Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 aug 2016 19:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
http://lokalavisen.dk/doedeligt-maaltid ... 29986/1265

En mand fra Rumænien var i går aftes i livsfare efter at have spist grøn fluesvamp, som ifølge Giftlinjen er en dødelig giftig svamp og forholdsvis almindelig at finde om efteråret.
Den rumænske mand befandt sig i et sommerhus på Naldalvej ved Østbirk sammen med to andre mænd fra Italien og Rumænien.
De havde fundet den dødeligt giftige grønne fluesvamp og forvekslet den med en harmløs svamp fra deres hjemegn, så de brugte svampen i en ret, som gjorde dem alvorligt syge.
Den rumænske mand, der var i livsfare, og italieneren blev indlagt på Aarhus Universitetshospital, der i aftes klokken 19.11 kontaktede politiet for at fortælle, at der befandt sig en tredje mand i sommerhuset, som politiet fik sendt en ambulance ud til.
"Han var meget påvirket og havde kraftige mavesmerter," fortæller vicepolitiinspektør Peter Thaysen fra Sydøstjyllands Politi.
Politiet har ikke nærmere oplysninger om de tre udenlandske mænd og deres alder, fordi man kun har været i kontakt med sygehuset, hvorfra man fik oplysningen om, at den ene person var i livsfare, og at der var yderligere en person i sommerhuset, som havde spist grøn flusvamp.
Man ved således ikke, hvordan den ene rumæner og italiener er kommet ind på Aarhus Universitetshospital, og hvorfor den tredje mand ikke blev indlagt ved samme lejlighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2016 22:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Puha det lyder ikke så godt!

Det minder mig om en historie min far fortalte mig.
Det handlede om et par som skulle lave mad til deres gæster. Så skulle de bruge muskatnød til opskriften. De troede at de var løbet tør for krydderiet. Så kom de i tanke om at de havde sådan krydderibælte hængende på væggen fra en ferie i varmen de havde været på, altså en masse forskellige krydderi der var i sådan nogle plastlommer. Det var en del år gammelt. Min de prøvede alligevel. Det endte med nogle af dem skulle indlægges da de var blevet forgiftet. Der var gået en eller anden form for svamp i det kværnede muskatnød.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team