Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg er ikke sikker på om dette er rette forum, eller om tråden har været oppe før. Men nu er psychedelia.dk i følge BT.dk en "Narkoskole"

Jeg synes det er dybt frustrerende at sådan et stærkt ord bruges imod dette forum der er til for at hjælpe, ikke lære. Hvis de kendte bedre til politiken herinde ville de vide hvad det går ud på. Læs selv og bedøm:
http://www.bt.dk/danmark/dansk-narko-skole-paa-nettet

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Flyttet fra politik til medieforummet

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
god journalistik med masser af indhold :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er SÅ fordrejende en overskrift. Det værste er at overskriften ikke engang siger noget om indholdet i artiklen... Ved at han inkluderer det at vi har kontaktet Rindom for at advare om det batch 2C-B-fly som i virkeligheden var bromodragonfly, viser han os jo fra den mere ansvarlige og sympatiske side.

Men det er lidt træls at han skal fokusere SÅ meget på opiater, som jo egentlig udgør en ret lille del af hvad vi taler om herinde.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det bedste er næsten billeder der er til artiklen; En ornli' kanyle i armen.

Det beskriver jo virkelig psychedelia.dk bedre end 1000 ord kunne have gjort.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror nu ikke det er så slemt. Generelt opfører brugerne herinde sig meget ansvarligt, godt hjulpet af sidens admins. Psychedelia kunne godt være alt det medierne vil gøre det til, men det er det ikke.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
.... BT er nogle fucking narhoveder :D de ved slet ikke hvor mange kunder de mister nu

For at høre på deres lort skal man sku da være fucked up på stoffer for at tage det seriøst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Alt der er sket i forbindelse med denne episode er dybt tragisk, og netop Psychedelia, skal da have props for at gøre noget aktivt for at informere og udbrede nyheden. At BT så vælger at bruge den på denne måde, er helt ude i hampen.

Lad os nu bare håbe på at det ikke hele ikke kammer over med nye lovforslag, diverse smædekampagner og jeg skal komme efter dig. Denne forbandede sensationsjournalistik gavner ingen, og er fuldstændig overfladisk.

Senest rettet af BehindMind 15 nov 2009 23:04, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
BT er overfladisk infotainment til masserne. besynderlig artikkel. bortset fra billedet er den jo tilsyneladende neutral, men pga. den brede befolknings fordomme (især da det er BT segmentet vi taler om), kan den let opfattes negativt. jeg forstår bare ikke vinklen med de meningsløse udpluk.

som jeg læser artiklen, så må konklusionen være at vi informerer objektivt og advarer mod farlige stoffer. altså det sundhedsstyrelsen burde gøre.

Medlem
Brugeravatar

Selve indholdet kan vi med enighed kalde sober. Men deres blikfang er dybt latterligt. Dette er ikke en skole hvor folk lærer at stikke en kanyle i armen.
Den er lige modsat til at informere om farligheden ved euforiserende stoffer.
Hvis du endelig vil hoppe ud fra et fly, så husk lige faldskærmen.
Vi opfordre ikke folk til at hoppe ud, men lærer dem hvordan de pakker en faldskærm, billedligt talt.

Jeg ser tit folk herinde der bliver rost for at stoppe deres misbrug, og ikke nedgjort for at holde sig udenfor "samfundet".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
techno-tramperen skrev:
Selve indholdet kan vi med enighed kalde sober. Men deres blikfang er dybt latterligt. Dette er ikke en skole hvor folk lærer at stikke en kanyle i armen.
Den er lige modsat til at informere om farligheden ved euforiserende stoffer.
Hvis du endelig vil hoppe ud fra et fly, så husk lige faldskærmen.
Vi opfordre ikke folk til at hoppe ud, men lærer dem hvordan de pakker en faldskærm, billedligt talt.

Jeg ser tit folk herinde der bliver rost for at stoppe deres misbrug, og ikke nedgjort for at holde sig udenfor "samfundet".

Præcis !
jeg har enda kanyleskræk så det vil noget :D

jeg er blevet advaret før herinde inden jeg skulle til at tage et eller andet-
den her side har reddet mig for mange grimme oplevelser, den har enda fået mig til at smide nogle stoffer ud en del gange før, fordi kloge psy-brugere har frarådet mig at indtage det.

Medlem
Brugeravatar

Lizard: Det lader til at medierne som sædvanlig bare vil have en historie der får folk til at ryste i bukserne, og forarges.

Jeg vil gerne studerer til journalist. Jeg har dog på forhånd sagt til mig selv, at jeg aldrig vil synke så lavt for en forside historie. Jeg vil ikke skrive en lang
artikel om noget jeg mildest talt ikke fatter en skid af.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Come on, artiklen kan da ikke chokere nogen læsere. Siger ikke alle kender Psychedelia, men alle kan da forestille sig at der findes disse foraer på nettet.

Spild af tid at skrive den artikel, det er jo ikke ligefrem en forsidebasker. De kunne lige så godt skrive en artikel om, at man kan lære om stoffer ved at spørge folk der har prøvet eller studeret det. Flot.

Psychedelia lokker på ingen måde nye brugere til. Det er folks egen interesse der lokker dem til Psychedelia, som det bør være.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Flot, endnu en skamplet af en ussel artikkel - smukt.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: K-hole
BehindMind skrev:
Lad os nu bare håbe på at det ikke hele ikke kammer over med nye lovforslag, diverse smædekampagner og jeg skal komme efter dig. Denne forbandede sensationsjournalistik gavner ingen, og er fuldstændig overfladisk.

- Nemlig! Vi må bare håbe, at det ikke går hen og fører til lukning af hjemmesiden, som det fx er blevet med hjemmesider, der solgte "sniffeudstyr."

Trist og fordomsfuld journalistik. No doubt... :?

Medlem

Det er visuelt en latterlig fremstilling, men jeg kan ikke sige mig fri for, hverken at have taget flere forskellige stoffer og det hyppigere, som følge af min læsning på denne side. Jeg ville have eksperimenteret alligevel, men det er min opfattelse, at tråde herindefra også sætter gang i min planlægning. Planlægning som muligt nøgleord.
Desuden har siden vel et uddannelses mæssigt formål, i den forstand at der videregives de empiriske og videnskabentlige informationer, der er nyttige som stofbruger. Så denne viden betyder, at jeg i højere grad overvejer og kan overveje, i kraft af at jeg ved, hvad jeg har med at gøre.
Det betyder dog, at jeg til stadighed må overveje, om denne tryghed bliver til falsk tryghed og misbrug. I kampen for nødvendigheden af sider som denne, skal man ikke være blind overfor bivirkninger.

Mvh
Anarkrig

Medlem

Geografisk sted: K-hole
Godt synspunkt...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Artiklen er noget pis, men BT er BT... Psychedelia skal bare have thumbs up, da man lærer en hel masse herinde som virkelig kan bruges til noget. Man lærer hvad det er man udsætter sig for, og det er virkelig godt. Så jeg har ikke andet at sige end: "Screw you BT... Home!"! :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det irriterer mig at psy.dk ikke er kommet bedre ud af den artikel. Men med den diskussion finder man hurtigt ud af at folk har forskellige synspunkter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det er fandme denne side der har fået mig til at tænke over mit forbrug!! Jeg har styr på doser og det hele, efter at have læst denne side!! og laver ikke bare en "brian" hvor man sniffer alt og fucker sig op!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]