Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Citat:
Politiet rydder Pusherstreet - igen
25. mar. 2010 11.48 København

Politiet rykkede her til formiddag ind på Christiania for endnu en gang at rydde Pusher Street.

De opstillede hashboder er nu pillet ned, og politiet saver boderne til pindebrænde, skriver Ekstra Bladet på sin hjemmeside.

Rolig stemning
- Vi er jo lejlighedsvis derude, så det er rent rutinebesøg og selvfølgelig for at være tryghedsskabende i området, lyder det kort fra ordenspolitiets centrale vagtchef, Michael Poulsen, til avisen.

Trods besøget er stemningen dog fortsat rolig på fristaden. Politiet kan endnu ikke oplyse, om der er foretaget anholdelser i forbindelse med rydningen af den omstridte gade.

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/03/25/114354.htm

Insane psychedelia user!

Citat:

Rolig stemning
- Vi er jo lejlighedsvis derude, så det er rent rutinebesøg og selvfølgelig for at være tryghedsskabende i området, lyder det kort fra ordenspolitiets centrale vagtchef, Michael Poulsen, til avisen.

Ja! for hvis der er noget politiet kan er det at skabe tryghed..... :roll:

Senest rettet af Røvkussen 25 mar 2010 14:15, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg ved ikke om pusherne var varslet på forhånd, eller om de bare var rappe til at skjule hashen, ihvertfald var der Ingen hash-høst i politiaktion i fristaden

Medlem

F:C:A:R skrev:
Citat:

Rolig stemning

Ja! for hvis der er noget politiet kan er det at skabe tryghed..... :roll:

+1

Tryghed er sku nok det sidste de skaber.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Tamt nok. Jeg var derinde igår og der var en mægtig god stemning. (:

Hvad politiet lige præcis vil med bruge deres fangst af brædder til ligger mig uklart. Men vejret i dag er jo dejligt forårsagtig, så jeg tvivler nu på det får de store konsekvenser for handelen aus der stadt. Håhåhå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ahh, det var sku ellers lige ved at man var begyndt at synes det lignede det gode gamle staden man voksede op med... Trist. Rart at hører det ikke har skabt tumult, eller hashfangst! Nu tog de jo også lige plus 100 kg forleden ved færgen, så de har vel også nok at ryge på indtil de skal til at knalde folk på Rusgilde!

Dedikeret medlem

Øv altså! Nu skal pusherne jo endnu en gang et smut forbi Ikea. Det bliver slemt for pengepungen!

Site Webmaster
Brugeravatar

BT skrev:
Hashboder bygget op efter politiaktion
Da en stor politistyrke forlod Pusherstreet efter en stor politiaktion mod Christianias hashboder, blev ny hashbod på hjul kørt i stilling. Og salg igen åbnet.

Artikel på BT.dk

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Endu engang har politiet brugt ressourcer på at rydde pusher-street og endnu engang er det totalt forgæves.
Den dag folk stopper med at ryge hash, først den dag vil man se pusher-street gå til grunde.

Mon det bliver i den nærmeste fremtid?

Næppe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hold da kæft hvor er politiet latterlige. Hvorfor tager de ikke ud og opklarer nogen af de 100 indbrud der blev begået i går i stedet for?

Medlem
Brugeravatar

BJARNE PIS GO HOME :!:

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Morten på 14 skrev:
Hold da kæft hvor er politiet latterlige. Hvorfor tager de ikke ud og opklarer nogen af de 100 indbrud der blev begået i går i stedet for?

Er det et seriøst spørgsmål? Tsk. tsk.

Jeg arbejder til daglig med børn der allehånde mentale lidelser, herunder damp/adhd etc. Der er flere af dem, der gerne vil i praktik hos politiet eller militæret. Krage søger mage....
Når tingene ikke går efter deres hoved, kan de godt finde på at smadre nogle ting.

Hvad vil du helst? Pudre talkum på en vindueskarm, eller smadre noget? Hvis du vælger det sidste, skal du nok overveje at søge ind på politiskolen.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Bare grin af det. Politikerne får lidt tough-on-drugs show for pengene, og imorgen er det glemt igen, og alt ved det samme.

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Drupe skrev:
Bare grin af det. Politikerne får lidt tough-on-drugs show for pengene, og imorgen er det glemt igen, og alt ved det samme.

Hmm. Hvem er det lige der betaler for at de hersens politikere kan gøre den slags? I den her sag, er det fuldstændigt ligegyldigt om jeg er for eller imod en afkriminalisering af hash eller ej. Det er en meget dyr operation, der er fuldstændig forfejlet! Hvis de absolut skal gå efter hash, bør de vælge banderne og ikke Christiania. Det eneste de har opnået med de sidste mange års hærgen, er at forråe miljøet hvor der handles.

Men måske det er et mål i sig selv? Det retfærdiggør ihvertfald at poste flere af vore penge over i politiet.

Just my five cents....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mig som troede jeg skulle derind imorgen og nyde jeg havde påskeferie og ryge mig en lille pind og en lille øl ved siden af måske og slappe af derinde da stedet er så afslappende og lækkert.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Puny_pete skrev:
Mig som troede jeg skulle derind imorgen og nyde jeg havde påskeferie og ryge mig en lille pind og en lille øl ved siden af måske og slappe af derinde da stedet er så afslappende og lækkert.

Nej du skal holde dig langt væk fra Christiania når politiet ikke er der! Det er jo en krigszone derinde, som kun er sikker at befærde sig i, mens politiet er tilstede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er det jo også snart slut med det aller aller sidste glimt af frihed i danmark.. suk!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Arthur Spooner skrev:
Så er det jo også snart slut med det aller aller sidste glimt af frihed i danmark.. suk!

Lad nu være med at overdramatisere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Arthur Spooner skrev:

Lad nu være med at overdramatisere.

Nej!!!11

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
LOL
Citat:
Pusherens første embedshandling var at klaske en stor klump hash højlydt ned i bordpladen og erklære salget for åbent.

Ja det er da til at grine af. Men desværre har vi en umenneskelig regering (ja og de fleste andre partier på borgen), på et tidspunkt kan de blive sure nok, så er jeg ikke 1 sekund i tvivl om de ikke tøver med at sætte militæret ind og smide alle ud, barikadere det hele og så er det SLUT.

Det sker imo på et tidspunkt, medmindre vi får en mere humanistisk regering der syntes det giver mening at bruge samfundets penge og politiets kræfter på noget mere fornuftigt.

Så nyd det mens det varer, ikke kun hashsalget, men også fristaden. Men den mængde af frygt der er opbygget i samfundet i dag får vi nok ingen ny regering med nosser til at tage en endelig beslutning, derfor frygter jeg som tidligere nævnt at de vælger den ultimative og endelige løsning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]