Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Citat:
To polske mænd er ved retten i Helsingør idømt hårde straffe på 16 og 10 års fængsel for at have haft et narkolaboratorium, hvor de ompakkede og fortyndede forskellige former for narkotika.

I et hus på Gurrehavegårdsvej 40 i Helsinge havde de to mænd 29 kilo amfetamin og 3,6 kilo kokain samt fortyndingsstoffer til at fremstille 66 kilo kokain eller amfetamin.

Tilfredhed med hårde straffe
Narkoen blev fundet ved en ransagning og i dagene forinden havde de to mænd solgt yderligere mindst fem kilo kokain.

Anklagemyndigheden er tilfreds med de hårde domme til de to mænd, der ud over fængselsstraffe også er blevet udvist af Danmark for bestandig.

- Denne sag handler om store mængder af narkotika, så det er alvorlig kriminalitet, de har begået. Derfor er vi umiddelbart tilfredse med dommene, siger politiassessor Peter Østergaard, Nordsjællands Politi.

Prøvede at flygte
Den 38-årige Rafal Borowiec blev idømt 16 års fængsel, fordi retten anser ham for at være hovedmanden, og fordi han har en reststraf på tre et halvt år fra to tidligere narkodomme.

Hans landsmand, den 49-årige Krzysziof Kijas, slap med 10 år bag tremmer, fordi retten mener, at han har spillet en mere underordnet rolle i sagen.

Han blev imidlertid også dømt for et overfald på en fængselsfunktionær, som han prøvede at bedøve for at flygte fra arresten i Hillerød.

Oven i fængselsstraffen blev de to mænd begge udvist af Danmark for bestandig.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimin ... 140132.htm

16 år i fængsel for at ompakke noget skide pulver :oops: så skammer man sig lidt over at bo i dette fascistland.

iøvrigt, hvis ca. 30 kg rene stoffer blev fortyndet til 66 kg færdigt produkt, så er de da blandt de mere hæderlige pushere :P

og panserbasserne er naturligvis glade og stolte. fuckin' idioter :x

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg fik kvalme da jeg læste historien på DR.
Grundet dæmoniseringen af "stoffer", accepteres det generelt i befolkningen, at folk frarøves deres frihed i 16 år uden de på nogen måde har forvoldt andre skade.

Jeg skal love for at de får sendt deres "rigtige signaler" - FØJ!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja straffen er høj men altså.......... er det ikke på tide der sker noget ?
Det er fair, bliver man nakket må man tage straffen, kan man ikke tåle straffen skal man ikke lave lort.

Nu kan vi da bare håbe på at dommen for vold og voldtægt / mord også stiger ? det ville da være dejligt hvis sådan en kunne få 10 -16 år også.
De skal jo starte et sted.. og ved godt i vil hade mig for at skrive det her, men sådan er livet altså.
Jeg vil ikke sidde og have ondt at to polske idioter, fordi de blev nakket, slet ikke når jeg selv mener det er fair.

Og ja det er langt tid af deres liv, men hvis de nu var blevet taget i polen ?
Nu kender jeg ikke straffen for sådan noget derover, men det kunne tænkes at den var noget hårdere... ?
Jeg har kun en ting at sige til det ( så ka de lære det, så ka de lære det ! )

Lad os nu se det i øjnene, de er sikkert skyld i meget glæde men måske også meget sorg.
Og det var måske på tide de blev nakket.

Site Webmaster
Brugeravatar

eskapisme skrev:
Det er fair, bliver man nakket må man tage straffen, kan man ikke tåle straffen skal man ikke lave lort.

Vrøvl. Narko lovgivningen er dybt uretfærdig, det er ikke fair at folks livs bliver ødelagt af den.

eskapisme skrev:
Nu kan vi da bare håbe på at dommen for vold og voldtægt / mord også stiger ? det ville da være dejligt hvis sådan en kunne få 10 -16 år også.

Med hvilket formål?

eskapisme skrev:
Jeg vil ikke sidde og have ondt at to polske idioter, fordi de blev nakket, slet ikke når jeg selv mener det er fair.

Hvordan er det fair at deres liv bliver ødelagt, når det eneste de har gjort er at fremstille et produkt, mange mennesker gerne vil have?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
eskapisme skrev:
Ja straffen er høj men altså.......... er det ikke på tide der sker noget ?

Jeg er enig i at man skal være sig bevidst, hvilke konsekvenser ens ulovlige handlinger kan have, og at det ikke kan komme som en overraskelse at straffen er hård hvis man bliver nakket. Men det lyder nærmest som om du mener, at man slet ikke må opponere mod love og straffe man er uenig i.

Citat:
De skal jo starte et sted.. og ved godt i vil hade mig for at skrive det her, men sådan er livet altså.

Jeg synes det er ærgeligt at endnu en person tror på ideén med "at hårdere straffe er vejen frem". Folk blive ikke mindre kriminelle af at sidde i fængsel, tværtimod.

Citat:
Og ja det er langt tid af deres liv, men hvis de nu var blevet taget i polen ?
Nu kender jeg ikke straffen for sådan noget derover, men det kunne tænkes at den var noget hårdere... ?
Jeg har kun en ting at sige til det ( så ka de lære det, så ka de lære det ! )
Du virker jo nærmest glad over at de skal sidde i et fængsel de næste 10 og 16 år, må jeg spørge hvorfor? Hvem har de gjort noget ondt? Hvem gavner det at de sidder i fængsel?

Citat:
Lad os nu se det i øjnene, de er sikkert skyld i meget glæde men måske også meget sorg.
Og det var måske på tide de blev nakket.

:roll: Hold nu op! Folk er selv ansvarlige for at tage stoffer. Det er heller ikke Carlsbergs skyld at der findes alkoholikere. Eller Audis skyld at folk kører +200 km/t med hovedet under armen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
16år...damn.

Men det har været en lækkerbisken at fange. Sikke et eksempel at statuere!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Gad vide hvad der sker i sådan nogle sager, hvis stoffer blev lovlige, imens folk sidder inde i fængsel for netop stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er vist ret søgt at kalde det en fabrik. De har bare skaffet noget narko og har cuttet det, ikke andet. Hvis nu de havde haft et kæmpe lab kunne man kalde det en fabrik.

Morten på 14 skrev:
Gad vide hvad der sker i sådan nogle sager, hvis stoffer blev lovlige, imens folk sidder inde i fængsel for netop stoffer.

Benådning ville da være det eneste rigtige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Vrøvl. Narko lovgivningen er dybt uretfærdig, det er ikke fair at folks livs bliver ødelagt af den.

Narkolovgivningen er helt retfærdig, og syndes at de andre straffe burde stige gevaldigt, til hvilket formål ? hvad tror du ?
Ville det da være bedre bare at lade folk gå ustraffet for alt deres lort.
NEJ! folk skal have deres straf, og jo længere tid tosserne er spæret inde jo bedre.
Om de så har myrdet eller solgt tons af narko er jeg ligeglad med, ulovligt er ulovligt, bliver man nuppet må man tage straffen.

Det er fair nok at deres liv bliver ødelagt, for de vidste at det kunne gå hen og blive risikoen.,
De kunne ligeså godt været blevet nakket i noget bande oprør, eller andet, måske var det heldigt politiet noget at stoppe dem imens legen var god.
Nu for det jo en masse tid til at tænke sig om, der er også mange mennesker der vil have snuff ? hvorfor skal folk der producere sådan noget i fængsel ? der er jo massere der vil have det ;)

Citat:
Jeg er enig i at man skal være sig bevidst, hvilke konsekvenser ens ulovlige handlinger kan have, og at det ikke kan komme som en overraskelse at straffen er hård hvis man bliver nakket. Men det lyder nærmest som om du mener, at man slet ikke må opponere mod love og straffe man er uenig i.

Sagtens, men at pive over den og at det er så buuhu uretfærdigt syndes jeg ikke.
Og det er da fint at udtrykke at man får " kvalme " ved at se det osv..... men det siger en pedofil jo nok også når han ser en anden pedo blive dømt
( ej det for dårligt ! nu kan han ikke rykke i børn mere ! stakkel )

Citat:
Jeg synes det er ærgeligt at endnu en person tror på ideén med "at hårdere straffe er vejen frem". Folk blive ikke mindre kriminelle af at sidde i fængsel, tværtimod.

Nej sikkert ikke, men efter 16 år i spjældet ville jeg da fortjene at ryge 16 år ind igen, hvis jeg gik ud og lavede det samme.
Så er man da komplet idiot, og så trænger man åbenbart til 16 år mere fordi man ikke lærte noget.

Citat:
Du virker jo nærmest glad over at de skal sidde i et fængsel de næste 10 og 16 år, må jeg spørge hvorfor? Hvem har de gjort noget ondt? Hvem gavner det at de sidder i fængsel?

Jeg er ikke direkte glad men skam heller ikke ked af det ?
hvem de har gjort ondt ? det ved jeg nu ikke, siden ham den ene forsøger desperat at " bedøve " vagten,
må de begge da være nogle blæste knaldperler, og om de har gjort folk ondt er jo ikke til at sige,
det kan du ikke sige, og det kan jeg ikke sige noget om... for det ved vi ikke noget om.

Citat:
:roll: Hold nu op! Folk er selv ansvarlige for at tage stoffer. Det er heller ikke Carlsbergs skyld at der findes alkoholikere. Eller Audis skyld at folk kører +200 km/t med hovedet under armen.

Helt rigtigt, men vi kender ikke de her gutter, de kunne være sådan nogle der hældte GHB i unge pigers disko-saft ;) hvem ved ?
gør du ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
yeti skrev:

Morten på 14 skrev:

Ville det nu også det?
Deres handlinger var jo ulovlige da de begik dem...
(jeg er egentlig enig med dig, men alligevel synes jeg at dette spørgsmål skal med :))

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eskapisme skrev:
Citat:

Narkolovgivningen er helt retfærdig, og syndes at de andre straffe burde stige gevaldigt, til hvilket formål ? hvad tror du ?
NEJ! folk skal have deres straf, og jo længere tid tosserne er spæret inde jo bedre.
Om de så har myrdet eller solgt tons af narko er jeg ligeglad med, ulovligt er ulovligt, bliver man nuppet må man tage straffen.

Saa det er ligegyldigt hvilken lov der tales om? Du mener altsaa at det var fint at joederne blev forfulgt i nazityskland, for det var jo saadan loven var?

Citat:
Det er fair nok at deres liv bliver ødelagt, for de vidste at det kunne gå hen og blive risikoen.,
De kunne ligeså godt været blevet nakket i noget bande oprør, eller andet, måske var det heldigt politiet noget at stoppe dem imens legen var god.
Nu for det jo en masse tid til at tænke sig om, der er også mange mennesker der vil have snuff ? hvorfor skal folk der producere sådan noget i fængsel ? der er jo massere der vil have det ;)

For det foerste: Det er ganske rigtigt at det nu, hvor narko er ulovligt, er meget muligt at disse mennesker er involveret i en kriminel organisation. Men det er ikke et argument for at straffe dem for narkoforbrydelser, tvaertimod er det mere et argument for at legalisere narkoen for dermed at tage en enorm indtaegtskilde ud af haenderne paa de kriminelle organisationer.
For det andet: Du kan ikke med rimelighed sammenligne forbrydelser hvor man skader andre med sin handling, med en "forbrydelse" hvor man hoejst risikerer at skade sig selv, saasom indtagelse af narko. Der er simpelthen fundamental forskel.

Citat:
Citat:

Sagtens, men at pive over den og at det er så buuhu uretfærdigt syndes jeg ikke.
Og det er da fint at udtrykke at man får " kvalme " ved at se det osv..... men det siger en pedofil jo nok også når han ser en anden pedo blive dømt
( ej det for dårligt ! nu kan han ikke rykke i børn mere ! stakkel )

Her goer du det igen. Laes mit svar ovenfor.

Citat:
Citat:

Nej sikkert ikke, men efter 16 år i spjældet ville jeg da fortjene at ryge 16 år ind igen, hvis jeg gik ud og lavede det samme.
Så er man da komplet idiot, og så trænger man åbenbart til 16 år mere fordi man ikke lærte noget.

Jeg gaar ud fra at du tager stoffer, eftersom du skriver her paa siden. Eftersom du goer dette, koeber du dem jo nok et sted. Dermed muliggoer du at ovennaevnte mennesker kan tjene styrtende paa deres forretninger, og saa fortjener du vel ogsaa 16 aar i faengsel? Og hvis ikke du fatter det efter 16 aar, saa kan du da faa 16 mere oveni. Det er jo kun rimeligt, ikke?

Citat:
Citat:

Jeg er ikke direkte glad men skam heller ikke ked af det ?
hvem de har gjort ondt ? det ved jeg nu ikke, siden ham den ene forsøger desperat at " bedøve " vagten,
må de begge da være nogle blæste knaldperler, og om de har gjort folk ondt er jo ikke til at sige,
det kan du ikke sige, og det kan jeg ikke sige noget om... for det ved vi ikke noget om.

Du er stadig noedt til at adskille tingene. Det er klart at en voldshandling som den du naevner generelt er strafbar, og dette med fuld rimelighed, eftersom den gaar ud over andre end personen som udfoerer den. Man kan saa overveje om ikke det sker under formildende omstaendigheder, nemlig i et forsoeg paa at undslippe et i mine oejne helt urimeligt overgreb, faengsling pga en offerloes forbrydelse. Men det har i hvert fald intet at goere med at han har gjort nogen ondt ved at saelge narko.

Citat:
Citat:

Helt rigtigt, men vi kender ikke de her gutter, de kunne være sådan nogle der hældte GHB i unge pigers disko-saft ;) hvem ved ?
gør du ?

Og paa grund af denne uvished maa vi hellere straffe dem for en sikkerheds skyld?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nomad skrev:
yeti skrev:

Morten på 14 skrev:

Ville det nu også det?
Deres handlinger var jo ulovlige da de begik dem...
(jeg er egentlig enig med dig, men alligevel synes jeg at dette spørgsmål skal med :))

Hvis man fjerner en lov er det vel fordi den var uhensigtsmaessig, og saa er det vel rimeligt at man om ikke giver erstatning, saa i det mindste standser alle de uhensigtsmaessige konsekvenser den maatte have, ved samme lejlighed. Det giver mening for mig i hvert fald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
eskapisme skrev:

Hvis narkolovgivningen er så retfærdig, så synes jeg da du skal gå ned og melde dig selv? Du er jo åbenbart af den holdning at du selv burde sidde i fængsel? (Går ud fra du bruger narko siden du er her på siden).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener ikke selv at jeg tager noget " narko " nej :)
og nejnejnej... jeg mener ikke jeg selv fortjener fængsel, jeg fortjener måske en straf hvis jeg er så dum at blive nakket med nogle gram tjald som jeg nogle gange har på mig,
hvis jeg bliver nakket er jeg selv ude om det, det samme gælder hvis jeg køber copi dvder, jeg for en bøde for at have købt dem, men ikke noget specialt i forhold til hvad ham der downloader dem og brænder dem og sælger dem får.
Og det er helt fair i mine øjne, og jeg har ikke ejet en mindre narkofarbrik, så jeg fortjener ikke 16 år i fængsel nej, tænk dig nu lidt om ikke ?

Ja okay du trak jødekortet jeg trak voldtægstkortet, fair nok.
Men nu kan det jo ikke rigtig sammenlignes syndes jeg.
For så igen, skal en voldtægtforbryder eller morder bare have lov til at gøre hvad han vil, fordi han føler trang til at bryde loven ?
Jeg mener bare at bliver man fanget fortjener man en straf ( voldtægtsforbrydere osv fortjener selvf altid en straf ! )

Men det er jo en katten efter musen, og fanger musen dig for du skræmmer, kan du ikke tage det så bliv nede i dit mussehul :)
Jeg gider ikke rigtig at skændes om det her, prøvede bare at udtrykke min mening, og som jeg skrev vidste jeg at nogle af jer ville blive pisset af, men helt ærligt ?

Skal det de da have lov til at gå ustraffet fri syndes i ? VIRKELIG ?
og hvad ville det hjælpe ?

( HØHØ MERE NARKO TIL MIG )

nej.. hvad ville det hjælpe ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Folk der cutter rene substanser for at tjene på det bør modtage en straf. Det er cuttede og beskidte stoffer der står for en del af bivirkningerne ved rusmiddelindtag.

Jeg har ingen empati for polske gangstere der højst sandsynligt også udøver vold og lign. da de mængder stoffer de forhandler udgør en betydelig bunke penge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:
Folk der cutter rene substanser for at tjene på det bør modtage en straf. Det er cuttede og beskidte stoffer der står for en del af bivirkningerne ved rusmiddelindtag.

Jeg har ingen empati for polske gangstere der højst sandsynligt også udøver vold og lign. da de mængder stoffer de forhandler udgør en betydelig bunke penge.

Jeg er for saa vidt enig i at det er noget lort at cutte stoffer, og at det burde vaere strafbart (medmindre man skriver det praecise indhold i en medfoelgende deklaration). Jeg er ogsaa enig i at gangstere som udoever vold boer straffes. Men saa fang dem da i en voldelig handling istedet for at straffe dem for noget der dybest set ikke burde vaere strafbart?

Jeg tror egentlig ikke vi er saa uenige naar det kommer til stykket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:

Word !
jeg skulle vist bare have sagt det så velformuleret her, så var folk åbenbart blevet mælam ?
eller har det pludselig noget med brugeren at gøre ?

men ja.. puha ! grimme cuttere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Eskapisme. Prøv at læs dette igen :D

eskapisme skrev:
For så igen, skal en voldtægtforbryder eller morder bare have lov til at gøre hvad han vil, fordi han føler trang til at bryde loven ?

yeti skrev:
Du kan ikke med rimelighed sammenligne forbrydelser hvor man skader andre med sin handling, med en "forbrydelse" hvor man hoejst risikerer at skade sig selv, saasom indtagelse af narko. Der er simpelthen fundamental forskel.

og

eskapisme skrev:
Og det er helt fair i mine øjne, og jeg har ikke ejet en mindre narkofarbrik, så jeg fortjener ikke 16 år i fængsel nej, tænk dig nu lidt om ikke ?

jim fear skrev:
Hvis narkolovgivningen er så retfærdig, så synes jeg da du skal gå ned og melde dig selv? Du er jo åbenbart af den holdning at du selv burde sidde i fængsel? (Går ud fra du bruger narko siden du er her på siden).

Medlem

rbp skrev:
eskapisme skrev:

eskapisme skrev:

Med hvilket formål?

eskapisme skrev:

Hvordan er det fair at deres liv bliver ødelagt, når det eneste de har gjort er at fremstille et produkt, mange mennesker gerne vil have?

Hvor lever du ? Det er ulovligt, desværre, men sådan er det! Get used to it! Dude, don't do the crime if you can't do the time. Det passer mig udemærket det producere det, men hvis de bliver taget så er det bare øv. Det er en risiko de begge to har vidst de har taget.
Ang. det med mordere og deres tid i spjældet, synes jeg skulle hæves. Og formålet ? Hmm, måske at slå et andet menneske ihjel slet ikke er iorden ? Og at du ikke skal slippe godt fra noget så usselt som at slå ihjel eller voldtage `?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

præcis.

Og på en eller anden måde kan det at eje en narkofabrik i politiets øjne også føre andre til skade.
De tænker straks på at folk doper folk.
De tænker straks på at folk ikke ved hvad de indetager når de indetager det, og man kan jo se på mange tråde herinde,
at sådan er det jo desværre, tit får folk noget de ikke ved hvad er.
Det kan jo være livsfarligt, og det er jo op til brugeren selv ja at tage risikoen, men sådan ser vores kære politi ikke på den.
Og jeg kan tænke på mange måder at folk kan komme til skade på via stoffer ( i nogenlunde uskyld )

Prøv at se på min egen tråd jeg lavede idag med grøn mdma.

Havde jeg været et dumt og uærligt svin havde jeg måske købt det grønne mdma,
sagt god for den uden at vide noget om det, og serveret den for min uvidende kæreste som stoler på mig, og stoler på hun er tryg.
Jeg kunne jo sagtens være sådan et godtroende fjols og tro på den var god nok og der intet skete.
Og hvad så hvis der skete noget, delvist min skyld ja, og hendes egen fordi hun tog risikoen, men hvad med dem der lavede lortet ?

På en eller anden måde er der altid sådan nogle bagmænd der er skyldige i mord og ulykker,
det er ikke sikkert det lige var dem der, de polske , men det må jo være nogen der sender gift som røde hjerter osv ud på markedet ikke ?

Der er jo også folk der sender godt materiale ud på markedet, bevares.
Men dem kan man jo ikke til at skelne fra hinanden hvis i spørg politiet.

Derfor syndes jeg de fortjener deres straf, som sagt så mange gange før nu i denne tråd,
Du skal ikke stjæle slik fra mormors slikskrin hvis du ikke kan tåle et slask med bæltet over rygraden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]