Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 16:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
[iframe]http://jp.dk/nyviden/article1569332.ece[/iframe]

Syv kopper kaffe om dagen er da måske også lige i overkanten.

Moderator
Brugeravatar

Det har jeg faktisk oplevet, om end det ikke var en hallucination, men nærmere en synsforstyrrelse. Jeg var halvsent oppe om aftenen ved hjælp af espresso som den faste følgesvend, eftersom jeg skulle skrive opgave, da jeg kiggede over på en 1½ liters colaflaske, pulserede den, som om den trak vejret. Jeg troede umiddelbart det bare var overtræthed, men koffeinen kan da meget vel være en medhjælpende faktor, det var i hvert fald ikke små mængder der røg ned dengang, før jeg kvittede koffeinen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg kan da nemt ramme de syv kopper, og mokka kanden kommer da også sommetider igang. Er der tale om mokka i espresso kopper, eller almindelige kopper, for jeg plejer at drikke det af almindelige?

Gad vide om det er derfor jeg får så meget noia på om aftenen/natten, når jeg slukker musikken? Troede det var på grund af min tinnitus. Men koffein er et tveægget sværd; det er virkelig kanon og ville ikke undvære det om morgenen eller eftermiddagen, det giver lige et godt boost. Men kaffe smager for godt, især mokka. I perioder med store opgaver drikker jeg gerne 1,5 kande kaffe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
altså søvnløshed og mangel på søvn kan jo også få en til at hører stemmer, og få synsforstyrrelser/hallucinationer.
så hvis du holder dig vågen - på koffein - burde chancen jo være makant højere.

men jeg tror hvis man sammenligner med f. eks. amfetamin er det her vist ikke noget at frygte.
alle stimulanser (hvilket koffein også er) giver/kan give psykotiske tanker, i form af synsforstyrrelser/hallucinationer og diverse vrangsforestillinger, som at hører stemmer.

det bliver vist bare fastslået at dette er et stof, selvom det er lovligt og meget normalt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]