gaden, fyldt med bildæk og lakplader.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"På Israels Plads midt i København foregår der livlig hashhandel. Pladsen fungerer også som skolegård for en nærliggende skole. "
=
"I dag mener Hanne Bech Hansen dog, at indsatsen på Christiania og lukningen af hashklubber har været en succes: "

Yes.... Det fanme smukt.

Medlem
Brugeravatar

Det er den samme sang igen og igen. Beviserne er på bordet men politiet vil ikke stå ved deres fejl. Man kan have en vis sympati for at overmagten ikke vil finde sig i åbenlys hashhandel på PS, men for God's sake... Hvor var det en tåbelig, tåbelig beslutning. Jeg kan have ondt af af de betjente der har sluttet sig til styrken af noble årsager så som at beskytte borgerne for så at gå hen og blive en del af denne formålsløse storaktion.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Gad vide om hun kalder det en success for at tækkes politikernes dagsorden, eller for at signalere at politiet har success...?
Jeg kan ikke tro at hun rent faktisk seriøst mener at det er en success. Hun må vel trods alt have erfaring nok til at vide at det ikke virker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Citat:
Hashsalget er blevet mere synligt, og det er mere ubehageligt for borgerne, fordi de nu kan se, at der bliver handlet«,

Citat:
Jægersborggade på Nørrebro har beboerne længe været generet af åbenlyst hashsalg.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan det kan genere og være ubehageligt for folk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Seriøst? Du kan ikke se det kan gøre folk lidt utrygge når der står 8-10 rockere med kamphunde og sælger stoffer foran deres hoveddør?

Med hensyn til artiklen er det vel efterhånden klart de fra politiets side tilnærmelsesvis aldrig anerkender fejl. Det kunne være interessant at få nogle politikere indover, og se hvad deres holdning til situationen er, når de bliver gået på klingen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har da aldrig set dem stå med kamp-hunde, jeg har godt nok heller ikke været der så mange gange? Selv om de står med kamphunde vil jeg heller ikke blive generet eller utryg, for jeg ved de ikke gør mig noget. Tror folk at pusheren pludselig kunne finde på at tæve dem når de går forbi? Hvad skulle de få ud af det, udover at gøre endnu mere opmærksomme på sig selv? Pusherne passer sig selv og hvis man ikke er interesseret i at købe noget er det vel bare at gå forbi.
Jeg kan måske godt se at uvidende forældre kan være bekymret for at deres børn ender i et misbrug, fordi de kan se at hash er så let tilgængeligt, men det har den jo altid været og det vil den blive ved med.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har set dem stå med kamphunde. Jeg har oplevet at de er højtrøstede og larmende.

Desuden tror jeg ofte den type der sælger stoffer på gaden gerne gør Hr. og Fru Danmark utrygge - og det kan jeg sådan set godt forstå. Dertil har der det sidste års tid været tiltagende episoder hvor folk der sælger stoffer har forsøgt at likvidere hinanden med skydevåben - hvilket formodentligvis er endnu en grund til at folk ikke er helt trygge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]