Jeg kan sagtens følge dig især mht alkohol eksemplet - men jeg vil ikke give dig ret.
Tænker på nogle af de svigtede børn jeg har set rundt omkring, hvor forældre var fucked up på stoffer og eller alkohol.
Så er der lige detaljen med lovligheden.
Kan vi være enig om at det ikke er sundt at have et misbrug af hårde stoffer - den som sælger stofferne til misbrugerne og ikke til de få som kan hygge sig en gang imellem - sælger jo sådan set dårlig livskvalitet - og køberen er dig.
Ja, det er naturligvis ikke sundt at have et misbrug af hårde stoffer. Men du kan dø af alt, og intet er sundt i overdrevne mængder.
Det du prøver at sige, er at folk bliver narkomaner, fordi der er nogle der smugler stofferne ind i landet. For hvis de ikke var her, ville der ikke være nogle afhængige af stoffet, ikke?
Hvis det er det, så er vi ikke enige nej. For stoffet kommer hertil, fordi der er en efterspørgsel på det. Og folk bliver ikke narkomaner, fordi stoffet er her. Folk bliver ofte narkomaner pga. nogle personlige problemer, som f.eks. depression, skilsmisse, seksuelt misbrug osv.
Dermed er den gerning der er blevet gjort mod dem, også medvirkende til kriminalitet i sidste ende.
Men hovsa. Så skal kærlighed jo lige pludselig også gøres ulovligt? For tænk nu hvis at Kim gik fra Marianne: så ville hun blive dybt ulykkelig, muligvis begynde at tage stoffer, og endda måske også begå selvmord!
Der er bestemt også mange børn der er fucked up, pga. deres forældre er arbejdsnarkomaner. Men det er sjovt nok dem som vi ofte betegner som hr. og fru. danmark, der bor nede bag ligusterhækken i rødstens villaen .
Jeg har faktisk kammerater der tilhører begge yderkanter, af de to typer. Og det er overraskende nok, dem der har haft den "hårde" opvækst, med narkomisbrug fra forældres side af, der klarer sig bedst den dag i dag.
Kan du følge mig?