Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Dette er ikke super nyt. Men jeg ser det først nu, og der er ikke andre tråde om det på boardet, så andre har måske heller ikke set det.

http://articles.latimes.com/2011/jun/22 ... s-20110621
Der er link til alle 9 billeder i bunden af artiklen.

IMO er det latterligt. Før havde advarslerne en oplysende karakter, der appellerede til folks fornuft. De nye er en decideret skræmme kampagne, der i alt for høj grad spiller på folks følelser. Hvilket jeg ikke mener er en etisk korrekt måde at agere på, når man er en stat.

Det eneste positive er, at man får det indtryk, at tobaks lobbyen i USA ikke længere er så stærk.

Site Webmaster
Brugeravatar

Billede

Billede

Det skal nok virke.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, det var så de mest failede du pillede ud der.

Men den her er altså nasty
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det der er da ingenting... Jeg tog et par pakker med hjem fra Thailand til mine forældre, i håb om det kunne give dem lidt at tænke over... Der var virkelig grumme billeder på af alt fra rygerlunger til tænder der var helt færdige :shock:

Fandt lige et par stykker via Google - det var ikke helt de samme jeg havde; men det var i samme stil

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
antidote4reality skrev:
Billede

øøøøh, det ligner sgu mere skader fra crackrygning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
LSDrejø skrev:
Det der er da ingenting... Jeg tog et par pakker med hjem fra Thailand til mine forældre, i håb om det kunne give dem lidt at tænke over... Der var virkelig grumme billeder på af alt fra rygerlunger til tænder der var helt færdige :shock:

Fandt lige et par stykker via Google - det var ikke helt de samme jeg havde; men det var i samme stil

Har haft fat i nogle af de pakker før :S
Det er nok de mest effektive advarsler jeg har set på pakkerne. Fik det da i hvert fald selv lidt spøjst hver gang jeg sad med en smøg i kæften, og fik kigget på pakken.

Junior medlem
Brugeravatar

Teksten på pakkerne kunne jeg gå med til, men grafiske billeder er for meget. Der er ikke noget galt at vi bliver oplyst om følgerne/konsekvenserne af at bruge/indtage et produkt (det frie marked har ikke altid de bedste intentioner), men lige frem at prøve at skræmme folk væk fra brugen af et produkt er nu for meget statslig indblanding i markedet til at jeg kan hoppe med om bord. Men en kan ikke at undgå at tænke hvorfor cigaretter og tobak, hvorfor ikke sætte fede mennesker og advarsler på McD-mad?

Citat:
I’m not quite sure how to read the intentions here but it’s always a safe bet that when fingers of public morality start wagging, it’s usually as a sideshow to distract the poor and middle class from fighting for the bigger solutions to bigger problems. Unions almost dead? Middle class disappearing? Pollution causing tornadoes and droughts and blizzards? Education underfunded? Wall Street feeding itself on the nightmares of your children? No health care? Wait…but aren’t you a SMOKER?

http://www.full-stop.net/2011/06/22/blog/scott-beauchamp/faces-of-death/

Måske er det formålet at samle folk om en fælles fjende og på et ret letkøbt fælles moralsk grundlag for at fjerne fokus fra de større problemer. Who knows.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for kommentar og link Steve McQueen. Interessant analyse!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]