Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

http://ekstrabladet.dk/112/article2191510.ece

"Københavns Politi har talt med cirke 200 af de i alt 231 kunder, som har modtaget 741 leverancer fra 'De hvide bude', der blev afsløret kort før jul.

- Størsteparten erkender køb af kokain. Og det står klart, at de fleste kunderne er bedsteborgere og opad, siger vicepolitiinspektør Lau Thygesen, Afdelingen for organiseret kriminalitet, Københavns Politi."

Hold da kæft, der er mange, der er gået i fælden. Tvivler så stærkt på at der er mange advokater iblandt. Men man må give ordensmagten, at kampagnen blev en succes.

Medlem

"Køb af kokain er en ulovlig handling, som ved køb i meget små mængder, straffes med et bødeforlæg. I tilfælde af køb af større mængder vil din sag blive afgjort ved afgørelse i byretten, og disse afgørelser vil fremgå af din private straffeattest i 2 år og af din offentlige straffeattest i 10 år"
Mener de her, at selvom straffen udmåles ved et bødeforlæg, kommer det stadig på straffeattesten? For kender flere der er blevet taget og fået en bøde for loven om euforiserende stoffer, uden at det kom på straffeattesten. Er selv blevet taget med meget små mængder, men afventer stadig at modtage brevet om bøden.

Medlem

Det første både mig og mine venner tænkte var "de har jo INTET belæg for at handlen er gennemført" man kan jo bare fortælle man ikke mødte op på det aftalte sted? Problemet er nok at forklare den i retten hvis det er sket gentagene gange mht. Opkald.

Medlem

Geografisk sted: Søen
Du kan godt blive straffet selvom handlen ikke blev gennemført.
Det er lidt det samme som at planlægge en forbrydelse, det kan man også godt blive straffet for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg formoder, at de fleste ikke har nævnt noget om euforiserende stoffer i telefonen. Det er bedst bare spørge "kan vi mødes ved X?".

Det er sgu for dumt, at de har indrømmet købet. Nu er disse "bedsteborgere" jo ikke længere "bedsteborgere", da de har en plettet straffeattest.

Medlem

Professor i strafferet Gorm Toftegaard Nielsen understreger, at han ikke har set de sms’er, som politiet er i besiddelse af. Men umiddelbart tror han ikke, at politiet får svært ved at straffe narkokøberne.

»Hvis politiet bare kan bevise, at de har forsøgt at købe stofferne ved at skrive til det nummer, så er det nok til at straffe folk for en forsøgshandling«, siger han.

http://politiken.dk/indland/ECE2170256/ ... -politiet/

Junior medlem

Mangler stadig at få svar på hvordan det rent juridisk kan lade sig gøre, at jeg kan blive straffet, hvis min ven tager min telefon og bestiller kokain, mens jeg er på toilettet. Eller hvis jeg er på natklub og lader min telefon ligge i garderoben i min jakkelomme, hvor garderobepiger m.fl. har fri adgang til den.

Skyldig indtil det modsatte er bevist, eller?

Medlem

Ja det ved jeg sgu ikke...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Politiet overdriver altid i disse forbindelser for at skræmme folk. Hvis der blot er sendt en sms, hvor der ikke er nævnt stoffer og heller ikke noget plat slang, så får de meget svært ved at bevise noget som helst. Man er uskyldig indtil andet er bevist.

Medlem
Brugeravatar

Nu skal man også huske på at en af pusherne i denne sag har opført sig ret tosset

"Politiet har beslaglagt chaufførens telefon, og den er en guldgrube af oplysninger. Han har skrevet en del kunder ind med kontaktoplysninger og privatadresser, fordi en del kunder har fået kokain leveret til hjemmet."
http://ekstrabladet.dk/112/article2191627.ece

Hvis han ikke havde været så hovedløs, ville det her ikke have været den samme succes for politiet.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]