Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Bondam: Fri hash mod bandekrigen

Københavns Teknik- og miljøborgmester Klaus Bondam er klar til at indføre fri hash for at komme den raserende bandekrig til livs.
Af Peter Westermann
Sidst opdateret fredag den 20. februar 2009, 21:26

Hash, og de mange penge den fører med sig, er angiveligt et af stridspunkterne mellem de forskellige grupper i den københavnske bandekrig.

Derfor er Københavns Teknik- og miljøborgmester Klaus Bondam (R) klar til at indføre en såkaldt hollandsk model, hvor hash kan købes og ryges lovligt på caféer. Det vil sætte en stopper for den ulovlige hashhandel, og dermed de mange ulovlige penge som banderne kæmper om, mener han. Ifølge Klaus Bondam er der flere fordele ved modellen. - For det første kontrol og dernæst at slippe for, at der udkæmpes de her bandekrige, der jo egentlig handler om meget få mennesker, men som skaber utryghed for rigtig mange københavnere. Men vi må se i øjnene, at en del danskere bruger hash og derfor handle derefter, siger Klaus Bondam til DR. Diskussionen om fri hash har tidligere været i rampelyset i forbindelse med debatten om Christiania. Nu kan diskussionen igen blive aktuel for at dæmme op for bandekrigen.

http://www.berlingske.dk/article/200902 ... /90220051/
:rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Han er måske verdens sejeste bøsse... al respekt til ham

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg tvivler desværre på det kommer igennem, men det er altid godt når det kommer op til debat :)

Og må ærligt indrømme jeg har lidt svært ved at tage Bondam seriøst efter at have set langt fra lasvegas tyndt :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det ser jo ud til at der er flere og flere der vil lovliggøre hash. :)

Bondam skrev:
...hvor hash kan købes og ryges lovligt på caféer.

Betyder det så at han også vil gøre det lovligt at ryge indendørs på caféer igen?

Dedikeret medlem

Xtreme skrev:
Jeg tvivler desværre på det kommer igennem...

Det lader ikke til det.

[iframe]http://politiken.dk/politik/article654444.ece[/iframe]

Medlem
Brugeravatar

Vestager er også bare en indebrændt skøge de andre ikke gad at lege med i skolen, så nu vil hun bare ødelægge legen i stedet !

8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Man skulle jo næsten tro at Bondam havde bruger herinde :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det har han. han hedder Astral.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Halugenlampe skrev:
det har han. han hedder Astral.

Hahah... Det er vidst ikke kun hash'en ham her vil have legaliseret så! :D

Medlem
Brugeravatar

Han talte også i P3 her forleden.
Selvom det var et meget lille indslag synes jeg dog at det var helt fint.

MEN jeg er ved at brække mig over de skruppesløse idioter, som kalder sig værter; Bondam siger noget ala: "Der er jo helt almindelige borgere som du og jeg der ryger hash, og bliver tvunget ned til den lokale lædervest for at købe hans hash" hvorefter værterne skyder hans påstand til jorden og da indslaget er slut og han ikke kan argumentere for sin sag kalder de det for "hensynsløst spin" el. lign.
Synes det er fuldkommen latterligt af værterne, ikke blot fordi Bondam ikke har lov til at forsvare sin sag da de siger det, men også fordi de faktisk påstår at der IKKE er nogle almindelige borgere som faktisk ryger hash.

.. BAH

Medlem
Brugeravatar

Okay alle herinde der er normale og ryger hash kom med en hånd i vejret. Jeg starter. Jeg holder min hånd oppe i luften nu imens jeg ryger...

Og det er ikke fordi han bruger hensynsløs spin, han spinner bare ikke. Fordi spin er bare at manipulere folk, så man kan kneppe folks mentalitet og hjernevaske dem ´med hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert. Det er set så mange gange i historien, så hvorfor skulle det pludselig holde op`? Folk vil jo nemlig gerne have sådan et problem i et samfund. Fordi så er der de folk som vil slås for sin sag, og så resten som undlader at gøre ting for at højne deres forpulede undertrykte selvværd. Mista ill' do the right thing guys.

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
Okay alle herinde der er normale og ryger hash kom med en hånd i vejret. Jeg starter. Jeg holder min hånd oppe i luften nu imens jeg ryger...

8)

Bidrag gerne med et eller andet i stedet for at lege.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg syntes bare det er et dårligt argument, at skulle legalisere det pga. en banalitet som "bandekrig" fuck da lige det.. Jeg bliver sgu ikke mere tryg bare fordi der ikke er bandekrig.. Tværtimod!
Nu skyder nogen hinanden pga. penge og markedsandele, so what? Hvis de ikke havde udsigt til markedsandele ville de ikke skyde hinanden, men røve os andre... Og fuck husmurene på nørrebro, der er alligevel grafitti overalt og et skudhul i muren vidner vel bare om at der er liv i bydelen trods trafikomlægningen.. Så tag lige at gør den permanent tak..

Anyway, nuff said.. De bedste argumenter er dem der tager udgangspunkt i individets frihed og de må gerne være på baggrund af en håndfuld undersøgelser der bakker om cannabissens relative uskadelighed og konsekvenserne ved at kriminalisere unge livsnydere. Ja og så de abnorme beløb vi bruger på at håndhæve de love som ingen overholder alligevel... BITCH! Degrader betjentene til p-vagter og skriv flere bøder til store biler.

Medlem
Brugeravatar

Ja selvfølgelig er det ikke det bedste argument. Men hvis man kunne bevise at hash reelt set tager menneskeliv, fordi at det er ulovligt, og derfor vil redde liv at lovliggøre det, ville det være noget der kunne påvirke folk i en meget anden retning vil jeg tro :)

Okay Portuz så bidrag da :)
8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Blæste Nico skrev:
Ja selvfølgelig er det ikke det bedste argument. Men hvis man kunne bevise at hash reelt set tager menneskeliv, fordi at det er ulovligt, og derfor vil redde liv at lovliggøre det, ville det være noget der kunne påvirke folk i en meget anden retning vil jeg tro :)

Okay Portuz så bidrag da :)
8)

Det er faktisk slet ikke så dum en vinkel Nico, at prikke til folks samvittighed er effektivt.

Ja Portuz.. HAr du en decideret holdning eller skal du bare være pigesur? :lol:

Medlem
Brugeravatar

Hehe tror nu han er lidt efter mig generalt men, det er så også fordi jeg siger mange ting han ikke er enig i, og ikke har holdt regelsættet helt desværre...

Men Portuz vil meget gerne høre din mening om sagen

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I am a girl!!!!

Synes det er fedt nok en politiker står frem og siger den slags, men jeg ville rigtig gerne se det blive taget op i folketinget i stedet af nogle af de store drenge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
I am a girl!!!!

Synes det er fedt nok en politiker står frem og siger den slags, men jeg ville rigtig gerne se det blive taget op i folketinget i stedet af nogle af de store drenge.

Sikke en dyb analyse der bliver bidraget med fra selve moderatoren. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
I am a girl!!!!

Jo selvfølgelig er det mere effektivt når det er oppe og vende i folketings salen, men tanken skal jo luftes inden den tages til diskussion, så man skal jo starte et sted og så er det vel ikke det dårligste sted at kultur og teknik ministeren i København faktisk syntes det er en god idé at legalisere hash... Og selvom man kan have en useriøs tilgang til Bondams udtalelser, så vejer de jo lige så tungt som enhver anden politiker med en top post, på trods af hans arbejde med komedy..

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
Portuz skrev:
I am a girl!!!!

Jo selvfølgelig er det mere effektivt når det er oppe og vende i folketings salen, men tanken skal jo luftes inden den tages til diskussion, så man skal jo starte et sted og så er det vel ikke det dårligste sted at kultur og teknik ministeren i København faktisk syntes det er en god idé at legalisere hash... Og selvom man kan have en useriøs tilgang til Bondams udtalelser, så vejer de jo lige så tungt som enhver anden politiker med en top post, på trods af hans arbejde med komedy..

8)

Ja både og. Hans ord vejer jo desværre ikke de samme. Jeg synes det er pisse ærgeligt når en lidt mere i partiet kommer med et forslag der muligvis skulle kigges nærmere på og en højere oppe bare smadre det hele med en kæmpe bombe. "Vi går ikke ind for fri hash, derfor er det ikke til diskusion"

Der er for meget med at stramme lidt her og her, mon ikke det har en præventiv virkning osv.
Det er sgu ikke nok, hvorfor ikke prøve noget andet??? Når det samme metoder tydeligvis ikke virker, skulle man overveje at skifte fremgangsmåde. Det er ved at være på tide, jeg ville rigtig gerne opleve rockerlivet, bandelivet osv. hvis alt narko var lovlig.

John D. Rockefeller: Det er ikke min opgave at analyse, men at moderere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]