Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 02:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder meget sandsynligt at de sammenlagt udgør 5-10 % af de der har haft størst udfald i analysen.

Det er vel plantens genetiske baggrund der afgør hvilken terpen der dominerer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, det er vel hvor tids paradoks; at vi ved simple søgninger kan svinde svar på vores umiddelbare undren, det fjerner fuldstændigt det medmenneskelige aspekt i at give indvendinger..
Sjovt nok, eller ja, nej, ikke sport sjovt, men ja.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er sandt; et af dem.

Det tror jeg bestemt at den gør. Jeg talte engang med en fysiker, der fortalte at man i en brosten (eksempelvis) kan finde næsten alle grundstoffer, hvorefter jeg spurgte ham om det så var teoretisk muligt at syntetisere morfin, hvor til han svarede; Ja, teoretisk.
Men situationen her er alligevel ret anderledes end bestanddelene af en brosten.
Da frøet jo netop bare omdanner "Vand" (Nitrogen, fosfor og kalium inkl. Selvom det er udefra kommende indgreb i selve fotosyntesen, medregner jeg dem bare i vandet) og sollys til vildt komplekse carbonhydrider.
Cannabis danner også mange andre cannabioder end THC og CBD, så derfor tænker jeg at der er hold i artiklen, da alle planter producere terpener, og oftest er de ledsaget af nært beslægtede strukturformler, der rent kemisk, fysisk og biologisk har en anden indvirkning på det system den indføres i (dog vidt afhængigt af hvilket system, naturligvis).
http://analytical360.com/cannabis-analysis-laboratory/potency-testing

Jeg håber du kan følge mit ræsonnement, for det er bare mundlort, dog er det understøttet hvad end undervisning jeg har modtaget, men har altså ikke tilstrækkelige midler til selv at kunne redegøre for om hvorvidt artiklen har afskåret andre terpener. Jeg syntes bare at 10 lyder usandsynligt, og forestiller mig nærmere noget nær de 100 forskellige terpener.

Medlem

Det er vel ikke en nyhed at cannabis indeholder terpener/terpenoider.

Jeg tror bestem også at de fleste cannabisplanter indeholder langt flere end 10 terpener, men fordelingen er forskellig fra plante til plante/sort til sort.
Er ret sikker på at man at finde nogle terpenprofiler af cannabis på nettet. Jeg vil i al fald lige lede :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Gone;
Lol ja! det står oven i købet i indledningen, årh hvor lamt! :eyes:

Nå, men det er da positivt at mit tankespor er så nært det dokumenterbare, det varmer :D

Citat:
Jeg vil i al fald lige lede

Glæder mig til at se hvad du finder :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]