Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 mar 2024 06:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2016 12:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Fine tanker og observationer.

Psychospinner skrev:
For det første blev udsendelsen pillet ned fra DR.NU meget hurtigt efter.... DR må være i lommerne på noget medicinalindustri eller nogle politikere, der ikke ønsker kendskabet til psykedeliske stoffers potentiale udbredt hurtigere end højest nødvendigt. Det bliver spændende at se, hvad der sker på området, når Davids resultater kommer frem.
Heldigvis ligger udsendelsen nu på Youtube, hvis nogen ikke fik set den.


Jeg tror helt sikkert at medicinal branchen påvirker DR. Jeg kender en videnskabsjournalist som nogle år tilbage lavede nogle programmer for DR om hvordan kalk tabletter fungerede bedre en lykkepiller. Medicinal virksomheden kontaktede hans chef som ville have han lavede et program efter deres ønske som undskyldning. Det gjorde han dog ikke som de ønskede og det da blev sendt live så, han stillede kritiske spørgsmål og mistede sit job hos DR.

I forhold til psykedeliske stoffer så er fortjenesten set fra medicinindustrielt perspektiv elendig i forhold til medicin man skal tage hverdag, altså psykofarmaka. Selvfølgelig betinget af at det blev lovligt, jeg tænker rent hypotetisk.

I forhold at programmet ikke var online så længe, kan også være på grund af den begrænset kapacitet DR har på deres servere. Har lagt mærke til at de programmer der ikke er så populære, ryger ned relativt kort tid efter.

Det er simpelthen så grotesk at tænke på at lægemiddelstyrelsen og sundhedsstyrelsen nærmest er medicinal industrien da over 80% af deres økonomi er dækket af dem. Et mere oplagt navn ville være "sygdomsstyrelsen" lige som "angrebet" til forsvaret.

Psychospinner skrev:
For nylig talte jeg med en politibetjent, og jeg fortalte ham om alt den forskning, der er igang på området med psykedeliske stoffer som Ayahuasca, Psilocybin osv. Han var målløs og sagde, at jeg jo burde undervise politiet, fordi man ikke engang inde hos politiet kender til virkningen af psykedeliske stoffer. Politiet tror bare, at ALLE der prøver cannabis, bliver kriminelle, og at cannabis og Ayahuasca i øvrigt er det samme... Det mest tragiske var, at JEG måtte fortælle betjenten, at man ikke er hverken skæv eller på anden måde påvirket af cannabis 3 uger efter at have røget eller indtaget det... "Jamen man kan jo måle det i blodet...?", var hans svar.... Er det ikke tragisk, at dem, der håndhæver loven arbejder ud fra uvidenhed og fordomme omkring stereotyper?


Hvis betjente var oplyste mennesker, så ville de da sige op. Hvordan kan man retfærdiggøre at krænker andre mennesker og belure deres ædle dele fordi man ryger en bestemt tørret plante? Hvordan kan man retfærdiggøre at indskrænker andres frihed fordi man vil blande sig i hvad folk fortager sig i deres fritid? Handlinger der ikke vedrører andre, offerløs "kriminalitet".

Du skriver at du har behandlet nogle i tilfælde af begyndende psykose, nu bliver jeg nysgerrig, i hvilken forbindelse? Det lyder spændende :)

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team