Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/06/060243.htm
Det er simpelthen for langt ude og klamt og det her - håber fandme ikke det holder ved længe. Der er dog (heldigvis) allerede politikere der råber op...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/03/06/082737.htm
Debat
http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2012/03/06073043.htm

Medlem

Efter min mening, fuldstændig grotesk.. At tvinge syge på lykkepiller uden at have stilet en egentlige diagnose om det overhovedet er nødvendigt er så langt ude.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Efter min mening, fuldstændig grotesk.. At tvinge syge på lykkepiller uden at have stilet en egentlige diagnose om det overhovedet er nødvendigt svarer efter min mening til at udskrive morfin til en der har forstuvet sin fod.

dit eksempel kan ikke engang gøre det. skam dig danmark

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Det er jo fuldstændig vanvittigt,- Ansvar for sygdom skal kun ligge hos sundhedsvæsnet,- kommunerne skal slet ikke indblandes i medicinering... Men mon ikke politikerne får lukket det ret hurtigt.

Moderator
Brugeravatar

Ansvar for sygdom skal ligge hos individdet, rent handlingsmæssigt i hvert fald - sundhedsvæsenet skal tage imod folk der er syge, intet andet... Det er alt alt for langt ude det her - har selv en veninde som var udsat for trusler om at få taget sin understøttelse hvis hun ikke tog sin anti-depressiv og det har så senere vist sig, at hun har været ligesåvel tjent med psykologhjælp uden kemiske hjælpemidler, jeg er garanteret ikke den eneste med sådan en historie...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er en skræmmende udvikling, og forhåbentlig ikke noget som vare ved. Det er fuldstændig langt ude at tvangsmedicinere folk på den måde.

Medlem
Brugeravatar

sygeligt !

Medlem

Geografisk sted: byen
Ansvar for sygdom skal ligge hos individdet, rent handlingsmæssigt i hvert fald - sundhedsvæsenet skal tage imod folk der er syge, intet andet... Det er alt alt for langt ude det her - har selv en veninde som var udsat for trusler om at få taget sin understøttelse hvis hun ikke tog sin anti-depressiv og det har så senere vist sig, at hun har været ligesåvel tjent med psykologhjælp uden kemiske hjælpemidler, jeg er garanteret ikke den eneste med sådan en historie...

Lyder som endnu et typisk eksempel hvor individet bliver underlagt tal og penge. Fuldstændig ansvarsløst at vurdere at der ikke er ressourcer til psykolog hjælp (for vis de ikke var pisse ligeglade og seriøst havde tænkt sig at hjælpe ville der uden tvivl være bedre måder at hjælpe end bare at udskrive nogl piller og tvinge dem i folk) men men men det er jo så meget nemmere og billigere bare at tvinge nogle piller ned i kæften på folk.
Det blev lidt rodet, men håber pointen kommer frem, er pisse træt af den generelle måde at styre vores land, Hvis det ligner vi gør noget ved problemet, så er det godt nok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er fuldstændig enig i det I andre har skrevet, men hvordan gør man så? Hvordan bedømmer man om en patient er klar nok mentalt til at kunne vælge, hvad der bedst for patienten selv? personligt synes jeg slet ikke vi skal bestemme over andres sind, men det må da være hårdt at sidde med en person man ved kunne få hjælp af lykkepiller (eller anden påtvungen "terapi"), påtrods af patienten nægter det.
Håber I forstår mit spørgsmål

Moderator
Brugeravatar

der er INGEN der ved om en person kan have gavn af lykkepiller, det er med dem som det er med alle andre stoffer, de virker forskelligt på folk - derfor kan man ikke tvinge folk. Hvad gør man så? Patienten har jo ikke økonomisk incitament til at eksistere i vores "velfærdssamfund", vedkommende er en byrde, lad os putte ham i boks - hmmm lad os kalde boksen "tabere" eller hvad med "samfundsnasser", så siger vi at han skal tage sig sammen, så løser det sig nok... Det er utopisk tænkning, men samfundet skal lære tolerance og empati, der skal så lidt til for at løfte de fleste bare en smule - og hvis alle løfter i flok... Ak ja..

Medlem
Brugeravatar

Jeg er fuldstændig enig i det I andre har skrevet, men hvordan gør man så? Hvordan bedømmer man om en patient er klar nok mentalt til at kunne vælge, hvad der bedst for patienten selv? personligt synes jeg slet ikke vi skal bestemme over andres sind, men det må da være hårdt at sidde med en person man ved kunne få hjælp af lykkepiller (eller anden påtvungen "terapi"), påtrods af patienten nægter det.
Håber I forstår mit spørgsmål

Hvordan kan du sammenligne lykkepiller, med terapi?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det er SÅ grotesk at jeg første gang jeg hørte det, troede det var noget satire... Hvad helvede har kommunerne med lægelige vurderinger og behandlingsforløb at gøre?
Jeg ved godt at anti-depressiv medicin hjælper mange, men der er også mange (som mig selv), som det ikke hjælper og kan gøre en depression endnu værre...

Medlem
Brugeravatar

Det kan de vel ikke i praksis? Skal de sygemeldte møde op på kommunen hver dag og spise piller under opsyn?...

Moderator
Brugeravatar

nej - det kan de nemlig ikke, der er intet der forhindrer patienten i at smide sin medicin ud og sige at den ikke virker, medmindre de kan kræve blodprøver for at se om hun taler sandt... Konsekvenserne er en masse fucking mistillid, jeg fatter ikke at kommunerne ikke kan få det ind i deres små grødhoveder...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Tendensen går mod, at man mister rettigheder, hvis man ikke arbejder - også selvom man er syg. Man bliver anden-rangs borger.

Og nej, de kan alligevel ikke tjekke det, eller vil ikke, så hvad fanden skal man bruge det til. I øvrigt virker den medicin ikke på ganske mange mennesker, men man kan så alligevel blive presset til at æde lortet.

Man kan selvfølgelig foregive kvalme og opkastninger, så de stopper presset, men det kræver at man er meget troværdig og tilsyneladende "villig".

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis nu de ville tvinge folk til at møde op hos en psykolog i X måneder, så kunne jeg sagtens støtte op om forslaget. Det er vel ikke meget anderledes end, at man tvinges til at møde hos kommunen/fagforeningen/A-kassen, og der ville rent faktisk være en ret god sandsynlighed for, at det ville være en god ordning!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis nu de ville tvinge folk til at møde op hos en psykolog i X måneder, så kunne jeg sagtens støtte op om forslaget. Det er vel ikke meget anderledes end, at man tvinges til at møde hos kommunen/fagforeningen/A-kassen, og der ville rent faktisk være en ret god sandsynlighed for, at det ville være en god ordning!

Nogle er meget syge, har selvmordstanker, tager ikke bad og lignende. De møder ikke op og kan så risikere at miste penge. Det synes jeg er en meget dårlig idé.

Medlem
Brugeravatar

Synes i hvert fald det lægger et vis pres, på folk der i forvejen er pressede.. Især når det er enten eller..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Synes i hvert fald det lægger et vis pres, på folk der i forvejen er pressede.. Især når det er enten eller..

Jeg tror heller ikke får man får meget positivt ud af det, andet end pressede borgere, sagsbehandlere der bliver råbt ind i hovedet eller slået og selv bliver sygemeldt.

Man taler hele tiden om en forråelse i samfundet, en stigning i vold mod politi, sagsbehandere og læger. En del af det skyldes msåke netop, at man presser mennesker, som har det meget dårligt.

Det er heller ikke alt man kan kurere med psykolog samtaler, lykke piller eller andet. Tværtimod tyder meget på, at man er alt for optimistiske hvad det angår. De nyere former for medicin har været på markedet ganske længe og der bliver ikke færre psykisk syge. Tværtimod fortæller mange, at medicinen ikke virker, eller har for mange bivirkninger.

Strukturerne i samfundet er syge med alt for meget fokus på arbejde og forbrug. Når borgerne så bliver syge, så forsøger man at dope dem og manipulere med dem, så de kan fungere i syge rammer. Det virker ikke, tværtimod.

Havde det været et forsøg med rotter, så ville jeg foreslå, at man slap dem ud af burene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg fik engang at vide af kommunen (2 år siden) at hvis jeg ikke fik stillet en diagnose og begyndte på medicinering ville de og kunne de ikke hjælpe mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]