Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 03:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 nov 2016 22:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ja sorry for sådan at spamme medieforummet :D

Men den årlige rapport fra tænketanken global commission on drug policy er lige udkommet. Her er abstractet:

Citat:
Building on current partial decriminalization models that have helped to achieve more effective drug policies and positive outcomes, with a greater emphasis on justice, dignity and human rights, this report advocates ending all penalties – both civil and criminal – on people who use drugs. Detailing the destructive and harmful consequences of punitive drug policies and the need to reconsider them, the report calls for the implementation of alternatives to punishment for all low-level, non-violent actors in the drug trade, and to consider market regulation as the next logical step.


Læs hele rapporten her: http://www.globalcommissionondrugs.org/ ... cy-reform/

I panelet sidder bl.a. Kofi Annan, tidligere generalsekretær for NATO, og mange tidligere præsidenter og statsledere.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2016 22:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Yderst positivt, men er der nogen der lytter til dem? :gud:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2016 08:42 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Tja, man tænker snart politikerne burde have en seriøs diskussion om afkrimialisering/legalisering, når der er så mange eksperter, der konkluderer det er den bedste løsning. Og især også i lyset af de positive erfaringer de har haft i Portugal over en periode på 15 år.

Men jeg tror desværre en bredere afkriminalisering af stoffer har meget lange udsigter i Danmark. Så længe der ikke kan høstes stemmer ved at være for en afkriminalisering kommer det ikke til at ske. Der er ved at ske en holdningsændring omkring cannabis og det samme tror jeg kommer til at ske for andre stoffer. Måske kommer det til at ske hurtigere end vi tror pga sociale medier. Den traditionelle magtfordeling er ved at smuldre. For better or worse :P

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2016 10:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Der er helt klart en bevægelse mod legalisering og afkriminalisering, i hvert fald af cannabis, om de andre stoffer følger trop har jeg svært ved at vurdere.

Selvom de ikke skulle blive lovlige til rekreativt brug, så har jeg dog stadig store forhåbninger at de psykedeliske stoffer bliver gjort lovligt til medicinsk brug inden for den nærmeste fremtid.

MDMA er godt på vej til at blive lovligt i USA til terapi, og vi ser en kæmpe udvikling i forskning af psilocybin til terapi ligeså.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2016 18:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Ja det er jo det, man kan godt komme til at være bange for at Danmark ikke bliver et forgangsland på det her punkt, selvom flere og flere kommer frem til at afkriminalisering er svaret. Man kan jo håbe at feks Gadejuristen kommer lidt mere til orde, nu hvor de har valgt at beholde dem, og endda øge støtten til dem hvis jeg husker rigtigt.

Det bliver spændende at se hvad der sker, nu med lidt medicinsk cannabis i starten af 2018 i Danmark, og udsigter på omkring 5 år, før MDMA bliver lovligt til terapi i USA, men det virker desværre ikke til deres narkotikapolitik smitter vildt meget af på os, selvom vi i første omgang (30erne) var ganske interesseret i at følge trop.

Det er i hvert fald gode nyheder, og godt at se at så mange tidligere højtstående politikere også ser meningen med det. Jeg krydser fingre for det!

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team