Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 15:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2015 09:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 sep 2015 16:57
Indlæg: 3
(Dette indlæg er godkendt af admins)

Har du bestilt stoffer fra Dark Web for nylig, og vil du gerne fortælle lidt om det? Så skriv endelig til mig.

Jeg hedder Niels, og jeg er journalist hos Berlingske. Jeg er sammen med en kollega ved at lave et større projekt om Dark Web med udgangspunkt i et nyt og kæmpestort forskningsprojekt, der viser, at politiets indsats med både den oprindelige Silk Road og Silk Road 2.0 nærmest har været forgæves, idet markedet stadig stortrives i internettets afkroge. Vi vil fokusere på Tor som en politisk-anarkistisk fuckfinger til myndighederne, ligesom vi vil kigge på omfanget af handlen og politiets enorme udfordringer ved at komme handlen til livs. Mere konkret ser vi på, hvor langt bagud det danske politi er med efterforskningen af kryptomarkederne i forhold til deres kolleger i Europol. Europol er selvfølgelig også stadig magtesløse i forhold til at spore Bitcoin-betalinger, bryde kryptering og deanonymisere Tor-brugere, men i modsætning til det danske politi har de specifikke uddannelsesforløb i Tor rettet mod hver enkelt betjent, ligesom de også skal have noget credit for deres rolle i Operation Onymous. For selv om et take-down på 17 vendors, et fåtal af markedspladser og en masse phishing-sider ikke helt kan betegnes som den store succes, de oprindeligt kaldte det, er de trods alt milevidt foran det danske politi på det område.

Vi vil meget gerne i kontakt med en bruger, som for nylig har købt stoffer på en af markedspladserne på Tor. Jeg garanterer selvfølgelig fuld anonymitet, da det naturligvis er et ret følsomt emne at stå frem med i medierne, og vi er på ingen måde er ude på at hænge nogen ud. Vi vil til gengæld gerne høre om grundene til, at du bruger nettet frem for ”almindelige” sælgere, ligesom vi gerne vil tale med dig om, hvad du tænker om politiet og deres efterforskning på området. Og så vil vi også gerne vende narko i lidt mere generelle, forfejlede ”war on drugs”-termer.

Jeg har tidligere skrevet en del om emnet, men de personer, jeg har indtil videre har talt med, er nu holdt op med at bestille deres stoffer på nettet, så det ville være en kæmpe hjælp, hvis du har lyst til at være med. Jeg har base i København, men kan komme rundt til det meste af DK.

Hvis du er interesseret, kan du se lidt af det, jeg tidligere har lavet om Dark Web-handlen her (artiklerne er skrevet sidste år umiddelbart før Silk Road 2.0 blev lukket ned):

http://media.virbcdn.com/files/65/8cc03 ... gheder.pdf

http://media.virbcdn.com/files/07/4fc8f ... tnarko.pdf

Kontaktoplysninger kommer herunder, og du ringer eller skriver bare – cleartext eller krypteret. Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Niels Vedersø Østergaard
Berlingske
25 45 63 34
nste@berlingske.dk
PGP: https://keybase.io/nielsvedersoe/key.asc
Wickr: nielsvedersoe


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team