Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Tager hårde stoffer i TV-eksperiment

Et engelsk dokumentarprogram viser effekterne af forskellige ulovlige stoffer i et kontrolleret eksperiment

Den engelske TV-station Channel4 viser senere i år en dokumentarserie i fire dele om narkotika og dens effekt på menneskekroppen.

Som en del af serien skal frivillige forsøgspersoner selv afprøve forskellige ulovlige hårde stoffer.

Da forsøgene foregår i kontrollerede omgivelser og som led i et eksperiment, så er det ikke forbudt ifølge engelsk lov. Det skriver The Sun.

Et modigt eksperiment
Channel4s kreative direktør, Jay Hunter, udtaler, at eksperimentet er modigt.

- Det her er et fantastisk modigt eksperiment om de effekter, disse stoffer har på mennesker i et klinisk miljø.

Redigeringsschef på Channel4, David Glover, tilføjer;

- Seerne kan selv se effekterne af disse stoffer i videnskabelige detaljer.

Seerne klager
Channel 4s eksperiment har dog allerede nu mødt modstand.

Vivienne Pattison fra interesseorganisationen Media Watch UK er bange for, at eksperimentet vil tilskynde teenagere til at tage stoffer.

En forælder til teenagebørn har således udtalt til The Sun;

- Jeg har ikke lyst til at vise mine børn, hvordan man tager stoffer. Det kan risikere at tilskynde dem til det.

England er det land i EU, der har det højeste forbrug af amfetamin og kokain.

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php ... 82923.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spændende... Bliver interessant at se både den vinkel man anligger i programmet og ikke mindst konklusionen...

Har meget svært ved at tro på billedet der vises af de hårde stoffer bliver mildere end den nuværende "offentlige mening" - det ville jo decideret kunne flytte grænser, stemmer og ikke mindst cashflow (fra tobaks- og spiritusproducenterne).
Og rigtig interessant bliver det at se om de behændigt undgår MDMA i forsøget - det har jo haft en helt særlig rolle i den engelske rusmiddelpolitik de senere år 8)

Tillader mig at være pessimist og forvente vi kommer til at se nogle rigtig sørgelige skæbner, som rigtig kan bekræfte hr og fru Fish 'n' Chips fordomme mht. hårde stoffer... men håber da jeg tager fejl :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Programformatet er fra det hollanske program "Spuiten en Slikken". Jeg fandt nogle stykker med engelske undertekster. Her er programmerne med amfetamin, Ecstasy og kokain:

http://dotsub.com/view/5f43542a-945d-4f ... 796936449e

@LSDrejø,

jeg tvivler meget på, at det bliver, som du ikke håber. Jeg tror helt klart, at det bliver meget lig ovenstående, "originalen".

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg hopper sgu nok med på pessimisme vognen, selvom det dog lyder utroligt interessant. Har set alle de hollandske programmer, de virker dog lidt farvede, eller også er det bare mig der er farvet :D . Håber virkelig at de forholder sig så neutralt som muligt, det er fedt at få havet tabuer frem i lyset :)

Edit: Nogen der ved om de også kommer ind på de psykedeliske stoffer, ligesom de gør i det hollandske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:D  skrev:
jeg tvivler meget på, at det bliver, som du ikke håber. Jeg tror helt klart, at det bliver meget lig ovenstående, "originalen".

Ahh jeg kan slet ikke magte den sætning der :? Bliver som jeg ikke håber - altså du mener det bliver fornuftigt?

Har set de klip du har postet og synes ikke de er så slemme som jeg frygtede... Det er lidt for meget "show" måske; men ud fra teksterne virker det ikke specielt fordømmende synes jeg... Og hvor det bare luner det smil han får på efter nogle minutter :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]