Horesta (som bliver ramt på deres levebrød) er selvfølgelig også på banen med en (forudsigelig)
kommentar.
Personligt synes jeg det kunne være fint at prøve det i en periode og se hvad der sker...
Bor selv i en større provinsby, hvor udvalget af barer og diskoteker ikke er imponerende, men alligevel er der som regel gabende tomt alle steder indtil kl 0100... Det betyder folk sandsynligvis sidder hjemme og drikker sig lamme inden de kommer i byen, hvor de så forsætter med at hælde i hovedet.
Jeg er iøvrigt nabo til et vershus som af uforståelige årsager har fået en bevilling til kl 0900 - det betyder alle dem, som ikke er klar til at gå hjem, kommer valfartende derned kl 5 når diskotekerne lukker... Folk er larmende, svinende og øretæverne sidder løst - det er tydeligt at de fleste
burde været gået hjem i seng i stedet for.
Endnu værre bliver det så når de lukker kl 0900 og vipper folk ud - så starter det hele forfra, ofte med lidt ekstra kul på... Men det ebber hurtigt ud og folk forsvinder fordi der ikke længere er noget, som holder på dem (baren).
Mit personlige gæt er at hvis lukketiden bliver kl 2, så springer mange hjemmefesterne over og går tidligere i byen - og i modsætning til Horesta har jeg ikke penge i klemme plus jeg har boet der hvor det sker i byen i over 10 år og min erfaring er at folk smutter ret hurtigt efter det sidste sted har lukket... af den simple årsag at de hurtigt løber tør for drikkevarer