Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 09:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2016 12:42 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Så skete det endelig, nu er der kommet en aftale på plads om forsøgsordning med medicinsk cannabis.

Den træder i kraft den 1. Januar 2018.

Læs mere HER

Kort og godt så bliver det muligt at få medicinsk cannabis hvis man fejler en/flere af følgende:

Multipel sklerose, rygmarvsskade, kroniske smerter (hvor anden behandling ikke tåles) samt kvalme & opkast efter kemoterapi.

Tilføjelse:

Til dem der gider og finder interesse kan aftalen i sin helhed findes her: http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Medic ... nabis.ashx


Senest rettet af B-R 08 nov 2016 14:14, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 12:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
patientbasen er bare alt alt for lille...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 12:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
xun skrev:
patientbasen er bare alt alt for lille...

Det ved jeg nu ikke, jeg tænker særligt den der med kroniske smerter kan virke bredt hvis lægerne lader den, men det er selvfølgelig en meget positiv (måske naiv?) forhåbning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 12:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Dejligt, det kommer mange mennesker til gode, meget bedre end de snævre syntdtiske cannabinoider der ellers var tilgængelige! Og forhåbentlig bliver der åbnet mere op når de ser hvor mange der hjælpes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 15:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Det er da fremgang, er bare lidt nervøs for at patienbasen faktisk er en "nøje udvalgt patientbase som vil sige nøjagtigt hvad lægemiddel industrien siger der skal menes, så man kan beholde sit monopol på sundhed eller mangel på samme for tid og evighed".

Skulle ikke forundre mig om resultatet bliver at der stort set ikke er nogen effekt på trods hvad udenlansk forskning siger.

Men det kommer frem i medierne og det får forhåbentligt befolkningen til at vågne op, så sundhedsstyrrelsen ændrer mening. Har aldrig tænkt over at en forkortelse for Sundhedsstyrrelsen er SS, før. :)

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 17:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
rubberlizard skrev:
Det er da fremgang, er bare lidt nervøs for at patienbasen faktisk er en "nøje udvalgt patientbase som vil sige nøjagtigt hvad lægemiddel industrien siger der skal menes, så man kan beholde sit monopol på sundhed eller mangel på samme for tid og evighed".


Har du lyst til at uddybe lidt?
Jeg er nemlig ikke sikker på at jeg tilfulde forstår hvad du mener.

Jeg tror på at de der er berettiget, tilstår sandheden som den udfolder og opfattes af individet. Givetvis er cannabis ikke for enhver, og det vil også komme til udtryk. Vi er dog en pæn mængde mennesker der selvmedicinerer mod kroniske smerter.
Jeg selv falder under kategorien kronisk smertepatient, og jeg har netop lige fået det endegyldige dokument der erklærer mig udenfor kirurgisk indgriben. Det skyldes at frakturen sidder på indersiden af brystbenet og derfor er indgrebet for risikofyldt, da det er for nært hjertet til at kunne sikre mit helbred under og efter operationen.


Problemet er vi alle er mig, ej, det er om hvorvidt jeg skal støtte staten eller mine venner..

På en anden note;
Varetages psykisk sundhed også af sundhedsstyrrelsen?


Senest rettet af Alf'n 08 nov 2016 18:43, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 18:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Iflg. reddit, skulle der stå lidt ekstra i DR's udgave her: http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjae ... epatienter

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 11:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
fedt! :rocking:
Jeg overvejer at lave en southpark; gå hen og nuke mine dadler i mikroen! :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 12:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Alf'n skrev:
rubberlizard skrev:
Det er da fremgang, er bare lidt nervøs for at patienbasen faktisk er en "nøje udvalgt patientbase som vil sige nøjagtigt hvad lægemiddel industrien siger der skal menes, så man kan beholde sit monopol på sundhed eller mangel på samme for tid og evighed".


Har du lyst til at uddybe lidt?
Jeg er nemlig ikke sikker på at jeg tilfulde forstår hvad du mener.

Jeg tror på at de der er berettiget, tilstår sandheden som den udfolder og opfattes af individet. Givetvis er cannabis ikke for enhver, og det vil også komme til udtryk. Vi er dog en pæn mængde mennesker der selvmedicinerer mod kroniske smerter.
Jeg selv falder under kategorien kronisk smertepatient, og jeg har netop lige fået det endegyldige dokument der erklærer mig udenfor kirurgisk indgriben. Det skyldes at frakturen sidder på indersiden af brystbenet og derfor er indgrebet for risikofyldt, da det er for nært hjertet til at kunne sikre mit helbred under og efter operationen.


Problemet er vi alle er mig, ej, det er om hvorvidt jeg skal støtte staten eller mine venner..

På en anden note;
Varetages psykisk sundhed også af sundhedsstyrrelsen?


Er bare bange for at patient basen bliver skåret ned og skåret ned til der kun er et par håndfulde tilbage, så sundhedsstyrelsen kan levere en rapport om det næsten ingen effekt har og derfor ikke skal legaliseres. Så medicinal industrien kan fortsætte med at have fingrene nede i folks pengepung lidt endnu.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 14:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Det kan jeg egentlig godt se.
Det er også forkasteligt at alting skal presses til ekstremerne for at blive betragtet som noget reelt eller på andenvis aktuelt.
Jeg ved dog ikke hvordan det fungerer - men det er da sandsynligt at sandheden maskeres. Det er set før i hvert fald. Min forhåbning er dog at de integrerer og åbner op for de internationale studier og beviser der er.

Spørgsmålet er om ikke medicinalindustrien også overtager cannabis produktionen.

Jeg er tvivlende og tom for ord - det vil nok altid være en blanding.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team