Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Er der andre som har fulgt med i udviklingen af vendettaen imod vores menneskeret til at ryge?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/05/19/202839.htm

Hvad mener i om forskernes og politikkernes plan om en røgfri verden?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Jeg syntes det er en god idé. Nikotin er et stof som fanden har skabt!

Det er helt forkert, at det kan købes i fri handel, men burde kun kunne købes hvis man er registreret nikotinmisbruger, for at forhindre at nye starter et misbrug. Indtil det bliver udfaset og efter det, mener jeg personlig det burde være ulovligt, på lige fod med andre hårde stoffer. Ja - jeg er tidligere nikotinjunkie

Så må vi bare finde noget andet at blande i vores joints :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er noget fucking bullshit. Ingen skal bestemme hvad jeg gør ved min egen krop, og det gælder både tobak, alkohol og alle andre stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt spændt på hvad der ligger i formuleringen
Citat:
Nu retter fokus sig mod industrien med ideer om, hvordan den kan begrænses

Hvis man ret faktisk har planer om at ændre folks vaner over 30 år stille og roligt, så synes jeg det er et skridt i den rigtige retning - ingen er jo i tvivl om rygning er skadeligt; men hvis det er vores mislykkedes rusmiddelpolitik man nu vil forsøge at påtvinge rygerne også, så behøver vi jo blot at skele til de (nuværende) illegale stoffer og se hvordan det kommer til at se ud...

I øvrigt er det interessant at se hvordan Dansk Fjolseparti reagerer:
Citat:
DF: Forbud gør rygere til narkomaner
20. maj 2012 16.01 Indland

Dansk Folkepartis forebyggelsesordfører, Jens Henrik Thulesen Dahl, reagerer med hovedrysten på debatten om at sætte en konkret slutdato for rygning i Danmark.

Han kalder det en "formynderisk" tankegang hos de forskere og nu også Kræftens Bekæmpelse, som søndag plæderer for at forbyde rygning helt i Danmark.

Folketingsmedlemmet frygter, at det kan være med til at kriminalisere almindelige mennesker.

Rygerne ender i fixerummene
- Vi er imod, at man ikke som borger har ret til at styre sit eget liv, siger Jens Henrik Thulesen Dahl.

- Hvis rygningen som foreslået bliver gjort helt forbudt, ender rygerne i fixerummene sammen med de narkotikaafhængige, hvilket er helt og aldeles ud af proportioner, siger han.

Dansk Folkeparti var ikke med i den seneste stramning af rygeloven og synes i det hele taget, at jagten på rygerne er gået for vidt.

Hvem skal bestemme?
- Det fungerer fint, at man ikke må genere andre med sin rygning og der er allerede sat en positiv udvikling i gang, så man skal ikke presse den yderligere, siger Thulesen Dahl.

Han erkender, at et totalforbud kan have en positiv betydning for antallet af dødsfald, der er forårsaget af rygning.

- Jo, det kan muligvis spare samfundet for penge og redde liv. Men det vil det også, hvis man forbyder fede produkter som fløde og røde pølser, men det gør man jo ikke.

- Spørgsmålet er, om samfundet skal bestemme, hvordan du skal leve, eller du selv skal, siger Thulesen Dahl.

Hvis man skifter rygning ud med hash-rygning i ovenstående, så er det vel netop der man befinder sig i dag for hash' vedkommende (måske lige bortset fra at ingen dør af at ryge hash) - det er da rusmiddel-racisme og dobbeltmoral så det batter :roll:

Medlem

Jeg er selv ryger, og jeg synes det er en forfærdelig idé at komme op med, fordi at rockerne og indvandre-grupperingerne kommer til at overtage markedet fra staten, så de kan få flere penge til motorcykler og Rolexure..

Folk burde selv bestemme hvad de putter i deres krop.
Jeg tror at hvis de bliver ved med det lort med at vi alle skal være sunde konstant, bliver det jo i sidste ende noget med forbud mod, alkohol, sukker, hvede, fed mad osv. osv. -

Det ender med vi kommer til at leve som astronauter på sondemad, med rette mængde fedt, kulhydrat og protein indhold og ellers bare vand og lægeordinerede midler.

- God aften
http://www.youtube.com/watch?v=ZJXlAcxU ... DD5F034CD8

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes fandme det er ulækkert. Ja, nikotin er noget lort, men staten skal ikke gå big brother, og bestemme sådan noget over os.
Det er simpelthen så klamt. Selvom rygning er skidt, er det folks eget valg om de vil fortsætte eller ej, og det er folks eget valg om de vil afprøve det.
Fy for helvede, Danmark

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Citat:
- Vi er imod, at man ikke som borger har ret til at styre sit eget liv, siger Jens Henrik Thulesen Dahl.

Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
føj. det er alt hvad jeg har at sige.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
- Spørgsmålet er, om samfundet skal bestemme, hvordan du skal leve, eller du selv skal, siger Thulesen Dahl.
Hvis man skifter rygning ud med hash-rygning i ovenstående, så er det vel netop der man befinder sig i dag for hash' vedkommende (måske lige bortset fra at ingen dør af at ryge hash) - det er da rusmiddel-racisme og dobbeltmoral så det batter :roll:

Agree.. "DF: Dobbeltmoral er dobbelt så godt, og negerne skal ikke have filmstøtte" :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis det der forbuds pis fortsætter, flytter jeg til et andet land når jeg har taget min udd. Et land med en mere human regering.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bliver nok snart forbudt, så skynd dig!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Tja.. det meste vi gør ulovligt kan rockere eller andre bander jo overtage, jeg synes på en måde det lyder som en rigtig god ide, at få nikotin væk fra verden men igen vil der blive en fandens masse ballade, hvis rygerne pludselig bare får taget deres smøger fra sig, og igen vil jeg nu også mene at hver mand har ret til at bestemme hvad de vil gøre med deres egen krop.. men nok kan vi være så ligeglade, i sidste ende koster det jo systemet penge når de skal give os medicin og søtte os i hoved og røv fordi vi skal bruge iltaperater os.v når vi bliver gamle.. smøgerne skal jo fjernes på en eller anden måde, det må vel være en del af vore udvikling og ses det fra det synspungt ligner det pludselig ikke et forbud (imo) men en god tjeneste der bliver gjort for os og vores børns og børnebørns fremtid.

så må vi vel bare gro lidt tobk ude i haven eller noget...... :D

den dag tobak bliver forbudt tror jeg - at jeg vil tage det som en mand og stoppe med de cigaretter (hvis jeg stadig ryger til den tid) for der er jo ikke rigtig andet at gøre, og i sidste ende er det jo nok heller ikke så fandens surt igen, så piveriet bliver der nok ikke brug for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Hvis nikotin skal være 100% forbudt, skal alt andet også være, ellers giver det ingen mening...
Jeg vil hellere se mere oplysning og bedre behandlingsmuligheder for alle slags stoffer...

Medlem

"i sidste ende koster det jo systemet penge når de skal give os medicin og søtte os i hoved og røv fordi vi skal bruge iltaperater os.v når vi bliver gamle.."

I snit ryger hver 5. dansker dagligt, svarende til 20% - 5.500.000/5 = 1.100.000, lad os antage at 20 cigaretter koster i snit 15 kr. i afgift til staten, og at hver ryger, ryger 20 cigaretter om dagen :

15 * 365 = 5475 pr person pr år, dvs ca 6 mia.

Danmark bruger lige nu 7.5 mia på rygere pr. år.

Derfor skal de blot hæve cigaret pakkerne med en femmer mere for at regnestykket går i overskud, hvilket alligevel vil komme til at ske inden for et par år.

Synes bestemt ikke man skal lave flere forbud om at gøre ting lovligt, tvært imod, man skal åbne mere op, og lad folk selv træffe deres valg.

Kampund mig her og rygning mig der, ALT hvad der er det mindste potentielt skadelig for samfundet skal der laves love og regler for, og det ender med vi ikke kan spise en pizza eller dyrke sex uden kondomer uden at blive skal straffet for det.

Jeg tror personligt at der i sidste ende bliver lidt for meget 2. verdenskrig over det, hvor man skal have kaffemærker og andre former for rationeringskort, for at købe smør, hvede, sukker, og andre "usunde ting".
Det der bliver et lidt for statskontrolleret og gråt samfund til min smag.
Cigaretter har ikke et formål, men har alkohol, animalsk fedt og sukker det ?

Jeg er måske lidt for meget livsnyder til at hoppe på "God-idé vognen" men det er altså bare min holdning.

Medlem

Efter min mening, ville jeg sige at det er op til rygeren selv så længe han/hun ikke udsætter andre for passiv rygning..
Vi har trods alt vores menneske rettigheder, selvom vi nogen gange glemmer det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]