Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.dr.dk/sundhed/Alkohol/Artikler/2011/1207173926.htm

Synes umiddelbart at det lyder som god idé og endda en tanke man også kunne overføre til fremtidigt hash-salg mm..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Helt enig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Stop for udskænkning af alkohol kl. 2... nej tak.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det kommer man nok ikke langt med i Danmark. Først, fordi danskere elsker at drikke, alt for meget. Og fordi vi ikke kan se længere end det der står foran os (mht. lavere kriminalitet m.m.), men sådan er det som regel med det typiske mennesker i alle kulturer/samfund. Danskerne kan dog godt lide at bare nyde deres eget lille liv, og helst ikke have at hverken politi eller en lovgivning/lukketid ændrer på det.

Ser ikke noget galt i forslaget. :P

Admin
Brugeravatar

Jeg er principielt set imod at opdrage på folk på den måde. At forsøge at reducere kriminalitet og skader gennem stramninger har aldrig været en god idé imo. Det taler ikke til folks fornuft. Som netop er stedet, man bør starte, hvis man ønsker, at folk passer bedre på sig selv.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Horesta (som bliver ramt på deres levebrød) er selvfølgelig også på banen med en (forudsigelig) kommentar.

Personligt synes jeg det kunne være fint at prøve det i en periode og se hvad der sker...

Bor selv i en større provinsby, hvor udvalget af barer og diskoteker ikke er imponerende, men alligevel er der som regel gabende tomt alle steder indtil kl 0100... Det betyder folk sandsynligvis sidder hjemme og drikker sig lamme inden de kommer i byen, hvor de så forsætter med at hælde i hovedet.
Jeg er iøvrigt nabo til et vershus som af uforståelige årsager har fået en bevilling til kl 0900 - det betyder alle dem, som ikke er klar til at gå hjem, kommer valfartende derned kl 5 når diskotekerne lukker... Folk er larmende, svinende og øretæverne sidder løst - det er tydeligt at de fleste burde været gået hjem i seng i stedet for.
Endnu værre bliver det så når de lukker kl 0900 og vipper folk ud - så starter det hele forfra, ofte med lidt ekstra kul på... Men det ebber hurtigt ud og folk forsvinder fordi der ikke længere er noget, som holder på dem (baren).

Mit personlige gæt er at hvis lukketiden bliver kl 2, så springer mange hjemmefesterne over og går tidligere i byen - og i modsætning til Horesta har jeg ikke penge i klemme plus jeg har boet der hvor det sker i byen i over 10 år og min erfaring er at folk smutter ret hurtigt efter det sidste sted har lukket... af den simple årsag at de hurtigt løber tør for drikkevarer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
LSDrejø: Jeg kender nogle danskere som er flyttet til Sverige og har oplevet effekten af at byen lukker kl. 2. Det fører til mange flere privatfester, hvor folk i stedet for at være voldelige og provokerende på gaden, er det i folks private hjem, hvor politiet ikke i samme grad ser det som hvis det var på gaden, og derfor ikke tæller det med i statistikkerne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kan godt se det måske ikke er så smart at lave restriktioner på hvornår udskænkningen skal stoppe - men jeg synes bare det er en fed idé at uddanne barpersonalet i at håndtere mennesker der er for fulde, og evt. hvordan man får dem til holde lidt igen... Lyder måske lidt som en utopi nu hvor jeg gentager det for mig selv, men at tale for moderation, må da netop være at tale til folks fornuft...?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Flere forbud på vej. Jeg glæder mig til den dag man skal søge om at gå uden for sin dør.

Det eneste jeg kan se positivt ved det er uddannelse af bar personale.

Medlem
Brugeravatar

Uddannelse, ja tak. Forbud, nej tak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]