Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 22:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2016 21:34 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Det site virker temmelig useriøst og konspiratorisk, på trods af at ville fremstå som det modsatte.

Lidt ligesom sider med navne alá 911TRUTH.com eller lign

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 21:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Frugthat skrev:
Det site virker temmelig useriøst og konspiratorisk, på trods af at ville fremstå som det modsatte.

Lidt ligesom sider med navne alá 911TRUTH.com eller lign

Ahaa, så det er domænenavnet der afgør seriøsiteten ;)


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 22:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 23:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Altså, man skal jo bare huske, at det intet har med marihuana at gøre. Den vinkel de prøver at belyse er helt forkert. Endocannabinoid-systemet har, i denne henseende, ikke mere med at indtage cannabis at gøre, end morfin indtag har med "endo-opioid systemet" (endorfiner) at gøre.

Svarer lidt til, at det viser sig at der er små spor af en-eller-anden type endorfin i brystmælk, hvorefter det proklameres: "se hvor sundt rå-opium er!"

Interessant nyhed - åndssvag "journalist". :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 09:27 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
European journal of pharmacology ser jeg som en meget troværdig kilde. Men konklusionerne fra den artikel, er ikke hvad der står på natural news hjemmeside. I øvrigt er den nyeste artikel, der linkes til, 6 år før artiklen på natural news blev skrevet.

Natural news er endnu en af de der new age pseudovidenskabelige sider, der oprigtigt talt gør en masse skade, siden de spreder misinformation, der i værste fald kan være farligt. Her tænker jeg på antivaccinationsbevægelsen f.eks. Jeg siger ikke, der ikke kan findes nogle udmærkede artikler derinde om livsfilosofi eller sådan noget. Men hvis man gerne vil have troværdig information om verden omkring en, så bør man søge informationer andre steder.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 13:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Imp skrev:
European journal of pharmacology ser jeg som en meget troværdig kilde. Men konklusionerne fra den artikel, er ikke hvad der står på natural news hjemmeside. I øvrigt er den nyeste artikel, der linkes til, 6 år før artiklen på natural news blev skrevet.

Natural news er endnu en af de der new age pseudovidenskabelige sider, der oprigtigt talt gør en masse skade, siden de spreder misinformation, der i værste fald kan være farligt. Her tænker jeg på antivaccinationsbevægelsen f.eks. Jeg siger ikke, der ikke kan findes nogle udmærkede artikler derinde om livsfilosofi eller sådan noget. Men hvis man gerne vil have troværdig information om verden omkring en, så bør man søge informationer andre steder.

Jeg er også ked af at bl.a. NaturalNews forsøger at fremstå som videnskabeligt objektive, hvilket de bestemt ikke er. Det ødelægger tingene for de sider der rent faktisk forsøger at danne modvægt til main stream (lame stream).


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team