Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Citat:
Der florerer i øjeblikket et rusmiddel rundt i København, som man bør holde sig fra.

Sådan lyder det fra Københavns Politi i en pressemeddelelse, hvor der advares mod et særligt farligt fantasy-stof.

- Politiet ønsker at gøre opmærksom på, at der kan være et særligt farligt fantasy-stof i omløb i Københavns Politikreds, står der i meddelelsen.
Lille afstand mellem rus og død

Fantasy - også kaldet GHB - er et ekstremt giftigt rusmiddel, fordi afstanden mellem en normal rusdosis og dødelig dosis er meget lille.

Og ifølge Københavns Politi er der tegn på, at flere er blevet alvorligt ramt efter at have været i kontakt med fantasy-stoffet.

- Tre unge mænd er inden for den sidste uge blevet indlagt med svære fantasy-abstinenser, som er svære at behandle, og som sjældent forekommer. De har alle været i en livstruende delirøs tilstand, skriver Københavns Politi og tilføjer:

- Der er derfor mistanke om et særligt farligt fantasy-stof i omløb.
Sløvende rusmiddel

Over flere gange har politiet i både København og resten af landet taget personer i besiddelse af fantasy.

Blandt andet dukkede politiet i februar 2012 op til en technofest i København, hvor det flød med flere former for narko, hvor fantasy var et af stofferne. Københavns Politi endte i den forbindelse med at sigte 106 personer, hvor langt hovedparten drejede sig om narkotika.

Typisk er fantasy er et sløvende rusmiddel, der virker på nogenlunde samme måde som alkohol. Stoffet sælges som en klar væske, der er farve- og lugtløs.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/0 ... 214053.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Suk... De bliver ved... Hvorfor fatter de ikke at informere bare en anelse mere korrekt?...

Citat:
Typisk er fantasy er et sløvende rusmiddel, der virker på nogenlunde samme måde som alkohol. Stoffet sælges som en klar væske, der er farve- og lugtløs.

De skriver endda at det minder om alkohol, sidst i artiklen... Kæft det er en sløv vikar de har inde...

Junior medlem

Så hut jeg visker, virker ghb vist på gaba. Jeg kan dog ikke huske hvilken.

Insane psychedelia user!

Det handler vel om de har været oppe i meget høj dosis (ikke så meget en speciel farlig type), hvis de har været ved at dø af abstinenser?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

GHB minder da en del om alkohol, fornemmelsen er dog knap saa giftig... det er lidt som om det mest negative ved alkohol er skaaret fra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Bare fordi et stof er potent, er det ikke nødvendigvis giftigt. Hvornår får aberne styr på begreberne... Synes også det er dybt komisk at GHB er "ekstrem giftigt" på netdoktor, men på samme side er Xyrem hel iorden medicin for folket, selvom GHB og natriumoxybat er det samme stof.

Billede

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
dummy skrev:
Så hut jeg visker, virker ghb vist på gaba. Jeg kan dog ikke huske hvilken.

GABA B receptoren men også GHB receptoren :) - http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Hydr ... armacology

Fuck en lorte artikel BTW :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]